Hvis du kun måtte have 3 ure
Jeg fik inspirationen til denne tråd fra et engelsk forum, også tænkte jeg det kunne være sjovt at lave lignende tråd her.

Hvis du kun måtte have 3 ure, og der ingen økonomiske begrænsninger, hvilke ure ville du så vælge?

Mit første valg til hverdagsbrug ville selvfølgelig være den klassiske 114060. I kender nok årsagen til dette. Det ser godt ud i alle situationer og kan holde til næsten alt, også er det endda indenfor økonomiske rækkevidde. 

Mit næste ur ville være et ur jeg altid har fundet ualmindeligt smukt, dog er det en smule for stort til mit håndled, men kunne jeg, ville jeg købe det. Det er et imponerende sportsur, som også går som dress. Audemars Piguet Royal Oak Offshore Safari Chronograph, ref. 26170ST.OO.D091CR.01. 

Mit sidste valg ville være et Patek Philippe Nautilus Chronograph Travel Time 5990A, som ligesom de andre passer til mange lejligheder, og som er ualmindeligt smukt. 

Urene har jeg valgt på baggrund af de ikke er lavet af ædelmetaller som f.eks. hvidguld, platin eller lign. som jeg egentlig ikke bryder mig så meget om. Også har de alle sammen komplikationer jeg finder praktiske og selv benytter i hverdagen. 

Hvad ville jeres valg være, og hvorfor? Og hvis du allerede har de 3, så hvis dem endelig og forklar hvorfor dit valg faldt på dem :D
Svar
Man behøver jo kun et godt ur, hvilket så også gør det noget lettere at vælge Icon_blink

Jeg er i den heldige situation at de tre ure jeg har, er mine ønsker og meget tilfreds med valget.

Det bedste ur er klart mit Panerai , som er det ur der kommer tættest på hvad jeg betegner som et drømmeur.

Kunne det ha været et hvilket som helst Panerai ?, nej!...det skal være et Submersible og den 243 jeg har fået fat på er rigtig fin.

Skulle det være helt vildt, så må det være en udgave i guld, men det bliver det aldrig til.

İmage

Det næste ur i rækken er klart også det mest underlige designer ur, som slet ikke burde kunne fange mig på den måde det gør, men jeg er og bliver fan af mærket U-BOAT og den kan jeg ikke forklare. Det ultimative U-BOAT for mig er deres vanvittige og fantastiske U-BOAT - U-51 Rattrapante - Limited Edition

İmage

Det trejde ur er mit Steinhart med lidt retro look og her er der tale om et skønt lille ur der med sit hvælvede glas der giver mig masser af ur-glæde for stort set ingen penge.

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Hvis jeg ikke behøver at inddrage de ure jeg har med affektionsværdi og som altid vil være i min urkasse, vil min liste se således ud.

Beateren: Rolex 16610 eller 116610
Hverdagsuret: PP 5980 (blå skive)
Dressuret: ALS Lange 1 i roseguld med månefase
Svar
Puha en svær en Icon_smil

1.
Rolex Explorer II - smukt ur der kan holde til lidt af hvert

2.
AP Royal Oak i roseguld med gummistrap - Kombinationen af roseguld og en gummistrap er for vild

3.
A. Lange & Sohne 1815 - Vildt dressur

Lille bonus, så har jeg altid været vild med gyrotourbillon, men det er udelukkende, fordi jeg finder dem fascinerende :)
Svar
@Miwes - Det er jo fedt du allerede har dem, men vi ved jo alle at du næsten skifter ure, som vi skifter undertøj (og det er der bestemt ikke noget dårligt ved), men jeg tror bestemt din Panerai er en keeper, hvertfald så tæt på som man kan komme Icon_e_biggrin1

@omegafan - Meget enig med din nr. 2!! Icon_party
Svar
(01-06-2015, 05:39 PM)jacobzimmer Skrev: @Miwes - men jeg tror bestemt din Panerai er en keeper, hvertfald så tæt på som man kan komme  Icon_e_biggrin1

Jeg tør ikke mere bruge ordet keeper  Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Rolex ref 14060 (two liner)

Omega Speedmaster pro, safir

IWC Portugueser ref 390404
İmage

- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Hvis  det kun er 3 ure, så vil jeg ihvertfald ikke kunne bestemme om hvilket det skulle være. Hos mig skal det helst være en økonomisk grænse hvis det skal være 3 man må vælge
Svar
Dybest set kunne man jo, hvis man var helt vel forvaret, nøjes med et enkelt ur. At gøre sig denne overvejelse har været sjov (og lidt angst provokerende), så derfor præsenterer jeg mit ene ur:

İmage

Det passer mig super godt, har GMT og chrono funktion, og så ser det godt ud på både lænke og gummirem. Selv om jeg er glade for alle mine andre ure, ville jeg nok gå med denne... ( i dag...)
De venligste hilsner, John
Svar
(01-06-2015, 09:57 PM)misiu Skrev: Hvis  det kun er 3 ure, så vil jeg ihvertfald ikke kunne bestemme om hvilket det skulle være. Hos mig skal det helst være en økonomisk grænse hvis det skal være 3 man må vælge

Jamen så lav da listen med en økonomiske begrænsning. Eller 3 ure du mener er realistisk for dig at anskaffe :D

@joepete - så hvis du kun måtte have et ur, så skulle det være din Breitling ? :D
If you ain't using it, you abusing it!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)