Svar: 14
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er kendt at Luftwaffepiloter i tiden 1939-45 bar ure fra især tyske fabrikker, herunder A. Lange, Tutima, Wempe, Stowa mfl. samt schweiziske IWC. Og modparten i Royal Air Force bar bl.a. Longines, Omega og IWC (sidstnævnte leverede altså til begge sider i krigen på samme tid!).
Men deres japanske modstykke bar (hvilket vel er meget naturligt) japanske Seiko-ure. Det gjaldt angiveligt også kamikazepiloterne.
Men nu har jeg opdaget at det fremgår af et politimuseum i Sydamerika, hvor nogen af den (heldigvis) afdøde Dr. Mengeles efterladte ting er udstillet, at den afdøde doktor var ejer af et Seikour! Fy dada! Kan det blive mere smagløst?
PS Skal jeg sige noget pænt om Seiko, så må det være at James Bond bærer et digitalt Seiko i indtil flere af sine film, nemlig dengang de var nye og moderne omkring 1980.
Endelig må det vel nævnes at mit konfirmationsur (et Seiko) holdt i 14 år, uden nogensinde at tabe/vinde så meget som et sekund! Så vist er det da solidt kram!
•
Svar: 254
Tråde: 30
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 0
Spændende faktum, men fornemmer jeg lidt underliggende had til seiko?
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Pedersen Skrev:Det er kendt at Luftwaffepiloter i tiden 1939-45 bar ure fra især tyske fabrikker, herunder A. Lange, Tutima, Wempe, Stowa mfl. samt schweiziske IWC. Og modparten i Royal Air Force bar bl.a. Longines, Omega og IWC (sidstnævnte leverede altså til begge sider i krigen på samme tid!).
Men deres japanske modstykke bar (hvilket vel er meget naturligt) japanske Seiko-ure. Det gjaldt angiveligt også kamikazepiloterne.
Men nu har jeg opdaget at det fremgår af et politimuseum i Sydamerika, hvor nogen af den (heldigvis) afdøde Dr. Mengeles efterladte ting er udstillet, at den afdøde doktor var ejer af et Seikour! Fy dada! Kan det blive mere smagløst?
PS Skal jeg sige noget pænt om Seiko, så må det være at James Bond bærer et digitalt Seiko i indtil flere af sine film, nemlig dengang de var nye og moderne omkring 1980.
Endelig må det vel nævnes at mit konfirmationsur (et Seiko) holdt i 14 år, uden nogensinde at tabe/vinde så meget som et sekund! Så vist er det da solidt kram!
Citat:
Suggest you learn more about Seiko,and the reallity of the world we live in.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hey - jeg synes nu at du dobbelposter.... http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=18631
Svar for din åsen finder du også der.
Ellers; Kosmisk kærlighed osse til dig...
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Så fordi en gammel mand med en anløben moral i Sydamerika gik med et Seiko,
Så kan man i følge din logik ikke stole på en person der går med et Seiko
Sig mig hvem du stoler på,
Og jeg skal give dig en grund til det modsatte.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Nu er det - i hvert fald for mig - klokkeklart at hr. Pedersen skriver sine bizarre horologisk - historiske indlæg kun for at skabe lidt ravage og at provokere. Dette ikke sagt på en bedømmende måde - lidt sjov og ballade klæder vores ofte ret tørt forum fantastisk, altså IMHO.
Og hvis hr. Pedersen nu skulle beskylde mig om ligeglad holdning for nazisme og nazister, vil jeg lige påminde ham om at dr. Mengeles tyske åndsfæller skylder mig stadigvæk min granonkels guldtænder.
Hvis det nu alligevel skulle være seriøse indlæg, vil jeg jeg bede hr. Pedersen om at tænke det rystende faktum at alle top-shots i nazi-Tyskland brugte både sæbe og toiletpapir, dagligt endda. Måske burde du overveje at droppe disse for at understrege din afstandtagen af de fascistiske uhyre ?
Men ellers, god weekend
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Why bother people with this kind of belief,are missing a link in their development.They do not lead happy lives
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Helt sikkert cool nok hvis det var ment som et frisk pust,
I et til tider noget "tørt" forum som jeg er enig i det kan være herinde.
Så friske pust kan der ikke holdes noget op imod.
Så syntes jeg bare lige man skulle have krydderet sit indlæg med et par smilies
Som vist at man ikke helt seriøst mener, at man ikke kan stole på en person med et Seiko
På armen blot fordi man har læst at en gammel forskruet nazist også gik med Seiko.
Vil man køre den stil er listen uendelig, men jeg er født optimist så here goes.
Hvilke produkter opfatter de Pedersen som "rene" nok til at man kan benytte dem med god samvittighed I vores verden af i dag.
Grundlæggende holder jeg dog på at det er et af de indlæg som siger mere om selve afsenderen
End det afsender rent faktisk prøver at fortælle.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Tio Malo Skrev:Nu er det - i hvert fald for mig - klokkeklart at hr. Pedersen skriver sine bizarre horologisk - historiske indlæg kun for at skabe lidt ravage og at provokere.
Dette ikke sagt på en bedømmende måde - lidt sjov og ballade klæder vores ofte ret tørt forum fantastisk, altså IMHO.
Og hvis hr. Pedersen nu skulle beskylde mig om ligeglad holdning for nazisme og nazister, vil jeg lige påminde ham om at dr. Mengeles tyske åndsfæller skylder mig stadigvæk min granonkels guldtænder.
Hvis det nu alligevel skulle være seriøse indlæg, vil jeg jeg bede hr. Pedersen om at tænke det rystende faktum at alle top-shots i nazi-Tyskland brugte både sæbe og toiletpapir, dagligt endda.
Måske burde du overveje at droppe disse for at understrege din afstandtagen af de fascistiske uhyre ?
Men ellers, god weekend
John
Jeg er af samme overbevisning, at det mere var det forunderlige sammenfald i disse ækle personers urvalg, end urets signalværdi, der var emnet for indlægget.
Dette støttes iøvrigt også af et svar i den parallelle tråd om emnet.
Teorien om, at der skulle kunne være "en afsmitning" mellem begivenhed og person, håber jeg ikke holder, for så vidt jeg deler fødselsdato med:
# Heinrich Himmler
# Irma Grese
... min agtelse for personer, ligeledes med samme fødselsdato, er uendeligt meget højere for:
# Niels Bohr
# Desmond Tutu
... at Vladimir Putin blander sig i det gode selskab, vil jeg se bort fra.
Hvad angår Nazi fascination, er den tyske Vergangenheitsbewältigung af en sådan stringens og klarhed, at eventuelle tilløb bremses.
Eneste undtagelse er dumhed, der oven i købet må suppleres med yderligere tilvalgt selvfordummelse og historiefornægtelse.
Vergangenheitsbewältigung er altså den tyske recept på, at kunne forlige sig med en djævelsk fortid, ikke ved at fornægte den; men ved at holde den krystalklar.
Om det er udtryk for manglende forligelse med fortiden, eller er en tilfældighed, der er årsag til ....

.... at "Bibi" laver en "Adolf" på "Mutti Angi", må vi lade stå som et åbent spørgsmål.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Ha! Min mor var stolt over at dele fødselsdag med Victor Borge, og jeg deler såmænd fødselsdag med Prins Henrik.
Og må jeg i den sammenhæng stille følgende spørgsmål: Hvor mange mennesker skal være samlet for at sandsynligheden for at mindst to har samme fødselsdag (ikke samme år) er større end 50%? Tror I 25 er nok? 50? 100?
/Bjørn
•
|