Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
Godt spørgsmål, men set i forhold til mange andre ting hvor eftermarkedet/service/kundepleje er et spørgsmål om eksistens, så er det i min verden afsindig lang tid for et eftersyn.

Men det kan jo naturligvis være grundet omstændigheder som jeg overser, eller rettere sagt uvidenhed :-)
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
(22-05-2015, 09:25 PM)T.Hansen Skrev: Godt spørgsmål, men set i forhold til mange andre ting hvor eftermarkedet/service/kundepleje er et spørgsmål om eksistens, så er det i min verden afsindig lang tid for et eftersyn.

Men det kan jo naturligvis være grundet omstændigheder som jeg overser, eller rettere sagt uvidenhed :-)

For mig drejer det sig mest om forventningsstyring. 
Hvis det nu ender med at tage 6 måneder og bliver dobbelt så dyrt, så er jeg ikke en happy camper, holder tiden og prisen er 6 uger ok med mig  :icon_lol:
Det eneste jeg synes var underligt var, at AP ville beholde den gamle skive, hvilke jeg ikke var helt enig i. 
Tror det handler om manglen på urmagere kombineret med det seneste boom af ure, og holdningen om at bare hvis forhandleren kan lange uret over disken så er alt godt... Ved den problematik har været oppe og vende rigtig mange gange på diverse fora..

(22-05-2015, 09:33 PM)SR Skrev:
(22-05-2015, 09:25 PM)T.Hansen Skrev: Godt spørgsmål, men set i forhold til mange andre ting hvor eftermarkedet/service/kundepleje er et spørgsmål om eksistens, så er det i min verden afsindig lang tid for et eftersyn.

For mig drejer det sig mest om forventningsstyring. 
Hvis det nu ender med at tage 6 måneder og bliver dobbelt så dyrt, så er jeg ikke en happy camper, holder tiden og prisen er 6 uger ok med mig  Icon_lol
Det eneste jeg synes var underligt var, at AP ville beholde den gamle skive, hvilke jeg ikke var helt enig i. 

Hmm ærgerligt, jeg fik skiftet skive på mit 15202 i 2014 og der fik jeg lov til at beholde skiven... 
Happy camper eller ej, så har du ret i at det handler om at være/blive tilfreds :up:

Når det så er sagt, så giver det absolut ingen mening at de beholder skiven, fatter ikke at det er tilladt.
(22-05-2015, 09:37 PM)T.Hansen Skrev: Happy camper eller ej, så har du ret i at det handler om at være/blive tilfreds :up:

Når det så er sagt, så giver det absolut ingen mening at de beholder skiven, fatter ikke at det er tilladt.

Jeg fik at vide, at jeg kunne få den gamle skive med, men det var "helt ekstra ordinært".
Synes nu også at 8100 ville være meget for at "låne" en skive af AP ;)
Svært at vide om AP kunne rejse pengene til en opfindelse som SD værket,
Personlig tror jeg det ikke men det er kun mit gæt.

Gør man sig den tjeneste at læse om hvad SD krævet for at komme til at virke,
Og hvor mange år det tog samt mængden af patenter Seiko tog under vejs.

Så er der for mig kun et mærke som ville kunne matche de krav,
Og det er Rolex ingen andre kan matche Seiko hverken på faciliteter eller økonomisk.

Der er stor forskel på at bygge et ur med en masse gejl
I et begrænset antal til kunder som stort set vil finde sig i hvad som helst,
Og så lave en landevinding inden for branchen som skal kunne laves i mange eksemplarer 
Mens det stadigvæk køre spot less.

Rolex og Seiko navnet forpligter når det kommer til driftsikkerhed/kvalitet,
Derfor kan de ikke tillade at deres ure bryder ned på samme måde,
Som en "show off model" kan tillade sig 
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
(22-05-2015, 09:43 PM)SR Skrev:
(22-05-2015, 09:37 PM)T.Hansen Skrev: Happy camper eller ej, så har du ret i at det handler om at være/blive tilfreds :up:

Jeg fik at vide, at jeg kunne få den gamle skive med, men det var "helt ekstra ordinært".
Synes nu også at 8100 ville være meget for at "låne" en skive af AP ;)
Super fint du endte med at få læs: din helt egen urskive tilbage :shock:

Medmindre at man som køber naturligvis bliver orienteret om at den gamle indgår som ombytning, således at den nye bliver tilsvarende billigere.

Det kunne måske give mening, men alle andre urskive historier giver ingen mening i min verden ;)
Når man diskuterer servicetider glemmer mange, at AD'erne jo ikke sender ét ur afsted ad gangen med kurerpost. De samler nogle stykker sammen, så der bliver økonomi i forsendelsen.
JK
(22-05-2015, 10:04 PM)jk Skrev: Når man diskuterer servicetider glemmer mange, at AD'erne jo ikke sender ét ur afsted ad gangen med kurerpost. De samler nogle stykker sammen, så der bliver økonomi i forsendelsen.
JK
Lyder godt nok skræmmende hvis det er måden de prioriterer på.

Tænker bare at med de service priser burde der måske nok være råd til kurerpost, alt andet er da manglende kundepleje.

Vi snakker luksus på mange måder når det handler om de omtalte eksempler. Her forventes jo et højt serviceniveau, og det bliver totalt nedsmeltet såfremt man indleverer og afventer næste mulige økonomiske afsending.

Måske det bare er mig der ikke forstår et hammerslag af urbranchen
Det er interessant, at flere mener at vide, at AP og PP ikke har råd til at udvikle dit og dat. Specielt fordi de to firmaer er privatejede og derfor ikke behøver at offentliggør deres regnskaber.
Jeg har ingen mening om deres økonomiske formåen, men gør spagfærdigt opmærksom på, at PP er igang med et udbygge sine faciliteter i Plan-les-Ouates i udkanten af Geneve for beskedne 450 millioner CHF - svarende til ca. 3,3 milliarder kroner.

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)