Hvor er det dog lækkert
#21
Hej.
Det er lidt sjvt med den gangreserve, fint nok at den ønskes længere.
Har i tænkt på hvad det kommer til at koste på service siden Icon_question Icon_question Icon_question
Næ, det tænkte jeg nok.
Nu bare tag svingningstallet, da det voksede, det resulterede i at fjederhuset ofte skal skiftes fordi der er dårlig kraft-overførsel fra fjeder til fjederhus, p.g.a. den store friktion der skal være i fjederhuset, for at det har kraft nok til det højere svingningstal.
Fint nok det har de løst. . . . nyt fjederhus ved service Icon_e_sad Icon_e_sad Icon_e_sad
Det skulle man ikke ved ure med svingningstal under 21600, man mødtes simpelthen problemet meget, meget sjældent, selv i dag, hvor mange af urene er op til 60+ er det en sjælden fejl.
Er ret sikker på det bliver meget almindeligt med udskiftning af fjederhuse i fremtiden, har set det ofte i visse mærker, calibre. Så er det næste diskussion kan opstå. . . hvorfor koster service ved AD så meget, kunne være fordi de ved hvornår fjederhuset skal skiftes, ikke AD skal gøre sig erfaringen hen ad vejen.
Visse mærker har stadig ikke gjort deres "erfaring". . . Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_cry
Nu tilbage til længere gangreserve, det vil medføre i de tilfælde hvor der kun er 1 fjederhus, stærkere fjeder, evt. længere fjeder med deraf følgende slidtage på fjederhuset...... jooh det bliver hyggeligt, så skal de jo helst kunne få et fjederhus når der bliver brug for det.... og selvfølgelig ligger ALLE firmaer da inde med reservedele i 10-20 eller flere år.... Icon_e_biggrin
Nej gu' gør de da ej. for det koster penge og det vil i ikke betale for, nogle firmaer ligge jo knap med reservedele i 10 år fra sidste produktionsdato, så jo det bliver hyggeligt.... Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused
Blot mine 50 ører...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#22
Lars Skrev:Hej.
Det er lidt sjvt med den gangreserve, fint nok at den ønskes længere.
Har i tænkt på hvad det kommer til at koste på service siden Icon_question Icon_question Icon_question
Næ, det tænkte jeg nok.
Nu bare tag svingningstallet, da det voksede, det resulterede i at fjederhuset ofte skal skiftes fordi der er dårlig kraft-overførsel fra fjeder til fjederhus, p.g.a. den store friktion der skal være i fjederhuset, for at det har kraft nok til det højere svingningstal.
Fint nok det har de løst. . . . nyt fjederhus ved service Icon_e_sad Icon_e_sad Icon_e_sad
Det skulle man ikke ved ure med svingningstal under 21600, man mødtes simpelthen problemet meget, meget sjældent, selv i dag, hvor mange af urene er op til 60+ er det en sjælden fejl.
Er ret sikker på det bliver meget almindeligt med udskiftning af fjederhuse i fremtiden, har set det ofte i visse mærker, calibre. Så er det næste diskussion kan opstå. . . hvorfor koster service ved AD så meget, kunne være fordi de ved hvornår fjederhuset skal skiftes, ikke AD skal gøre sig erfaringen hen ad vejen.
Visse mærker har stadig ikke gjort deres "erfaring". . . Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_cry
Nu tilbage til længere gangreserve, det vil medføre i de tilfælde hvor der kun er 1 fjederhus, stærkere fjeder, evt. længere fjeder med deraf følgende slidtage på fjederhuset...... jooh det bliver hyggeligt, så skal de jo helst kunne få et fjederhus når der bliver brug for det.... og selvfølgelig ligger ALLE firmaer da inde med reservedele i 10-20 eller flere år.... Icon_e_biggrin
Nej gu' gør de da ej. for det koster penge og det vil i ikke betale for, nogle firmaer ligge jo knap med reservedele i 10 år fra sidste produktionsdato, så jo det bliver hyggeligt.... Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused
Blot mine 50 ører...
Citat:
Good points you make there Lars . Nothing comes free in this world Icon_e_smile A bit like modern cars . If they go wrong , the only people who really gain are the manufactures .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#23
Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld! ("Ingen ting/ingenting" valgfrit et eller to ord) Icon_e_wink
/
Kristen
Svar
#24
En udemærket pointe Lars.

