Bryder du (også) våbenloven
Ja det er jo klart. Men det har jeg jo skrevet før. Så fred være med det hele. Men vi har alligevel ikke brug for de knive.

Så test jeres lommeknive om de kan åbnes med en hånd. Kan de det smid dem ud. Kan de ikke og er under 7 cm i bladet, så brug dem med glæde.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Man må ikke smide knive der er ulovlige ud. det er ulovligt. Og så tror jeg man vil ærgre sig hvis man alligevel gør det for de er nok lovlige før årets udgang.
Svar
Så synes jeg bare du skal få hundene til at grave et meget dybt hul i haven og gemme dem der. Efter de seneste dages brølere fra Jægere, især på Fyn, så banker de nok snart på din dør :-)

Svar
Foreløbig har politiet jo begrænset chikanen til våbenhandlere. Der er lidt forskel på hvordan det håndteres i forskellige politikrede. På Fyn har man lavet raid, konfiskeret knive og givet bøder. I Århus har man henstillet til at fjerne ulovlige knive fra butikken.

Men ja, man står rigtig skidt hvis politiet besøger en og finder ulovlige våben og det vil politiet kunne ved 100 tusindvis af gode danske borgere lige nu, hvis de altså har en god grund Icon_e_surprised

Jeg har hørt at det næste de vil forbyde er store stålure over 200 gram som kan bruges som knojern i en situation Icon_rul - men kun dem med safirglas og kanter. Det bliver så op til hver politikreds at vurdere hvor meget kant der lige må være.
Svar
Så er det godt mine ure ikke vejer så meget :-) men Rune pas på din ryg.

Svar
Jeg mener også at et forbud mod køkkenknive er på vej. Her har regeringen og et bredt flertal i Folketinget valgt at gå langsomt frem, og sikre at butikkerne har et bredt udvalg af færdigsnittet salat og revne gulerødder, sådan at der kan henvises til, at vi slet ikke har brug for knive i køkkenet.

Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
(20-05-2015, 08:20 PM)Daniel Skrev: Jeg mener også at et forbud mod køkkenknive er på vej. Her har regeringen og et bredt flertal i Folketinget valgt at gå langsomt frem, og sikre at butikkerne har et bredt udvalg af færdigsnittet salat og revne gulerødder, sådan at der kan henvises til, at vi slet ikke har brug for knive i køkkenet.

Sent from my iPad using Tapatalk

Og så må vi lade neglene gro så stegen kan skæres for.
P.N.
Svar
Dive watches over 35mm should also be banned.A 44mm dive watch makes a great knuckle duster Icon_smil Even some magazines should be banned,it is very easy to kill someone with one of those.In my first years in Demark i was invited to the police weapons store house in Copenhagen by a policeman i knew.He wanted me to demonstrate some of the weapons they had.They were a bit supprised to learn that some of the best killing weapons are just simple objects,that are found in every home.By banning knives in this way,they are leaving the way open for crimminals to find out about and use other much more dangerous weapons.I never teach people these things.But there are many ex military guys,who just cannot wait to learn others.
                                             I would increase the prison sentence for carrying any weapon not connected with work or a hobby.Young people are the ones they are mostly trying to stop.They will never achieve this ,because the sentences are to low and the chance of being strip searched on a Friday or Saturday night are about 1000.000 to 1.Politicians are so out of touch with reality.that they should be working in Disneyland .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
any weapon

indbefatter det også almindelige lommeknive?
Svar
(20-05-2015, 10:32 PM)baun Skrev: any weapon

indbefatter det også almindelige lommeknive?
Yes any weapon.In England sharpened edged steel hair combs are a favorite weapon at football matches.If you gave me a Swiss army pocket knive,i can convert it into a knucklduster that if used in a certain way would kill you.And it is so easy that even a little old lady could do it.The problem was so big in England a few years ago,that they could put you in prison for carrying a metal comb.Banning pocket knives does not work,searching and prison sentences does.And i say this even though i am against prison for young people.How often do you now hear about English football hoolagans? Nothing will work 100%,but it has saved many lives in England since these Laws were made.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)