Hvilket guld Rolex ville du vælge?
Hej
Jeg er i den rare men lidt svære situation at jeg skal vælge mig et ædelt Rolex. Kan ikke rigtigt beslutte mig for hvilket, men ikke platin daytona til +500k.

Guld GMT
Guld Sub
Guld Daytona?

Andre bud?

Tænker brugt omkring 140-150k.

Har overvejet hvidguld men vil gerne gå all-gangster ;-)

Tak for input.

/Alexander
Svar
Day-Date er det eneste rigtige all-gangster ur.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
If it must be gold,then daytona.The other two are meant to be stainless steel tool watches and solid gold does not seem compatable in my eyes.Daytona suits gold better in my opinion.Some gold Rolex models can look good,but most look like
the owner is trying to send a message.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg prøver godt nok ikke at sende nogle signaler eller beskeder, Willy, når jeg bærer denne:

İmage

Hvis det skal være stort ville jeg have Sub i hvidguld, YM, GMT, daydate-II og datejust-II i tankerne, hvis vi skal ned i de 36mm daydate eller datejust, hvor du (så vidt jeg husker) skal gå vintage for at få helguld.

Hvis du med guld tænker gult guld synes jeg i hvert fald at du skal overveje YM (evt. YM-II). Willy kan godt have en pointe med at Sub er et tool-ur og tool-ure skal være stål - selvom jeg altså netop synes at Sub 116619 i hvidgul med den blå skive er sindsyg flot. Og YM er vel også per definition et tool-ur; men den finder jeg faktisk rigtig flot i guld.

Google f.eks. 'yacht-master yellow gold', som bl.a. gav mig dette hit:

İmage

/Bjørn.
Svar
I think the older models in gold look great.They need a little patina,it offsets the bling Icon_smil I also think white  gold with blue dial looks good.You have just sent me a message Icon_sign
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hey Willy

Have I sent you a message?

Thank you for the input. Have looked at the YM 1 gold... looks nice.
Love the GMT 2 with green dial.... But daytona have been a dream for many years.

I dont know what it is with yellow gold watches but i cant stop Icon_smil  when I look at one ;-)
Svar
Hvis Daytona har været en drøm, er det da det du skal.

(Ikke mit ur, men min arm)

İmage
Svar
Dette er heller ikke helt skidt :-)

(Igen ikke mit, men en låner)

İmage
Svar
(13-05-2015, 05:44 PM)AlexanderTet Skrev: Hey Willy

Have I sent you a message?

Thank you for the input. Have looked at the YM 1 gold... looks nice.
Love the GMT 2 with green dial.... But daytona have been a dream for many years.

I dont know what it is with yellow gold watches but i cant stop Icon_smil  when I look at one ;-)
The King Midas of the watch World,is what you are Icon_lol Icon_lol Icon_lol

(13-05-2015, 05:51 PM)KimT Skrev: Dette er heller ikke helt skidt :-)

(Igen ikke mit, men en låner)

İmage
I know taste is different,but that got slammed when they released it.It was called the ugliest Rolex ever.And i agree Icon_lol Icon_lol And writing Yacht Master on the bezel is the top of bad taste.
Svar
Den nye YM er no-go. Kunne lige så godt stå Hornslet på lynetten

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)