customized rolex - hvad synes i?
http://monochrome-watches.com/tempus-mac...ics-price/

Indlægget er skrevet udfra tanker omkring ovenstående artikel.

Jeg synes det er fedt at se denne slags customized ure, hvor alt ikke bare handler om diamanter og sort PVD behandling.
Jeg synes uret ser ret godt ud, også er det et klart plus at de fleste af delene stadig er originale. Dog er det hammer dyrt..
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Den ligner lidt et Tudor og enig i at ser pænt udIcon_e_biggrin1
Svar
Det nok pga. den mere "moderne" kasse kontra vintage modellen, og de fjernede krone beskyttere. Ligesom på tudor BB :D

İmage
Svar
Uret syntes jeg er blevet flot, men kan ikke se pointen i at gøre det? I stedet for at bruge 6k dollars på et ur og 25k dollars på at få det til at ligne et andet, hvorfor bruger man så ikke bare de 30k til et der ligner og faktisk har historie? På den her måde bruger man kun sine penge på noget der er svært at sælge igen.
Svar
(17-06-2015, 08:59 AM)brauer Skrev: Uret syntes jeg er blevet flot, men kan ikke se pointen i at gøre det? I stedet for at bruge 6k dollars på et ur og 25k dollars på at få det til at ligne et andet, hvorfor bruger man så ikke bare de 30k til et der ligner og faktisk har historie? På den her måde bruger man kun sine penge på noget der er svært at sælge igen.

Icon_+1
Svar
Det ser OK´ish ud - dog minus lynettens rød markering.
Rød tekst på skiven, forandret dybtemarkering og fjernede kronebeskyttere peger i den grad i retningen af de første Sub-modeller fra 50´ene...
Men generelt; ja modding er helt fint, ang. alle ure, hvis man nu synes selv om det.
Det sjove er at modificering er dog kun (og delvis) accepteret med billige japsere.
En af min No Date Subs har krone fra en GS model og den bliver altid noteret - og oftest kritisk - af urnørdter. Modding af Rollie er sådant lidt firkantet sagt no-go, medmindre det er lavet af en stor firma som lystigt molesterer ( Icon_blink ) diverse populære modeller for at sælge dem til for fantastiske priser til forkælede kändiser...

Men jo - modificer dit ur - og som det nu passer dig (som trods alt bærer klokken på håndledet) !

Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hvis jeg var sådan en rig ungkarl, der kørte rundt i en hurtig rød bil ville der altså sidde sådan en sort sag på min arm. Syntes den er vildt lækker på den der monaco-agtige måde.

İmage
Svar
@brauer - for at få en fungerende ref.6538 som er i nogenlunde stand skal der betales over 40-50.0000 $ og derved er en del andre aspekter ved at få modded en moderne sub, fremfor at få den originale.

F.eks. den gamle 6538 er langt er mere skrøbelig, og er nok er ur du vil bruge minimalt, samtidig med du ville være meget varsom, pga. det er jo et gammelt ur med en MEGET høj værdi.
Udover det så er det nye langt mere praktisk, det er billigere i service, udleder ikke radioaktivitet(selvom der nok kan diskuteres hvor meget der er tale om) også har du et ur du kan bruge til alt, uden at bekymre dig om urets tilstand.

Så mit gæt er folk der køber dem, ønsker et ur de kan bruge langt mere.

@tiomalo - enig!!

@kristofferj - det er kraftedme også lækkert. Og mon ikke der så er også er penge til en standard uden PVD behandling ? Hvis nu man skulle blive træt af det ;)
Svar
@jacobzimmer helt rigtigt... Man kunne også tage en mazda mx5 og modde den til at lig e en ferrari 275 spyder. Den ville sikkert være mere pålidelig og billigere i forsikring, mwn det ville aldrig være en ferrari. Når man køber sig et ref.6538 som du nævner så er det jo pga. Alle urets aspekter. Udseende, charme, kvalitet og ikke mindst historie. På den anden måde her får du kun udseendet og en mulig bedre pålidelighed, men du ville aldrig opnå det samme. Jeg kan forstå at modde seiko ure til at ligne eks. Blancpain FF fordi man tager et billigt ur og får det til at se ud af en million. Men det her er som at tage en Lamborghini og få den til at ligne en ferrari! Hvis man har den slags penge så ville jeg finde et originalt ur som jeg syntes var pænt i stedet for sådan en franken der i min verden ikke er andet end stupidt
Svar
IMHO så synes jeg ikke din sammenligning med en Mazda og få den til at ligne en Ferrari, eller en Lamobrghini til at ligne Ferrari, holder stik OVERHOVEDET.

Til en pris af ca. 25.000$ så er vi et et segnment hvor folk typisk bruger pengene, uden videre overvejelser. Derfor er det nok også højest sandsynligt at folk der køber det her ur, også har en normal sub og blot ønsker at differentiere sig en smule, ift. hvad andre har. Og det forstår jeg godt. Det samme tror jeg gælder for folk(hvis der er folk der gør det) der har en Lamborghini de vil have til at ligne en Ferrari, de har nok også en standard Lamborghini. For disse folk er det sjældent ''enten eller'', men oftest et supplement til hvad de har Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)