Svar: 77
Tråde: 11
Modtaget Likes: 20 i 15 svar
Givet Likes: 51
Jeg kan ikke se migselv bruge meget mere end 5-6 tusind på et ur, i hvert fald ikke nu.
Jeg er vild med Panerai urene, men 60-70K er alt for høj en pris synes jeg.
Hehe ja der var vist noget om at det er messing under chrome overfladen.
Jeg er dog mere til bronze, synes at det har en varmere farve
Jeg er dog ikke meget for designet på urskiven osv. på den Vostok.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Try reading this [url]"http://forums.watchuseek.com/f74/1st-actual-lum-tec-dive-watch-427456-5.html.There">http://forums.watchuseek.com/f74/1st-ac ... html.There[/url] are just thousands of brands like Lum-tec,all made in Hong Kong & China .They cost next to nothing to make,and design brands like Lum-Tec use more money on marketing than getting the watches made for them.Do not believe the absolute bullshit marketing rubbish they put out.They are not even a real watch brand.Putting it bluntly they make nothing. Anyone with the money can start a brand like this.So please do not try to give brands like this any credibility.The factorys in China are pumping brands like this out in the millions today.What people choose to wear is up to them.But you all know as well as i do,that these brands do not have any respect from the real watchmaking brands.Or from people who know about watches.
The actual mark up on watches like this is huge.They cost next to nothing to make.Our dear friends on a few corrupt watch sites,might say great value - fantastic lume - how do they do it? etc etc.My answer is that if they told the truth about these watches they would lose a lot of advertising money.It is so easy to get these watches made,anyone can do it.
We have often talked about brands like this.And lets face it,people tend to buy what they like in the beginning of their watch interest period.But i do not know a lot of watch people who would buy or wear this type of watch.It is of course possible to sell such a watch again.But 99.99% of watch dealers would not touch them with a barge pole.
I personally see nothing in these watches.And i consider them a complete waste of money.
[url]"http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1979">http://www.thedivewatchconnection.com/f ... f=5&t=1979[/url]
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Er alt hvad der kommer fra kina i ringe kvalitet ?
Min Iphone 6 er sømmet sammen i kina og den virker ikke helt ringe..
Hvad hvis man putter et ETA værk eller Seiko værk i?
Er det så stadigvæk ringe kvalitet, bare fordi det er samlet i kina?
Jeg mener ikke at de er nogen trussel imod Rolex segmentet, men må erkende at uret nok kan tikke i 30 år uden problemer og derfor bør det ikke nedgøres som dårlig kvalitet.
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Velkommen til.
Vil skrive som jeg altid gør i dit prisleje selvom du nævner bronze ure,
Hvad med at kigge hos Seiko du kan for små 6k få en rigtig lækker model hos dem.
Min personlige favorit hos dem til "din" pris er Shogun,
Min søn har det ur og det har en utrolig value for money.
Elers vil jeg sige at Sinn også kunne være en mulighed.
Begge producenter giver dig et top kvalitet produkt for dine penge,
Og hvis det betyder noget så er det også ure som du evt. Kan sælge igen.
Lum-Tec er et af mange ure lavet ud fra den samme "opskrift"
Måske det er at strække den at kalde dem bras men kigger man ind på hvad man får for sine penge
så mener jeg at man betaler for en masse varm luft hos de mærker.
Derfor ville jeg som Willy også helt klart vælge at købe fra en velkendt producent
Som er kendt for give meget ur for pengene, og uanset hvad man er fan af er det et
Uomtvisteligt fakta at et Seiko eller Sinn ur til 6k på alle måder er et kvalitets produkt.
God jagt
Husk den er en del af glæden.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
avantismo Skrev:Er alt hvad der kommer fra kina i ringe kvalitet ?
Min Iphone 6 er sømmet sammen i kina og den virker ikke helt ringe..
Hvad hvis man putter et ETA værk eller Seiko værk i?
Er det så stadigvæk ringe kvalitet, bare fordi det er samlet i kina?
Jeg mener ikke at de er nogen trussel imod Rolex segmentet, men må erkende at uret nok kan tikke i 30 år uden problemer og derfor bør det ikke nedgøres som dårlig kvalitet.
Citat:
No it does not have to be bad quality because it is made in China.Often it is better than what you get in Europe  But you are forgetting what this debate is about.This type of watch is just a design watch,and nothing more.Some of these watches cost as much as a Sinn or Seiko Prospect.So where do you see any value for money in them? They cost a few dollars to make and have about 600% mark up.I mean how hard can it be to make quality?Brands like Lum-Tec - Stienhart - Helson - etc etc etc all follow the same recipe.Design a watch and then pop over to China and get it made at the same factory.Is this what you call quality or even watchmaking?Its just like making toothpaste or cornflakes.
