En stille lørdag i New York - Panerai, JLC, AP og IWC
Jeg havde en god ven på besøg i week-enden. Han ville ud og se på lidt ure, så vi tog turen ned ad Madison Avenue og kiggede ind i fire butikker - hhv. Panerai, JLC, AP og IWC - målet var at prøve nogle store, sporty ure. 

Min ven går med en Big Pilot til hverdag, så han er vant til at have noget stort på armen.

Først lidt Panerai, hvor jeg desværre ikke fik billeder af dem han prøvede, som vist var nogle sjældne keramik modeller. Den ene hed 580, så vidt jeg husker.

Men i mellemtiden fik jeg kigget lidt på de udstillede varer - vi starter med lidt flotte remme!

İmage

İmage

Hvis jeg skulle have et Panerai, så kunne det godt være dette. Smukt og enkelt - og ikke alt for stort

İmage

Lidt fræk rem her

İmage

Er det ikke en 1950 kasse?

İmage

Hmmmm - jeg kunne også bruge denne

İmage

Så var det ind i nabo-butikken - det er selvfølgelig Jaeger-LeCoultre, min hjemmebane. Jeg kiggede straks på det totalt sublime...en lille minute repeater

İmage

Min ven gik i gang med at prøve hvad der føltes som et halvt kilo metal. I stål er dette ur ekstremt...i guld er det fuldstændigt vanvittigt. Her er for 55.000 dollars ur plus taxes...

İmage

İmage

Så overdrevet...

İmage

Han prøvede også nogle af de lidt mere ydmyge dykkerure - her en Deep Sea Chronograph

İmage

Og her den keramiske udgave - den var ekstremt let og super lækker

İmage

En af hver tak...

İmage

Så kom vi forresten også forbi AP, hvor de jo havde lidt blandet Royal Oak og diverse limited Offshores...

İmage

İmage

İmage

İmage

Den orange er en special edition lavet til de to boutiques i North America i 42 ex.

İmage

İmage

Og så til sidste stop hos IWC, som havde dels lidt nyheder og dels lidt Boutique editions

İmage

İmage

İmage

İmage

Flot, flot!

İmage

İmage

En Boutique edition

İmage

En af de sejeste perpetuals...for ca 35.000 dollars blandede tandhjul ;-)

İmage

Som også fås i specialudgave...

İmage

Og så til os mere almindelige dødelige

İmage

Specialudgave af Big Pilot

İmage

Og det var det.

Der sker noget mere på onsdag - men lad os se om jeg får nogle billeder med derfra.

Claus

Svar
(02-06-2015, 02:46 AM)cfnissen Skrev: Jeg havde en god ven på besøg i week-enden. Han ville ud og se på lidt ure, så vi tog turen ned ad Madison Avenue og kiggede ind i fire butikker - hhv. Panerai, JLC, AP og IWC - målet var at prøve nogle store, sporty ure. 

Min ven går med en Big Pilot til hverdag, så han er vant til at have noget stort på armen.

Specialudgave af Big Pilot

İmage

Og det var det.

Der sker noget mere på onsdag - men lad os se om jeg får nogle billeder med derfra.

Claus

Hej Claus

Takker for delingen - cool venne tur!  Icon_Up

Den sidste klokke du viser - IWC ref. 5019-02 er bare SÅ mega lækker!

Det var den og så Big pilot 5009 jeg valgte ml. i efteråret da jeg købte pilot ur!

Jeg er ret sikker på at jeg skal have 5019-02 Miramar også en dag!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Der jlc deep sea er bare for lækker
Svar
Ja, deep sea chronoen er lækker!
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
The minute repeater looks good to me.Thanks for the pictures.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
flotte.. ur.... får helt lyst til et iwc igen......  den miramar er fed.....  Icon_smil
Mvh Hr.holm
Svar
Tak for endnu et godt indlæg, hvordan kan du tage hjem derfra (og hvad gør vi andre?? Det bliver vist ikke det samme at gå op og ned ad Strøget ) stay stay stay fik din ven købt noget?
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
(02-06-2015, 10:29 PM)HG Skrev: Tak for endnu et godt indlæg, hvordan kan du tage hjem derfra (og hvad gør vi andre?? Det bliver vist ikke det samme at gå op og ned ad Strøget ) stay stay stay fik din ven købt noget?

Haha, HG. So true. Det bliver noget af en kold tyrker...

Nej, han fik ikke handlet, men der blev faktisk dinglet lidt rabat foran ham i to af de fire butikker. Selv flagships kan være 'fleksible'. 

Mange hilsener

Claus

Svar
Som altid spændende at se, hvad man kan opleve en almindelig lørdag eftermiddag i de helt store byer. Vi andre må nøjes med en tur op og ned ad Bahnhofstrasse eller Rue du Rhône, hvis vi er meget heldige.
JK

PS: Jeg er også spændt på, hvad du mon skal opleve i dag, onsdag?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)