Den er bare ikke nogen grund til at lade udviklingen stå stille,
Det kræver også på alle måder mere i dag at servicere en bil end for bare for 30 år,
Jeg tror dog ikke der er nogen der vil bytte deres komfortable bil anno 2015,
Med den almindelige familie bil anno 1980 og sige lad os bare blive "her"

Det handler om at se mulighederne,
Og ikke bare sige nej nej det er slet ikke muligt pga det og det....

Men man vælger selvfølgelig selv hvilke hat man vil have på. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#25
Hej.
Nu skriver jeg overhovedet ikke et ord om at lade udviklingen stå stille, eller noget i den hensende, så lad være at lægge mig sådan noget i "munden". Hold jer blot til hvad jeg skriver, gerne meget bogstaveligt.
Jeg er vældig glad for den udvikling der sker, når den sker.
Husk også på at mange ting kan laves, men bliver de efterspurgt nok til at fabrikkerne kan holde en produktion kørende, med hensyn til power indikation, åbenbart ikke....for så var der nok flere der lavede det.
Så lukker jeg af herfra, gider ikke alt det flueknexxxxx
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#26
Hvordan det er insekt sex at ønske en udvikling
på et område som helt tydeligt har stået stille i mange år,
og rent faktisk er noget som kan bruges modsat feks. Den konkurrence der holdes på vandtæthed,
Skal jeg slet ikke prøve at sætte mig ind i.

Og hvorfor du straks fokusere på alt det negative,
Du tænker og mener en sådan udvikling vil medføre, vil jeg også undlade at kommentere.

Men du er godt nok nærtagende Lars,
Og dine øre må virkelig have det hård i den tone der generelt hersker i vores samfund i dag....
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#27
khbk Skrev:Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld! ("Ingen ting/ingenting" valgfrit et eller to ord) Icon_e_wink
/
Kristen
Citat:
Nothing comes from nothing , and something comes from something . Written by that great philosopher Yogi Bear .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#28
willy Skrev:
khbk Skrev:Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld! ("Ingen ting/ingenting" valgfrit et eller to ord) Icon_e_wink
/
Kristen
Citat:
Nothing comes from nothing , and something comes from something . Written by that great philosopher Yogi Bear .
The baseball player??
/
Kristen
Svar
#29
khbk Skrev:
willy Skrev:
khbk Skrev:Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld! ("Ingen ting/ingenting" valgfrit et eller to ord) Icon_e_wink
/
Kristen
Citat:
Nothing comes from nothing , and something comes from something . Written by that great philosopher Yogi Bear .
The baseball player??
/
Kristen
Citat:
No he was called Yogi Berra . This is the cartoon character Yogi Bear .[url]"http://www.bing.com/images/search?q=yogi+bear&qpvt=yogi+bear&FORM=IGRE#view=detail&id=9BC666595151FD1CB75A1264362C9E854B470051&selectedIndex=0">http://www.bing.com/images/search?q=yog ... tedIndex=0[/url] . A truly great philosopher , you can see the wisdom shining out of his eyes . This bear taught me everything i learned in my childhood .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#30
lang powerreserve er fint - men for mig er powerreserve indicator ikke spor nødvendig - Jeg mener, hvis uret er gået i stå, så gør det jo med eller uden viser af reserve og så skal det jo ha et par optræk når det kommer på armen, så for mig - et overkill med mindre det indgår specielt smukt i designet
vh vh John Hannover
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)