We all know that the same is happening in the swiss watch industry.Brands like Brietling-Longines-Tag etc etc,have been fooling watch buyers for years.But i would say that at least they are bona-fida watch brands,with real knowledge about watches.
Seiko do in fact make and assemble many of their watches in China to answer your question.But the overriding fact about these designer brands is that profit and only profit is what they are about.They are not watchmakers they are marketing companys.30 years you say they can tick away.I do not doubt that some of them will do this.My father owned a cheap Ingersol watch that ticked away for 40 years without a sevice.This however is not a sign of good watchmaking
Not everyone can afford the well known brands,and everyone has to start somewhere on the watchmaking tree.But you can take any of these junk design watches you can name.And i will show you better quality for the same or less money by real watch brands.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 77
Tråde: 11
Modtaget Likes: 20 i 15 svar
Givet Likes: 51
Ud fra det link du har givet, Willy. Så ser det ud til at Lum-Tec køber mange af delene fra Sweitz, Hong Kong og USA, at de selv laver deres urskiver og får lavet PVD og Lume behandling i USA. + at de så selv samler og tester det i USA.
Det er lidt svært at finde ud af hvad der anses som et 'rigtigt urfirma' og hvilke mærker man kan stole på, eller som man bør gå efter.
Jeg læste lige en tråd her på siden om Panerai og en serie af deres bummerter (og løgne?).
Det er jo et urmærke som er ekstremt velset og respekteret, set udfra det jeg har læst og hørt indtil videre, hvis de gør sådanne ting, hvem kan man så stole på?
Skal et urfirma selv lave urkasse, værk, urskive osv. og selv samle det for at være et mærke man kan stole på, eller være sikker på man kan købe med ro i sindet?
Jeg synes nogle af de Sinn ure er rigtig pæne, jeg kan godt lide cockpit instrument looket, og de let læselige urskiver; en ting som jeg helst ser i et ur.
Jeg er ikke så meget for ure hvor der 'sker en masse' med flere visere, stopur, og andet som forstyrre simpeltheden.
•
arsenio3d Skrev:Ud fra det link du har givet, Willy. Så ser det ud til at Lum-Tec køber mange af delene fra Sweitz, Hong Kong og USA, at de selv laver deres urskiver og får lavet PVD og Lume behandling i USA. + at de så selv samler og tester det i USA.
Det er lidt svært at finde ud af hvad der anses som et 'rigtigt urfirma' og hvilke mærker man kan stole på, eller som man bør gå efter.
Jeg læste lige en tråd her på siden om Panerai og en serie af deres bummerter (og løgne?).
Det er jo et urmærke som er ekstremt velset og respekteret, set udfra det jeg har læst og hørt indtil videre, hvis de gør sådanne ting, hvem kan man så stole på?
Skal et urfirma selv lave urkasse, værk, urskive osv. og selv samle det for at være et mærke man kan stole på, eller være sikker på man kan købe med ro i sindet?
Jeg synes nogle af de Sinn ure er rigtig pæne, jeg kan godt lide cockpit instrument looket, og de let læselige urskiver; en ting som jeg helst ser i et ur.
Jeg er ikke så meget for ure hvor der 'sker en masse' med flere visere, stopur, og andet som forstyrre simpeltheden.
Citat:
You are absolutly right about who can you trust.But i can make one thing clear for you.Trust no one in the watch industry.Even top brands tell lies about their watches.But if it is any comfort to you,they always get caught out in the end.The best thing to do is to find a watch that you like,and then Google it to death for a few days.The truth about these brands is out there on the net.Sinn give a lot of value for the money,because they cut out the middle men and sell direct from the factory.The best thing is always to buy a used watch from a bona-fida watch brand.You save a lot of money and you get a watch that can be sold or exchanged again.A vintage Omega or used Seiko -Sinn- Citizen- Certina can be a good buy for under 10.000dkr.Do not be afraid of Quartz in this price bracket.I personally would rather own a high end quartz watch.than a mechanical with a basic run of the mill unfinished cheap caliber.Brietling and Omega have some excellent quartz caliber watches in their collections.Just find a watch you can like,and ask about it here.And remember we can only give you opinions,it is you who has to wear the watch.  And remember many watch collectors have watches like Casio in their collections,along side the Rolex and Lange etc etc.
•
|