4 omega seamasters værdi
İmageİmageİmageİmageİmageİmage

Hej!
Jeg har lige købt 4 omega ure, de 3 mekaniske er alle nyserviserede og det ældste er ifølge sælger fra 1956 og de 2 andre fra 60'erne. Det sidste seamaster er en quartz model fra 71, som jeg ikke har set før - er den noget værd eller?
Jeg håber i vil hjælpe med en prisvurdering af de 4 ure. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
De er vel ikke købt ude Odder området på en annonce fra Gul og Gratis :-) Hvis de er det er det vel markedsprisen du har betalt.
Svar
Jo, det er de. Jeg synes ellers er de var noget billigere, end de prisen man ser på bl.a. dba - men du lyder ikke imponeret? :)
Svar
Jov, der er en del der kender ham, han har lige været diskuteret på facebook gruppen Danske Urtosser i en lang tråd.

Jeg har købt ure ved ham og han kender godt markedsprisen og standen er sjældent som han beskriver i telefonen inden man tager ud til ham. Tror ikke nogen har lavet et røverkøb ved ham. Men jeg ved af gode grunde ikke hvad du har givet for dem.
Quartz er ikke så høj kurs, har købt dem ned til omkring kr. 1.500, kan måske sælges for godt kr. 2.000
Seamaster Deville er alt for patineret til at man kan få en ordentlig pris for den, den bør få en ny skive, det ser også ud til at øverste højre horn er ødelagt/slået meget skæv. Det er med stor risiko at rette den op. Meget lav pris, reservdelsur ødelagt skive og urkasse
Den hvid skivede Geneve er den pæneste, hvis den er serviceret kan du på 3-3.500 kr. for den, men folk vil helst have en Seamaster er min erfaring
Geneve Automatic, undrer mig hvis den er nyserviceret at den hænger så meget i datoen. Omkring 3.000 måske lidt mere.
Svar
Okay. Jeg troede ellers at uret med meget patina var det fineste/bedste af dem. :)
- Jeg har givet ca. 2000 kr. pr. ur.
Men jeg undrer mig lidt over at du siger at du tidligere har handlet ure af ham... Jeg fik nemlig det indtryk, at det var første gang han solgte ud af en arve-samling. Hvis jeg husker rigtigt hed han Kristian?
Svar
Ha ha, ja der er en ny historie hver gang, nogle gange er det hans egne ure, arvestykker, andre gange er det nogen hans skal sælge for en ven, nogle gange familie og andre gange for en urmager han kender. Ja navnet er rigtigt, tror ikke han snyder folk men standen afspejler prisen.

Du har betalt hvad de er værd og kan sælges for igen vil jeg mene.
Svar
Ja, det lyder da meget mærkeligt.
Men mange tak for dine svar! - jeg troede ellers, at jeg havde gjort en lidt bedre handel end jeg tydeligvis har (øv)... men alt i alt er jeg tilfreds med at holde pengene hjemme, og i fremtiden bliver de jo forhåbentligt ikke mindre værd - tværtimod. :)
Svar
Jeg vil blot tilføje at ingen af viste ure kan være fra 1956.
De er fra midt 60'erne: Seamaster De Ville og Geneve (med Seamaster logo på bgakassen) mens Geneve automatic er fra slut 60'erne/start 70'erne og quartz er endnu nyere.
Svar
Nå ja det glemte jeg at kommentere, tak Denis Icon_smil
Svar
Quartzmodellen er meget flot synes jeg og muligvis den, som du får mindst problemer med i længden. Det ur eller de, som lige har fået service bør have garanti, men du har vel ikke fået dokumentation for service kunne jeg forestille mig.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)