Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej alle,
Jeg har et Rolex Milgauss 116400GV liggende i min bankboks. Det er helt nyt - altså ubrugt og stadig med folie. Jeg overvejer at lade det ligge i en årrække, ikke fordi jeg forventer vilde værdistigninger, men fordi jeg forventer, at det bør kunne holde sin værdi og måske stige en smule - nominelt. Jeg vil altså ligeledes sælge det ubrugt. Er tanken helt dum?
Hvordan forholder det sig med vedligeholdelse m.m.? Normalt skal man jo sørge for løbende at vedligeholde sine ure. Gør det sig også gældende for ubrugte ure, som ligge stiller? Bør det 'være som nyt' når det udpakkes om 10 år? Hvad bør jeg overveje?
Vh,
Christian
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Hej Christian
Der er nok ikke mange som forstår at man kan gemme et ur på den måde, men set i bagspejlet ville jeg helt klart ha gjort noget ligende, hvis jeg kunne gå tilbage i tiden og i dag kunne sælge med kæmpe gevinst.
Hvordan det så forholder sig i de næste 10-30 år tør jeg ikke spå om og det er vel noget dyrere at købe et Rolex i dag, mod tilbage i 60-70'ern ?
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Er det udelukkende i investeringsøjemed ville jeg købe aktier i stedet som du så også kan handle. Køber du et Rolex til listepris skal du have det liggende meget længe for måske at få en gevinst på sigt.
Skal det være et ur du kaster penge efter ville jeg købe ét der også er til at gå med. Så får du med sikkerhed gevinsten af at kunne nyde det.
I de senere år kan jeg kun komme i tanke om Deepsea, Daytona'en og så Seadwelleren 16600 der har taget et par store ryk. De første pga prisstigninger på nye og SD'en fordi den blev attraktiv da Deepsea'en viste sig ikke at være for alle.
Til eftertanke købte jeg for 10 år siden en brugt SD for 24k, i 2010 en ny Deepsea for 43k og samme år en nyere Daytona for 48k. De er væk nu men der er da potentiale.
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
En SD for 24k, uhmmm
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Sådanne overvejelser går ofte ud fra at fremtiden vil forme sig som nutiden, bare nogle år senere.
Det skal man nok ikke regne for meget med.
Så ville det være væsentligt lettere at spå, også om fremtiden.
Hvis det er absolut "no go" at bære et armbåndsur om ti år, gør det ingen forskel at der står "Rolex" på skiven.
/
Kristen
•
Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg er ikke så bekymret for, om der er andre bedre investeringsobjekter. Jeg er økonomuddannet og har en godt sammensat portefølje - med en del aktier.
Hvad jeg er mere bekymret for er vedligeholdelse, og om et ubrugt ur kræver sådant.
Tak for svarene og på forhånd tak,
Christian
•
Mit bedste råd er:
1. Behold aktierne som primære investering
2. Begynd at gå med din skønne Milgauss, og gå med den indtil du dør. Måske er du heldig du kan få det samme for den som du gav for den, om 30 år, måske ikke. Men så har du hvertfald haft glæden af uret..
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
Man skulle have købt et komplet AP 15300 med B/P for de 40 k i 2010 der man havde chancen. Nu koste de ure ca 83-85 k
•
(16-06-2015, 08:42 PM)misiu Skrev: Man skulle have købt et komplet AP 15300 med B/P for de 40 k i 2010 der man havde chancen. Nu koste de ure ca 83-85 k

Jeg bliver så ked af det hvergang jeg høre hvad Omega, rolex, panerai osv. kostede for blot 5-10 år siden .. :(
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg forstår godt at priserne skal op engang imellem. Men det der sker nu er simpelthen for sindsygt efter min mening
•