Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
[url]"http://www.hodinkee.com/blog/Inside-a-lange-and-sohne">http://www.hodinkee.com/blog/Inside-a-lange-and-sohne[/url].
But seriously two different ways of making watches.Its down to personal choice.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Taler vi mærker med en serie produktion, Er Lange bare toppen i min optik.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ingen tvivl om at ALS er en fantastisk fabrikant og heldigvis er der plads til flere af dem. Jeg er rigtig glad for PP og drømmer sødt om flere af deres ure, men fordi man beundrer et mærke, betyder det heldigvis ikke at man ikke kan være/blive imponeret af andre. Jeg kommer helt sikkert til at eje ure fra begge de nævnte på et tidspunkt
•
Kim T Skrev:Ingen tvivl om at ALS er en fantastisk fabrikant og heldigvis er der plads til flere af dem. Jeg er rigtig glad for PP og drømmer sødt om flere af deres ure, men fordi man beundrer et mærke, betyder det heldigvis ikke at man ikke kan være/blive imponeret af andre. Jeg kommer helt sikkert til at eje ure fra begge de nævnte på et tidspunkt 
Citat:
+1
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Det er jo netop det, vi talte om til Thomas' komsammen sidste år, Willy.  Nomos fører en lignende stil i deres Lambda og Lux, hvilket er kendetegnende for urmageri i Glashütte.
Lange laver uden tvivl fine ure - endda af høj kvalitet - dog med det sagt er en sammenligning med Patek ikke ''berettiget'' siden de er forskellige.
Det skal som sidebemærkning tilføjes, at Benjamin Clymer tager fejl i sin artikel, idet Lange får flere dele, heriblandt glas, kasser og visere, fra andre leverandører.
•
Faurschou Skrev:Det er jo netop det, vi talte om til Thomas' komsammen sidste år, Willy. Nomos fører en lignende stil i deres Lambda og Lux, hvilket er kendetegnende for urmageri i Glashütte.
Lange laver uden tvivl fine ure - endda af høj kvalitet - dog med det sagt er en sammenligning med Patek ikke ''berettiget'' siden de er forskellige.
Det skal som sidebemærkning tilføjes, at Benjamin Clymer tager fejl i sin artikel, idet Lange får flere dele, heriblandt glas, kasser og visere, fra andre leverandører.
Citat:
Yes there is a style difference between Glashutte and Swiss watches.You can compare the quality of any watch  Patek use more out of house parts than Lange,and thats a fact.Because Patek have bought various factorys that supplied them in the past,does not make them more inhouse.Lange produce more of the parts in their watches,than Patek.Not that any of this matters at all.It is the finishing and overall quality of the watch that counts.I often ask myself,why do buyers of these two brands need to put the one before the other?I think the answer is that if you own a Patek,they are best.And if you own a Lange,they are best.When ever some one dares to criticise any brand,the people who own one of their watches are always defensive.I do not give a damm,because all brands make bad watches now and again,even Lange & Patek.If you are trying to convince me that Patek are a better brand than Lange,then you are wasting your time.I admire both brands for different reasons,and try to judge their watches on merit.And in my opinion and many others in the watch world,Lange make better watches.But these are only opinions,there can never be any absolute truth.My advice to anyone who owns a watch from these two brands,is this.Enjoy your watch that has been made by one of two brands,that make the finest factory produced watches you can buy.And at the same time do not forget,that there are independent watchmakers,that equal or surpass them.And last but not least,do not become a slave to any brand,even if you own their watches.
•
|