ur"DEBATTEN"
baun Skrev:Selvfølgelig er vi her også for at blive klogere, men hvordan dette skulle gøres bedre ved at være i "find fem fejl" mode forstår jeg ikke.

Man kan da sagtens være positiv og oplysende på samme tid. Faktisk vil jeg gerne tilbyde et positivt, belærende kursus herhjemme i Omegas ure i perioden fra 1950 til 1970. Jeg skal nok også nævne et par ting som kunne have været gjort bedre, men jeg lover at de fleste vil kunne lære noget og at det bliver positivt.

Der er et gammelt ordsprog: Det skal være skidt før det kan blive godt

Og det er noget af det mest forvrøvlede ma overhovedet kan sige, kun overgået af

Han springer altid over hvor gærdet er lavest (underforstået at det er forkert)

Men alt andet ville da være ren idioti. Jeg ville nødig have medarbejdere der altid gjorde tingene på den vanskeligste måde.

Det sker ikke noget forkert ved at være positiv. Ukritisk skal man dog aldrig blive.

VH Baun

Baun det handler ikke om at man SKAL finde fem fejl (som du kalder det) ved et ur,
det handler om at kunne give sin holdning til kende omkring et ur også selvom det mest måske er ting man ikke bryder sig uden at høre den "hellige sang" med,
"har du ikke kun noget positivt at sige så hold heller fingerne fra tasterne" den hersker altså til tider alt for meget herinde.

Man kan altså rent faktisk lære noget af ikke kun at have "medvind" i hvor sindsygt lækkert ens nye ur er,
det handler ikke om at skyde noget ned men om at bidrage til at gøre en debat bredde, og give flere vinkler det emne det nu drejser sig om

Prøv evt at kigge "hey se mit nye ur gutter" trådene igennem selv,der er altså ikke meget fra dem som måske ikke kan finde mest positivt at sige til uret hvorfor mon. Icon_question

Jeg siger slet ikke det er tilfældet men hvis man høre en konstant lovprisning af en vare og nogen som måske er med i koret til tider også selv sælger denne vare,,
ja så er der altså grobund for at man kan komme lidt i tvivl om der kunne være økonomiske interesser blandet ind i den holdning der gives udtryk for.

Nu er jeg udmærket klar over at jeg bevæger mig ud i noget som virkelig kan drejes og vendes i den retning man selv ønsker,
så lad mig gøre det helt klart og tydeligt at jeg taler generelt her og jeg har altså ikke nogen bestemt person/personer i tankerne.

Man kunne også spørge findes der en tråd hvor der tales om et bestemt ur som en anden deltager i tråden rent faktisk har til salg på samme tidspunkt som tråden køre,
og hvor "sælger" så kommer ind på noget som han/hun finder direkte negativt ved uret . Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg mener det er ubehøvlet at kritisere et ur, som en bruger stolt viser frem. Men det er måske bare mig.....?

Husk på at vi ikke er samme sted i vores "urudvikling".....
Svar
Som jeg også siger, man skal ikke være ukritisk.

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=24&t=2904" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=24&t=2904</a><!-- l -->

Når jeg viser 2 Omegaer som muligvis skal sælges en dag, viser jeg dem i pæn stand og på billeder som viser urene i pæne omgivelser og nævner i samme åndedrag (lidt humorristisk håber jeg) at billeder taget med en fin gammel original Omega box som baggrund øger prisen med 500 kr. Jeg viser også billeder hvor patina - eller snavs om du vil på skiven ses ret tydeligt. Jeg afholder mig heller ikke fra at vise skader på bagkassen.

Jeg mener interesserede kan blive lidt klogere af at se på disse billeder med kritiske øjne. Jeg mener også det er meget smukke Vintageure som ville være et godt køb for en der ønsker sig sådan et ur.

Jeg går endda så vidt at jeg forklarer at samme ure kan købes på auktioner billigere og at man sikkert kan spare lidt ved at købe der.

