F. P. Journe kom forbi NY igen
Enig FPJ urene er for fede,
Skulle jeg købe i den liga var det helt sikkert også i den retning jeg kiggede (sammen med Lange)
Her bliver AP og Patek jo nærmest main stream.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Et plus op for F. P. Journe frem for A. Lange & Söhne må også være at de er "herre i eget hus" og ikke eget af Richemont SA eller Swatch group.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Meget imponerende og det må være spændende for en "jævn" mand at opleve den overflod.

Men jeg bliver altid lidt provokeret af at selve produkterne skal pakkes ind i så meget ligegyldigt blær

Det er lidt pinligt som mærkerne slås om hvem der kan snobbe mest opad.

Jeg ville ærlig talt huske F. P. J. bedre (og have større respekt for dem) hvis urene blev præsenteret på McDonalds.

Men mange tak for din flotte reportage.
Svar
(08-06-2015, 06:39 AM)Stinger Skrev: Meget imponerende og det må være spændende for en "jævn" mand at opleve den overflod.

Men jeg bliver altid lidt provokeret af at selve produkterne skal pakkes ind i så meget ligegyldigt blær  

Jeg ville ærlig talt huske F. P. J. bedre (og have større respekt for dem) hvis urene blev præsenteret på McDonalds.

Tja, jeg tror det afhaenger af oejnene der ser, Stinger.

Mht. FPJ specifikt, saa er det nok det mest usnobbede maerke og de mest nede-paa-jorden mennesker jeg har moedt gennem tiden (selv sammenlignet med JLC - men isaer AP, PP, VC, Lange, Rolex osv osv - har set en del efterhaanden). At FPJ gerne vil praesentere sig bedst muligt i lyset af at de er et maerke, der kun laver 8-900 ure/aar samt at urene starter ved 21,000 USD og lynhurtigt ryger over 100,000 USD er vel egentligt meget rimeligt. Jeg tror altsaa ikke den holder med FPJ og McD - 8-900 haandbyggede ure om aaret vs. 75 burgere i sekundet....

Mht. snobberi i urmaerker generelt - saa kan der nogle steder vaere en kraftig tendens til at det hele bliver lidt haardt pumpet og blankpoleret, helt enig. Men der skal jo ogsaa arbejdes haardt paa at forklare de hoeje priser og loebende prisstigninger. Der er jo heldigvis rig mulighed for at vaelge udenom dem, som man ikke kan med - saadan har jeg det med 2-3 specifikke maerker, som jeg synes er total varm luft.

Herovre skyldes det isaer den haarde konkurrence - der er masser af mennesker med masser af penge til at koebe dyre (rigtigt dyre) ure - men de forventer ogsaa noget til gengaeld. Derfor koerer disse arrangementer hele tiden. Der er kamp til stregen. Og du og jeg ser ikke engang de helt hysteriske ting, der bliver gjort for de allermest koebedygtige kunder hos f.eks. PP og Lange. Men beloebene, der er involveret svarer jo ogsaa til flere aars omsaetning i en gennemsnitlig dansk poelsevogn eller McD-fillial.

Men sjov tanke ;-)

Claus

Svar
(08-06-2015, 02:57 PM)cfnissen Skrev:
(08-06-2015, 06:39 AM)Stinger Skrev: Meget imponerende og det må være spændende for en "jævn" mand at opleve den overflod.

Tja, jeg tror det afhaenger af oejnene der ser, Stinger.

Mht. FPJ specifikt, saa er det nok det mest usnobbede maerke og de mest nede-paa-jorden mennesker jeg har moedt gennem tiden (selv sammenlignet med JLC - men isaer AP, PP, VC, Lange, Rolex osv osv - har set en del efterhaanden). At FPJ gerne vil praesentere sig bedst muligt i lyset af at de er et maerke, der kun laver 8-900 ure/aar samt at urene starter ved 21,000 USD og lynhurtigt ryger over 100,000 USD er vel egentligt meget rimeligt. Jeg tror altsaa ikke den holder med FPJ og McD - 8-900 haandbyggede ure om aaret vs. 75 burgere i sekundet....

Mht. snobberi i urmaerker generelt - saa kan der nogle steder vaere en kraftig tendens til at det hele bliver lidt haardt pumpet og blankpoleret, helt enig. Men der skal jo ogsaa arbejdes haardt paa at forklare de hoeje priser og loebende prisstigninger. Der er jo heldigvis rig mulighed for at vaelge udenom dem, som man ikke kan med - saadan har jeg det med 2-3 specifikke maerker, som jeg synes er total varm luft.

Herovre skyldes det isaer den haarde konkurrence - der er masser af mennesker med masser af penge til at koebe dyre (rigtigt dyre) ure - men de forventer ogsaa noget til gengaeld. Derfor koerer disse arrangementer hele tiden. Der er kamp til stregen. Og du og jeg ser ikke engang de helt hysteriske ting, der bliver gjort for de allermest koebedygtige kunder hos f.eks. PP og Lange. Men beloebene, der er involveret svarer jo ogsaa til flere aars omsaetning i en gennemsnitlig dansk poelsevogn eller McD-fillial.

Men sjov tanke ;-)

Claus
+1. Well said.And one of the things i personally like with Journe and Lange,is the distance they try to achieve compaired to brands like AP or Patek.Both brands try to let the watches speak for themselves,without cheap advertising tricks.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hvis nogen har lyst til at vide lidt mere om F. P. Journe er der to artikler her. Det er ganske vist sponsorerede artikler men alligevel.
JK
http://www.watchtime.com/advertisement/f...dium=email
http://www.watchtime.com/advertisement/f...ne-part-2/
Svar
(09-06-2015, 11:25 PM)jk Skrev: Hvis nogen har lyst til at vide lidt mere om F. P. Journe er der to artikler her. Det er ganske vist sponsorerede artikler men alligevel.
JK
http://www.watchtime.com/advertisement/featured-watch/sponsored-power-or-precision-an-insiders-look-at-f-p-journe-part-1/?utm_source=Journe+-+2&utm_campaign=FP+Journe+2&utm_medium=email
http://www.watchtime.com/advertisement/f...ne-part-2/

Hej jk,

Tak for gode artikler - altid sjovt at laese mere om FPJ. Der har ogsaa vaeret en del skriverier om elegante uret i forbindelse med lanceringen....og adskillige diskussioner om brugen af quartz. Sjovt at se.

11,000 USD for et quartz ur er jo ogsaa umiddelbart lidt over gennemsnitsprisen paa andre quartz ure ;-)

Claus

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)