Hvilket ur skal jeg vælge (max 3000 kr)
Værdien ligger i hvad dit ur er værd for dig,
En af de helt store glæder for mig ved mit Seiko Prospex 
er at det kræver viden om ure For at vide hvad du kigger på.

Uret er på min arm for at glæde mig, ingen andre. Icon_blink

Kig evt. Lidt rundt på nettet omkring de ure du kigger på,
Så vil du se hvilke image Sumo har. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(12-07-2015, 11:24 PM)Stensbjerg Skrev: Værdien ligger i hvad dit ur er værd for dig,
En af de helt store glæder for mig ved mit Seiko Prospex 
er at det kræver viden om ure For at vide hvad du kigger på.

Uret er på min arm for at glæde mig, ingen andre. Icon_blink

Kig evt. Lidt rundt på nettet omkring de ure du kigger på,
Så vil du se hvilke image Sumo har. Icon_cool

Jeg tror gerne Sumo har et godt image på nettet - ingen tvivl overhovedet.
Spørgsmålet er bare mere om uret bliver for stort, og om jeg vil nøjes med et brugt ur. 
Umiddelbart ville jeg helst have et nyt ur, eller et ur i perfekt stand. Det bliver nok svært at finde et Sumo til under 3.000 kr., som opfylder disse kriterier :)
Svar
For 3k tror jeg godt du kan finde en flot Sumo,
Men er du helt sikker på at det ikke skal være den.

Så er der selvfølgelig ingen grund til at foretage dig yderligere med det ur. Icon_cool
Svar
(14-07-2015, 10:36 PM)Stensbjerg Skrev: For 3k tror jeg godt du kan finde en flot Sumo,
Men er du helt sikker på at det ikke skal være den.

Så er der selvfølgelig ingen grund til at foretage dig yderligere med det ur. Icon_cool

Jeg fornemmer generelt, at jeg får mest value for pengene ved dette ur.
Findes der egentlig andre ure i samme liga, som har samme popularitet som Sumo?  Udover Seiko skx007/009.
Gerne i cirka samme prisklasse. 
Svar
Seiko monster. Køb den med lænke, her får du et bedre ur end 007/009 og lidt mindre end sumo. Prisen er også et sted i midten
Svar
(15-07-2015, 04:09 AM)jazzman Skrev: Seiko monster. Køb den med lænke, her får du et bedre ur end 007/009 og lidt mindre end sumo. Prisen er også et sted i midten

Allerførst, tak for dit forslag :). Jeg er nok temmelig besværlig, men jeg synes ikke seiko monster er særlig fed. 
Svar
Jeg læser ikke lige 12 sider igennem, men mit valg ville nok gå på et Victorinox Inox.
Svar
Nu har i talt om Seiko Sumo længe. Jeg har selv haft 3 og de er alle solgt videre. Det er et fint ur, men så er det heller ikke bedre. Største minus for mig er manglende safir. Ridser i glasset er bare total nedtur, hvis du spørger mig. Der tales generelt for meget om Seiko - var de så gode, så vi nok langt flere herinde

Jeg synes du skal købe det ur du umiddelbart synes er pænest og som passer til dig, og ikke hvad andre synes er et godt ur. Ville dog selv tage et med safir, så glæden ved et nyt ur ikke ødelægges for hurtigt med en ridse i glasset.

Er sikker på du bliver glad for det ur du køber. God jagt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

(15-07-2015, 10:06 AM)D.Sandberg Skrev: Jeg læser ikke lige 12 sider igennem, men mit valg ville nok gå på et Victorinox Inox.

Prøvede et i Århus. Super ur for pengene.

Svar
Det er ikke kun noget "vi" siger Torben,
Sumo er World wide kendt for at være et lækkert/godt ur til prisen,
Det kræver ikke meget surf på det vilde World wide Web for at underbygge den påstand.

Ja der tales meget Seiko og Citizen til de her penge,
Men vis mig et mærke (minus G-shock) som levere det samme,
Både når vi taler kvalitet af produktet men også når det kommer til netværk omkring det.

Jeg mener ikke det findes,
De tester og laver en ensartet kvalitet som ingen andre matcher til prisen.

Bare fordi man stiller spørgsmålet mange gange,
Ændre det rigtige svar sig jo ikke. Icon_blink

Køb et safir glas til din Sumo hvis det er en dealbreaker,
Jeg havde intet problem med at undvære safir på mine 2 MM300,
Så nemt bliver det altså heller ikke ridset..
Svar
Nu skriver jeg bare hvad jeg synes. Skriver jo det er et fint ur. Men det er altså ikke Guds gave til manden, men ved jo hvor stor fan du er og det er super fint.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)