Kan mit sub tåle 10cm dyb pool? :-)
Hej geegs !

Efter mere end et halvt års venten (opsparing), har jeg erhvervet mit helt nye 114060. Og timingen er jo perfekt, da ferien snart går til pool og strand.
Som I nok griner lidt af, så er jeg faktisk i tvivl om jeg fuldstændigt skal ignorere besøget med pool og strand, og bare beholde det på. Det er jo ment ironisk som jeg skrev i emnet, men så alligevel. Man er vel lidt pylret over et sprit nyt 50k ur.

Vil I gøre mig den tjeneste at give jeres "2 cents" af erfaring og personlige holdninger til behandlingen af uret og det evt. slid der vil være.

Ps. det er faktisk lidt syrealistisk og føles lidt som ringen er sluttet, efter at have fulgt med i alt hvad der er skrevet de sidste mange måneder, og nu kommer ens lille "guldklump" :-) forhåbentligt ikke det sidste :-)

På forhånd tak.

Rolex 114060 classic
Svar
Det går an på hvordan du ser på uret. Jeg er ikke typen der ''flipper'' mine ure (sælger, bytter osv. løbende), mine to ''dyreste'' ure er et tudor black bay og en omega 351050, som jeg ikke har tænkt mig at sælge medmindre jeg kom i økonomisk krise. Så derfor tænker jeg ikke over gensalgsværdien, og er derfor egentlig ret ligeglad med ridser, hakker osv. Meeeeeeen ''flippede'' jeg tit mine ure, vil jeg nok tænke lidt mere over gensalgs/bytteværdien.
Svar
Det er et af de nemmeste spørgsmål at svare på:

JA!

Icon_diver Icon_party

Husk selvfølgelig skal kronen være skruet til...

/Bjørn
Svar
(26-06-2015, 12:08 AM)bjorn_e58 Skrev: Det er et af de nemmeste spørgsmål at svare på:

JA!

Icon_diver   Icon_party

Husk selvfølgelig skal kronen være skruet til...

/Bjørn

@ ohmymega: Som I nok griner lidt af, så er jeg faktisk i tvivl om jeg fuldstændigt skal ignorere besøget med pool og strand, og bare beholde det på. Det er jo ment ironisk som jeg skrev i emnet, men så alligevel. Man er vel lidt pylret over et sprit nyt 50k ur.

Nej, vi griner ikke. Smiler kun lidt. Og tænker på ham som købte en sprit nyt BMW M3 men ville aldrig at køre hurtigere end 50 km/t....

Ja (som det lykkedes for Bjørn at formulere sig noget kortere Icon_blink  ) - du behøver aldrig at tage en af. Jeg sover, leger, arbejder (ved skrivebordet ), dykker, spiller golf (ikke mere så meget), skyder etc. og har et af mine 14060´ere, 114060 eller 5513 på. Min 5512 holder jeg i bankboks men ikke pga, at det ikke ville tåle vand og brug, mest pga. at det skånes for småridser.
Faktisk, jeg tager mit ur kun af når jeg enten flytter højtalere eller skal MR scannes (= er under ekstreme magnetiske forhold).
Hvis du holder kronen skruet fast og få uret tjecket for vandtæthed hver andet år, har du ikke problemer i sigte.
Mine ure (= Rolex, diverse modeller) har ALDRIG taget vand indenbords og jeg har f. eks. dykket med dem alle. De tager ikke heller skade af små skubs (= rekyl, golf mm.).

Nyd dit ur. Det er en klassiker.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Kunde til Rolex AD: "Vil det sige, at jeg kan spille GALF med mit nye Rolex Sub?"

AD: "Ja, helt bestemt!!"

Kunde: "Det er jeg glad for at høre, Min gode Mand! Jeg har nemlig aldrig kunnet spille galf!"

/
Kristen
Hvis du er i tvivl: Køb et Seiko. Der er ikke kommet en dråbe vand ud af det endnu!
Svar
Hahaha….

1000 tak for I har taget jer tid til at svare, både de seriøse og sjove, det er højt værdsat.

Som ny ejer af mit ur (ikke siden 1985) bliver jeg nødt til at spørge dumt en gang mere. Hvad menes der med at "at holde kronen skruet fast"? jeg går jo ikke ud fra at den på noget tidspunkt skrues ud/af??!! Icon_head ja, undskyld! Icon_head  Icon_rul

Rolex 114060 classic
Svar
For at kunne trække kronen ud til de positioner hvor man kan trække det op manuelt, samt stille tiden, skal man først løsne kronen da det pågældende ur er udstyret med en skruekrone. Og efter dette skal man huske at skrue den fast/til igen, for at sikre vandtætheden :-)
Svar
(27-06-2015, 08:47 AM)KimT Skrev: For at kunne trække kronen ud til de positioner hvor man kan trække det op manuelt, samt stille tiden, skal man først løsne kronen da det pågældende ur er udstyret med en skruekrone. Og efter dette skal man huske at skrue den fast/til igen, for at sikre vandtætheden :-)

Ok Kim. Mange tak for det hurtige svar :-) Rart lige at få tingene skåret ud i "ur skiver"… ah, den var lidt tynd  Icon_smil

Rolex 114060 classic
Svar
Og selvfølgelig tillykke med et super lækkert ur, som holder hele vejen og (efter min mening) kan bruges til alt. Brug det, nyd det og få det tryktestet periodisk (de ure jeg bader med får jeg tjekket en gang om året), så vil det tjene dig i mange gode år.
Svar
Super fedt ur du har fået dig der!
En Sub SKAL med i poolen. Det eneste du skal passe lidt på med er ikke at ridse det når du står i vandet og læner dig op ad pool kanten. Det kan blive nødvendigt omkring poolbaren Icon_party Tager du på stranden så undgå at begrave uret i sandet bogstavligtalt. Kommer du til det så ud i vandet med det og få sandet væk så det ikke sætter sig og gnaver i eks lænken.
Ovenstående er kun af hensyn til det kosmetiske. Uret er bygget til at blive brugt ved strand og i vand.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)