Orient Ray?
#1
Hej med jer :)

Jeg laver en selvstændig tråd til dette ur, så folk nemt kan finde brugbare informationer om dette ur, hvis det ønskes.
Det er nemmere, end at læse rundt i andre tråde :)

Hvad er jeres mening og erfaring med dette ur?
Gerne med sammeligninger. Her tænker jeg på Seiko skx007, Seiko Sumo, og andre dykkerure.

Jeg glæder mig til at få en god dialog med jer om dette ur.


Mvh,
Manson
Svar
#2
Det er dette ur, jeg hentyder til:

http://www.ebay.co.uk/itm/ORIENT-Ray-DEE...51d414af9c
Svar
#3
Den bliver svær.

Jeg gætter på at mange ikke kender sådant et ur herinde og du nok må stå lidt alene med dit ønske.

Ikke fordi jeg aldrig kunne finde på at købe et Orient ur, der er mange forskellige kvaliteter, men som sagt er den svær at give tilbage på, hvor de mere kendte mærker måske har lidt flere sammenlignings muligheder....kan jo tage fejl Icon_blink

Men har set videoen på Youtube og det ser nu meget lækkert ud.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
(16-07-2015, 11:14 PM)Miwes Skrev: Den bliver svær.

Jeg gætter på at mange ikke kender sådant et ur herinde og du nok må stå lidt alene med dit ønske.

Ikke fordi jeg aldrig kunne finde på at købe et Orient ur, der er mange forskellige kvaliteter, men som sagt er den svær at give tilbage på, hvor de mere kendte mærker måske har lidt flere sammenlignings muligheder....kan jo tage fejl  Icon_blink

Men har set videoen på Youtube og det ser nu meget lækkert ud.

Det må tiden vise. :)
Hvis jeg ikke får nogle feedbacks, er der ikke noget at gøre ved det. Jeg var også bare nysgerrig for at høre lidt mere om uret, og folks generelle erfaringer med uret .
Svar
#5
Skal du ikke bare se at få købt et ur og danne erfaringer derfra

Man kan ikke få svar på alt og den nemmeste måde er at springe ud i det og turde.

Start du med et Seiko halløj. Er det ikke dig, vil du ikke tabe det store på det og slet ikke noget hvis du køber det brugt.

Dette er ikke ment som et surt opstød, men mere et vink til at du tager springet ud i den verden, hvor vi alle har draget vores erfaringer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
(16-07-2015, 11:36 PM)Black Seal Skrev: Skal du ikke bare se at få købt et ur og danne erfaringer derfra

Man kan ikke få svar på alt og den nemmeste måde er at springe ud i det og turde.

Start du med et Seiko halløj. Er det ikke dig, vil du ikke tabe det store på det og slet ikke noget hvis du køber det  brugt.

Dette er ikke ment som et surt opstød, men mere et vink til at du tager springet ud i den verden, hvor vi alle har draget vores erfaringer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tjo, men derfor må man forhåbentlig godt spørge om andre folks meninger herinde?
Ja, jeg kunne bare sidde og læse en masse reviews og se vidoer på youtube, så I blev fri for mine spørgsmål enig.

Men tror også jeg går med skx007. Så skal I nok blive fri for mine spørgsmål fremover.
Svar
#7
Selvfølgelig skal vi ikke blive fri for dine spørgsmål og du får et svar så godt vi nu magter det og lov mig nu at du ikke tager det ilde op....jeg har ikke tænkt dårlige tanker omkring din tråd, så forhåbentlig har jeg ikke såret dig på nogen måde, det har ikke været meningen Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#8
Det har jeg heller ikke, men man skal springe ud i det på et tidspunkt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#9
Ja jeg syntes nu det er dejligt der er nogen oplæg med ure i den billigere ende, ikke alle der har råd til Panerai, Rolex osv :-)
Har tit overvejet modellen og hvis du ser inde på feks watchuseek, verdens største ur forum, så kan du se at langt langt de fleste er super tilfredse med uret, mener faktisk at Orient er ejet af seiko group.,og har været de i 10 år eller lignende! Og kvaliteten skulle være ganske god til pengene, og tit kan den findes på eBay eller longislandwatches feks til små $100! Det samme med skx007! De to er ofte i "kamp" om bedste bang for the buck I det prisleje!
Hvis du er mere til det her prisleje kan jeg anbefale dig at oprette en bruger på watchuseek og så kigge under "theme" og så "affordable" der er rigtig mange fede ure som vi ikke kender herhjemme :-)
Har selv skx007 så kan sagtens anbefale det! Men er ikke i tvivl om at du trygt kan købe et af dem.. Og lad da være altid at købe henblik på gensalgs værdi osv ;-) man kan også bare købe det som man har lyst til! Har aldrig solgt et ur og kommer nok heller ikke til det.. Alle mine har en form for historie som er skønt :-D

Og kom endelig med flere indlæg, det er trods alt det der gør et forum til hvad det er ;-)

Sendt fra min HTC One S med Tapatalk
Svar
#10
(16-07-2015, 11:52 PM)whoa Skrev: Ja jeg syntes nu det er dejligt der er nogen oplæg med ure i den billigere ende, ikke alle der har råd til Panerai, Rolex osv :-)
Har tit overvejet modellen og hvis du ser inde på feks watchuseek, verdens største ur forum, så kan du se at langt langt de fleste er super tilfredse med uret, mener faktisk at Orient er ejet af seiko group.,og har været de i 10 år eller lignende! Og kvaliteten skulle være ganske god til pengene, og tit kan den findes på eBay eller longislandwatches feks til små $100! Det samme med skx007! De to er ofte i "kamp" om bedste bang for the buck I det prisleje!
Hvis du er mere til det her prisleje kan jeg anbefale dig at oprette en bruger på watchuseek og så kigge under "theme" og så "affordable" der er rigtig mange fede ure som vi ikke kender herhjemme :-)
Har selv skx007 så kan sagtens anbefale det! Men er ikke i tvivl om at du trygt kan købe et af dem.. Og lad da være altid at købe henblik på gensalgs værdi osv ;-) man kan også bare købe det som man har lyst til! Har aldrig solgt et ur og kommer nok heller ikke til det.. Alle mine har en form for historie som er skønt :-D

Og kom endelig med flere indlæg, det er trods alt det der gør et forum til hvad det er ;-)

Sendt fra min HTC One S med Tapatalk

Ja, jeg kan se at amerikanerne er ret glade for Orient. Og at Ray-modellen omtales generelt positivt på nettet.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)