VINTAGEURE.DK - NY SIDE & ANNONCE TILBUD
Mon ikke kritikken omkring betaling kommer fordi det var gratis på Itstime? Tvivler på at det er dyrere at drive vintageure, men fair nok at Thomas vil tjene lidt penge. Det er vel derfor han har købt Itstime og Vintageure. Jeg har dog valgt vintageure fra, da jeg slet ikke fik den store respons på mine annoncer i forhold til hvad jeg betalte.

Held og lykke fremover.
Svar
Tja mit gæt er at udover at den investering det har kostet at købe vintageure skal dækkes dels af annoncer og dels af annoncører. Det er dog kedeligt at du har valgt vintageure fra da du efter min mening har mange spændende og sjældent sete ure til salg.

- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg synes det er fint at forhandlere skal betale, men fatter slet ikke at private skal. Tror desværre at private vil undlade at annoncere.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
^
Jeg er uhyggeligt enig med Torben her.
Svar
Enig med Torben. 

Jeg har dog heller ikke ure til salg i +40K klassen. 
Mvh Kim 
Svar
Jeg vil heller ikke annoncere mine 2.500-4.500 kr. ure for 125 kr. når der er så mange gratis muligheder og de par gange jeg har forsøgt har jeg ikke haft nogen respons. Urdebatten var gratis. Har diskuteret det med tidligere ejere af siden om det rimelige i at give 125 kr. når man måske tjener nogle få hundrede kr. på uret uden held. Forstår godt at der skal penge i kassen, men forvent ikke de private med billige ure kommer væltende.
Svar
(05-07-2015, 09:47 PM)TDN Skrev: Jeg vil heller ikke annoncere mine 2.500-4.500 kr. ure for 125 kr. når der er så mange gratis muligheder og de par gange jeg har forsøgt har jeg ikke haft nogen respons. Urdebatten var gratis. Har diskuteret det med tidligere ejere af siden om det rimelige i at give 125 kr. når man måske tjener nogle få hundrede kr. på uret uden held. Forstår godt at der skal penge i kassen, men forvent ikke de private med billige ure kommer væltende.

Enig med alle brokkehoveder her. ItsTime kørte fint rundt uden de privates betalingsannoncer - vil jeg tro.
Helt klart; private sælgere står vist ikke i kø for at få lov at betale kr. 125 for at annoncere. Og så vidt jeg forstår sagen rigtigt af Claus´ indlæg, det gør ikke alle profs heller.
Brugte altid ItsTime og ursiden - nu er der kun den sidstnævnte tilbage.
Hvor meget er der common sense i at betale kr. 125 når man sælger et SKX007 for kr. 1.600 ??
Man behøver vist ikke at være økonomiuddannet for at se, hvad der er i sigte med disse opkøb af fora og salgssider. "Køb konkurrenterne og du vil være i sidste ende last man standing". Det samme, Lauritz´ ejer, Bengt Sundstrøm praktiserer ved at købe op både de store og små konkurrerende auktionshuse & netauktioner.

Men pyt; vi har stadigvæk muligheden for at pludre her på den her (socialt-) urforum / forum. Urene dukker op under rubrikken "Hvilket ur går du med i dag ?", resten er rent underholdning af meget varierende kvalitet. Horologiske indlæg er her intet af. Jeg vil tro at den lille håndfuld af hardcore horologer - så som Torben Geodoc & Co er for længst forskrækket væk af sitets "facebook agtighed".
Vi andre hænger her lidt halvhjertet - for det mindste indtil der indføres "administrationsgebyr" for brugere.
Just wait and see...

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(06-07-2015, 10:36 AM)TioMalo Skrev:
(05-07-2015, 09:47 PM)TDN Skrev: Jeg vil heller ikke annoncere mine 2.500-4.500 kr. ure for 125 kr. når der er så mange gratis muligheder og de par gange jeg har forsøgt har jeg ikke haft nogen respons. Urdebatten var gratis. Har diskuteret det med tidligere ejere af siden om det rimelige i at give 125 kr. når man måske tjener nogle få hundrede kr. på uret uden held. Forstår godt at der skal penge i kassen, men forvent ikke de private med billige ure kommer væltende.

Enig med alle brokkehoveder her. ItsTime kørte fint rundt uden de privates betalingsannoncer - vil jeg tro.
Helt klart; private sælgere står vist ikke i kø for at få lov at betale kr. 125 for at annoncere. Og så vidt jeg forstår sagen rigtigt af Claus´ indlæg, det gør ikke alle profs heller.
Hvor meget er der common sense i at betale kr. 125 når man sælger et SKX007 for kr. 1.600 ??
Man behøver vist ikke at være økonomiuddannet for at se, hvad der er i sigte med disse opkøb af fora og salgssider. "Køb konkurrenterne og du vil være i sidste ende last man standing". Det samme, Lauritz´ ejer, Bengt Sundstrøm praktiserer ved at købe op både de store og små konkurrerende auktionshuse & netauktioner.

Men pyt; vi har stadigvæk muligheden for at pludre her på den her (socialt-) urforum / forum. Urene dukker op under rubrikken "Hvilket ur går du med i dag ?", resten er rent underholdning af meget varierende kvalitet. Horologiske indlæg er her intet af. Jeg vil tro at den lille håndfuld af hardcore horologer - så som Torben Geodoc & Co er for længst forskrækket væk af sitets "facebook agtighed".
Vi andre hænger her lidt halvhjertet - for det mindste indtil der indføres "administrationsgebyr" for brugere.
Just wait and see...

Mvh. John

Enig, jeg får dækket mine vintage Omega interesser på andre udenlandske fora, kigger dog stadig med her og prøver at svare på spørgsmål hvor jeg kan hjælpe og viser hvis jeg køber et nyt ur, men fornemmer ikke ret meget anden aktivitet end "vis dagens ur".
Når man ser på f.eks http://klocksnack.se/ og ser hvor meget aktivitet der er der kan det undre at der er så lidt her i DK.
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
(06-07-2015, 10:36 AM)TioMalo Skrev:

Just wait and see...

Mvh. John

Jeg er da super ked af at læse dit meget negativt stemte indlæg. Og ked af din konspirationsteori for vintageure!
Uden at jeg har været indvolveret, kan jeg ikke forstå at du er kan udtale dig om økonomien bag siderne. Jeg ved blot at de koster både penge at drive og har været dyre i indkøb!

Mht det manglende horologiske, så savner jeg også geodoc, hannover-dk, baun mv, men man er jo natuligvis altid velkommen til selv at bidrage ;)

- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Selvfølgelig kommer det ikke til at koste penge at bruge forummet John og om annoncer skal koste eller ej, vil jeg ikke blande mig i, da jeg alligevel sjældent sælger ure privat.

En helt anden ting - der efter min mening bliver helt overset i denne tråd - er det nye tiltag med en urmagerservice på Vintageure.dk. En rigtig god ide synes jeg, og jeg vil lige nævne at jeg allerede har fået noget arbejde udført (Rolex service) til UG af den pågældende urmager, som i øvrigt arbejder med meget fair priser :-)

Aktiviteten har alle dage været lav på denne tid af året og der skal nu nok komme gang i det igen. Folk skal også lige vænne sig til sammenlægningen, softwaren mv. Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)