Forsendelse af ure til udland
#1
Jeg ved godt at dette emne tidligere har være oppe til debat, men vi har ofte selv benyttet at sende underforsikret til udlandet da Post Danmark kun har accepteret pakker til en værdi af ca. 8-9000 dkr. men vi har gjort det efter devisen at sendte vi forsikret til eks. 7,500 dkr. så blev der nok passet ligeså godt på pakken som hvis der stod 20,000 dkr.

Desværre fik vi i dag at vide at Post Danmark ikke længere sender forsikret til udlandet? er der andre der er løbet ind i det og hvordan har i evt. løst det.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#2
Har lige sendt nogle ure til Sverige og Tyskland og har brugt PostDanmarks almindelige postpakker som er forsikret vist op til 4K + porto.
Nu ved jeg at et anbefalet brev hvor dækningen er ikke mere end ca. kr. 1.000 blev lige så godt registreret og passet på end værdipakke (heh, den gang de nu stadigvæk eksisterede). Jeg ved dog ikke hvis man überhaupt kan sende anbefalet brev til udlandet (mere).
Har selv tænkt at bruge den mulighed næste gang - altså, hvis muligheden stadigvæk eksisterer... Icon_e_wink
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
For 14 dg siden undersøgte jeg muligheden for at sende et ur til Tyskland i alm pakke og fik svaret, at det kun er forsikret op til 40 SDR som er 340,- , så de 4000,- tror jeg ikke man skal regne med hos det kære postvæsen.
Vh AndersSC
Svar
#4
Tio Malo Skrev:Har selv tænkt at bruge den mulighed næste gang - altså, hvis muligheden stadigvæk eksisterer... Icon_e_wink
Cheers - John

Ellers kan det sendes som vasketøj... men kun rundt på Nørre-bro.. Icon_smil
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#5
Jeg bruger pakke.dk De bruger UPS og forsikrer for 3 procent af værdien.

Mvh
Mojohe
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: