Hvor kan jeg finde sådan et ur? (amatør)
#1
Hej

Jeg er egentligt ikke helt sikker om nogen kan hjælpe her, men da jeg ikke har andre at spørge, ser jeg mig nødsaget til at spørge her. - Det er endnu en noob-tråd da jeg ikke ønsker mekaniske dyre ure, så dem der ikke gider spilde tid på mig er advaret.

Under alle omstændigheder:
Jeg vil høre om hvor det er jeg kan købe et ur med kompas og temperaturmåler meget magen til dette:

[url]"http://www.miniinthebox.com/da/maends-pu-analog-kvarts-armbaandsur-med-kompas-funktion-sort_p380967.html?utm_source=tradedoublerda&utm_medium=affiliate">http://www.miniinthebox.com/da/maends-p ... =affiliate[/url]

Ovenstående hjemmeside er ikke helt troværdigt jævnfør trustpilot da der er en hel engelske/udenlandske anmeldelser på siden, så jeg orker ikke at købe den derfra. - Desuden er jeg ikke sikker på kvaliteten.

Nogen her der ved hvor jeg kan erhverve mig et lignende ur? Eventuel ved omegn af Aarhus eller en troværdigt hjemmeside?

Jeg takker på forhånd. - Og hvis sådan et ur ikke findes, så fino.
Svar
#2
1. Prisen er saa lav, hvad risiko tager du, selv hvis den skulle gaa "tabt"? Icon_mrgreen
2. Angaaende kvaliteten er jeg helt sikker: Det er noget lort.
3. Hvis du vil have et rigtig godt ur med kompas og temperatur, som ikke koster for meget, saa forslaar jeg en Casio, f.x.
http://www.amazon.de/Casio-Collection-Un...B001CZXB80
Skift ur, når du står op!
Svar
#3
Kvaliteten fejler nu sikkert ikke noget. Altså, indenfor de rammer der nu er for den slags plastik-ting / Bilka-ure (som ikke behøver at være dårlige).
Jeg fatter ikke hvad du mener efter at du har googlet en kina-firma og synes at de ikke er troværdige nok... for at købe et ur for kr. 80 !!!!
Jamen køb det dog hvis du synes at det ser godt ud. Tror lidt at du får vanskeligheder for at finde noget lignende fra en seriøs hjemmeside.

Og ja, velkommen til.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#4
Hej - og velkommen til!
Jeg går ud fra at der er en grund til at du vil have kompas og temp.måler i dit ur?

Hvis dit liv afhang af dit ur, så ville jeg nok ofre mere end 88,-DKK. Som John skriver, ja, det er billigt og så er alt vist også sagt. Du bliver ikke glad for det ur i det lange løb, for der bliver ikke noget "langt løb" - første gang det er lidt fugtigt i vejret, vil det opgive ævret!

Gør som Olof foreslår - køb et - lidt dyrere og meget bedre ur som eks. CASIO og glæd dig over noget der dur - også i det lange løb!

Det er forresten nok det grimmeste ur jeg nogensinde har set - men smag og behag kan jo ikke diskuteres! (Ikke CASIO, men det du linker til)
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#5
Gæsten Skrev:Hej

Jeg er egentligt ikke helt sikker om nogen kan hjælpe her, men da jeg ikke har andre at spørge, ser jeg mig nødsaget til at spørge her. - Det er endnu en noob-tråd da jeg ikke ønsker mekaniske dyre ure, så dem der ikke gider spilde tid på mig er advaret.

Under alle omstændigheder:
Jeg vil høre om hvor det er jeg kan købe et ur med kompas og temperaturmåler meget magen til dette:

[url]"http://www.miniinthebox.com/da/maends-pu-analog-kvarts-armbaandsur-med-kompas-funktion-sort_p380967.html?utm_source=tradedoublerda&utm_medium=affiliate">http://www.miniinthebox.com/da/maends-p ... =affiliate[/url]

Ovenstående hjemmeside er ikke helt troværdigt jævnfør trustpilot da der er en hel engelske/udenlandske anmeldelser på siden, så jeg orker ikke at købe den derfra. - Desuden er jeg ikke sikker på kvaliteten.

Nogen her der ved hvor jeg kan erhverve mig et lignende ur? Eventuel ved omegn af Aarhus eller en troværdigt hjemmeside?

Jeg takker på forhånd. - Og hvis sådan et ur ikke findes, så fino.
Citat:
If you expect quality for that price,then you have a lot to learn about watches Icon_e_smile Do not waste money on junk like that watch.Get a Casio G Shock.It will not let you down,and it can last for years.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#6
Jeg har handlet med mini-in-the-box et par gange nu og jeg har ikke oplevet, at de ikke har leveret hvad de lover og i den kvalitet som er lovet i betragtning af prisen.

Man skal dog være opmærksom på, at de sender fra østen og at der så løber told på. Men de sender gratis og hvis man så holder sig under de beløb, som udløser told, så er det jo meget billigt. Da forsendelsen er gratisk, kan man jo blot dele sin ordre op, hvis man skal have flere ting, så hver enkelt forsendelse er under grænsen.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
Hej "gæsten"

Hvis du virkelig har brug for et kompas, vil jeg anbefale en forretning som "Spejdersport" eller tilsvarende. Det i den håndledsdims (som jeg ikke kan få mig selv til at kalde et ur) er ganske givet helt ubrugeligt i praksis. Og du kan roligt følge de øvrige ur forslag, andre har givet.

/Bjørn
Svar
#8
Citat:Ovenstående hjemmeside er ikke helt troværdigt jævnfør trustpilot da der er en hel engelske/udenlandske anmeldelser på siden, så jeg orker ikke at købe den derfra. - Desuden er jeg ikke sikker på kvaliteten.

Hvis og når man bruger TrustPilot skal man huske at bruge den gode forstand, G-d har givet én (altså, hvis det er tilfældet).
Det betyder at når man læser anmeldelser skal man lære at se bort fra alle "de-er-satame-nogle-svine-fordi-jeg-skulle-betale-told-og-det-sagde-de-ikke-noget-om" eller andet lignende som tydeligvis intet har med firmaet / personen at gøre men kun med den uoplyste køber eller bruger.
Der er millioner af den slags negative nonsense anmeldelser på TP. Hermed ikke sagt at alle negative anmeldelser ville være skrevet af mindrebegavede kværulanter med ondt i livet... Icon_e_wink
Det drejer sig om kunsten at kunne læse anmeldelser. Og her i landet har vi tillid til hinanden (nogen gang, desværre...), i den grad at det betaler sig f. eks. at bombe landet med nigeria-breve og andet scamming humbug.
Denk mal, Mensch ! Icon_e_wink
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)