Patek Philippe Calatrava 5196j vs. A. Lange & Sohne Saxonia 
#1
http://monochrome-watches.com/patek-phil...nia-price/

Her synes jeg at lange er vinderen. Men læs arktiklen og kom med jeres mening
Svar
#2
Af de 2 er Lange altid vinderen i min bog!
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Both are nice looking dress watches.But the Lange caliber is a modern caliber,and fits the watch better.I prefer the design of the Lange,and the chance to see a the caliber.The Lange wins in my opinion.Patek need a new designer,they look so out of date,like a watch made 50 years ago.But many do prefer this conservative design,although i am not sure they will in the future.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Lange Saxonia any day. Flot og enkelt...og ikke mindst med et værk, der passer. 

Har været meget tæt på at hoppe på 5196. Det er så smukt og enkelt på forsiden, kassen er smuk og tynd....men åbner man uret ser man....

İmage

Det er et efterhånden gammelt værk (215?) og alt, alt for småt til resten af uret. Jeg gik hurtigt videre...

Claus

Svar
#5
Vil give dig helt ret i at  denne patek har en smuk skive og kasse. Men lange har et flotte værk og en tand bedre end patek plus at de også har en smuk urkasse og det er derfor de vinder i denne runde efter min mening
Svar
#6
Af disse to ure ville jeg også vælge A. Lange & Söhne. Jeg syntes deres værker med en stor værkplade er super flot.

(16-05-2015, 04:00 PM)cfnissen Skrev: Det er et efterhånden gammelt værk (215?) og alt, alt for småt til resten af uret. Jeg gik hurtigt videre...

Ja lille værk i store ure er heller ikke min smag, men ses ofte. I dette tilfælde er det så afhjulpet af urholderen der er dekoreret med "Silvan Cafe' bords mønster"(perlage), en dekoration som jeg aldrig kommer til at holde af…  men ja lille værk i stort ur!
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#7
Min "salomoniske løsning" :

İmage

İmage

Synes faktisk også at 3796 uret ( ud over at værket passer bedre til størrelsen ) er mere harmonisk end 5196.
Svar
#8
(17-05-2015, 12:44 PM)mojohe67 Skrev: Min "salomoniske løsning" :

İmage

İmage

Synes faktisk også at 3796 uret ( ud over at værket passer bedre til størrelsen ) er mere harmonisk end 5196.

Haha...tja, engang imellem må man jo gå lidt på kompromis. Det her ligner et af de bedre af slagsen.

Claus

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: