Er lidt i samme båd som OP. Nok har jeg enkelte mekaniske ure, men til alm. daglig brug der er de mere spændende af slagsen IMHO over mit budget i længden og så er der den praktiske side af sagen med optræk (eller holde dem optrukket) samt præcisionen - selv de bedste fandt jeg mig selv stille på en gang om ugen for at afvigelsen ikke skulle blive for stor.
Og så vil jeg da sige at kvarts nu slet ikke behøver være så kedelig igen. Det har især skibschronometrene lært mig. Der får man virkeligt øjnene op for at kvarts er ikke bare kvarts. Og ellers er der jo også den nørdede side af sagen. Som JarJar skriver især Casio har mange på programmet der i den grad appellerer til den indre gadgetnørd med fancy visninger og et hav af funktioner (ok, Tissot T-Touch-varianterne er IMHO også én der skiller sig klart ud fra mængden). Nok har Casio ikke nogen highend el. high precision på programmet, men de har masser af velfungerende radiostyrede og værkerne er inhouse, det ser vi jo herinde som et klart plus
Selv går jeg og småkigger efter et nyt dagligdagsur som erstatning for et efterhånden 10-12 år gl. radiostyret analog/digital med kombi stål/plastkabinet og solcelle-opladning (aldrig skiftet batteri). Det fungerer på sin vis stadig ganske glimrende, selv batterikapaciteten har jeg ikke mærket er faldet af betydning, men kønt er det jo ikke længere.
Har kig på Casio's Lineage linie. Ikke for det, synes også mange af deres Edifice er superfede, især synes jeg skiverne på eqw-m1100db-1aer og EQW-A1000DB-1AER er super spændende, men jeg synes godt nok de skyder sig selv i foden ved først og fremmest ikke at have (eller kun få limited editions som her hulens svære at skaffe herhjemme) safirglas og kabinetternes design ligesom siger mig at de heller ikke tager dagligdagens slid helt så pænt med alle de sorte PVD-belægninger osv. Jeg ville foretrække noget mere simpelt i ren stål og/eller titan. Lineages skiver er lidt mere business-agtige i det, men det er jo også lidt smag og behag, men deres kabinetter er mere hvad jeg leder efter. Jeg tror Lineages kabinetter og glas holder sig bedre i længden.
De to jeg har kig på:
lcw-m160td-1aer
Minder utroligt meget om mit nuværende (lille forskel i det digitale display, ellers meget ens funktionsprincip). Men selvfølgelig lækrere indpakning og tyndere. Og prisen er det samme som jeg gav for det forrige, så den er faldet i mellemtiden.
liw-m610tds-1aer
Straks list mere fancy hvad angår skiven. Alt hvad man umiddelbart forventer af et standard radiostyret digitalur med hvad deraf følger af stopur, verdenstid, alarm, timer, dato. Blot det har ikke noget digitalt display, alt vises analogt(!)
Må dog indrømme at jeg synes bedre om 160'eren kasse og lænke. Svært valg