Jeg mener dermed at have dokumenteret, med et konkret eksempel at en tråd godt kan vær salgsfremmende, kritisk, lærerig, underholdende, humoristisk og helt ærlig på samme tid. Og positiv er den faktisk også. Icon_scared

Prøv at gøre det samme. Det er herligt. Lav tråden:

Hvad var det der betog mig ved Oris
Hvorfor faldt jeg pladask for JLC
OG hvordan kan jeg så ende med et Rolex DS, når jeg vinder i lotteriet?

Du kan sagtens lære nykommere noget, være positiv, også finde punkter du kunne ønske bedre og underholde alle vi andre. Og jeg mener det positivt. Du har erfaringer At dele. Viden om disse mærker og passion omkring dem. Og så glem at der også er ure du ikke elsker så meget.

Og undskyld for at være belærende. Du gør selvfølgelig som du selv vil, men det altså meget sjovere at tale om ure man holder af og også at kritisere dem på en kærlig måde.

VH Baun
Svar
Der er heller ikke tale om at man direkte skal kritiser noget Claus det handler helt og aldeles om hvordan holdningen serveres/uddybes,
og det syntes jeg nogen herinde til tider glemmer.

Det bliver meget hurtigt gjort til at man ØNSKER at finde fem fejl (som Per udtrykker)
eller at man vil rakke noget ned, men komme man med sin kritik af et ur i konstruktiv/sober tone,
ja så mener jeg ihvertfald at alle også den nye glade ejer af uret kan lære noget uden at nogen føler sig trådt over tæerne.

Lad mig give et eksempel da jeg havde mit Master Compressor gav hannover i en tråd der handlede om serien udtryk for at han fandt kronerne på disse ure for store,
og han kom med en forklaring om hvorfor han havde den holdning som han havde (og måske stadigvæk har)

Det kunne jeg aldrig som ny eller gammel ejer af sådan et ur se som et forsøg på at rakke noget ned,
nu ved jeg ikke hvordan evt. nye ejer af et ur fra serien havde det med John's udsagn, men for mig gav det bare en ny vinkel på hvordan andre oplever disse ure,
og jeg syntes stadigvæk i dag at det inden for stil arten er et utrolig fedt ur.
Svar
De tråde har jeg lavet Per, nogen op til flere gange endda. Icon_scared Icon_e_biggrin1
Svar
Stensbjerg Skrev:De tråde har jeg lavet Per, nogen op til flere gange endda. Icon_scared Icon_e_biggrin1

Jeg tænker på en ny tråd der opsummerer rejsen. Måske har jeg overset den. Et link måske?

Men igen undskyld. Jeg skal ikke blande mig i hvad du bør gøre. Det er en uvane at komme med gode råd uopfordret.

VH Baun
Svar
Claus Tukjær Skrev:Jeg mener det er ubehøvlet at kritisere et ur, som en bruger stolt viser frem. Men det er måske bare mig.....?

Helt helt enig - selvom man måske ikke selv, ville gå med det, kan man nemlig sagtens glædes på andres vegne, som deler samme entusiasme for ure - også selvom, det er en stil man ikke selv bryder sig om
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Det er netop passionen der er det fede.....

Det glæder mig hver gang, når jeg ser begejstringen i øjnene på en ny ejer af et ur, han netop har smækket på armen. Det er SÅ fedt..... Her er det altså ligegyldigt om det er et Victorinox Quartz til 2k eller et Omega Ploprof 1200 til 30k.....
Svar
Amehlbye Skrev:
Claus Tukjær Skrev:Jeg mener det er ubehøvlet at kritisere et ur, som en bruger stolt viser frem. Men det er måske bare mig.....?

Helt helt enig - selvom man måske ikke selv, ville gå med det, kan man nemlig sagtens glædes på andres vegne, som deler samme entusiasme for ure - også selvom, det er en stil man ikke selv bryder sig om

Icon_+1

VH Baun
Svar
For jer udelukker den ene det andet,
og det mener jeg ikke er tilfældet, verden er aldrig sort eller hvid.

Det eneste jeg mener i opnår er en unuanceret debat,
hvor man kan ende med at få noget at vide om et ur som intet andet urforum i verden ville fortælle dig. Icon_e_confused

Du må komme med alle de gode råd du vil uopfordret Per,
det kan jeg slet ikke tage ilde op.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)