Søges: Jubilee lænke til Rolex Datejust 1601
Jeg står i den situation at jeg har arvet et Rolex Datejust 1601 Two Tone af min farfar (heldige mig) Icon_e_biggrin

Lænken er desværre strukket en del.

Ved I hvor jeg finder en ny lænke til en overkommelig pris eller kan sådan en lænke fixes?

På forhånd tak.
Svar
Ked af tabet af din farfar!
Men tillykke med det fine arvestykke. -og velkommen til urforum!
Jeg så en stål jubiler lænke til salg på vintageure.dk Icon_e_smile
Men en læderrem er heller ikke tosset på et gul/stål Icon_e_wink
Hvad med et billede?

-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Sådan et ur skal efter min mening have den rigtige lænke. Du kan formenlig på oysterworld.de finde ref nr på lænken, og så er det derefter at starte jagten. Prøv eventuelt at kontakte en af de urmagere, der annoncer på vintageure.dk.

Vi har haft omtale af en i Hongkong, som efter sigende laver rigtig godt arbejde på lænker i helguld; men jeg aner ikke om han også laver two tone.

En helt ny lænke er formentlig alt for dyr; ring til Klarlund og spørg.

/Bjørn
Svar
Mange tak og tak for den fine velkomst Icon_e_smile

Jeg kan egentlig godt lide læderemme, men da jeg gerne vil holde det så tæt på originalen som muligt, vil jeg gå i gang med jagten på en brugt lænke, da jeg ved at de fra nye hos Klarlund er meget dyre.

Nu når jeg alligevel er i gang. Kan I anbefale et godt sted at få uret serviceret samt urkassen poleret?
Svar
Bo Mølbæk is the best for polishing and service .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
willy Skrev:Bo Mølbæk is the best for polishing and service .

Og spørg ham, om han skulle kunne skaffe en lænke.

/Bjørn
Svar
De her skulle være rigtig gode til at ordne jubilee lænker, det er dem i HK
[url]"http://www.classicwatchrepair.com/">http://www.classicwatchrepair.com/[/url]
Svar
Velkommen til
Jo - classicwatcrepair.com i HK kan afgjort istandsætte både stål og guld-stål lænkerne.
Men det koster nu alligevel - super håndværk er aldrig helt gratis Icon_e_wink
Andet er så at du skal når lænken returneres for Skat (= told) kunne bevise at du har haft lænken i reparation i HK og skal derfor KUN betale moms for reparation. Med Skat er man desværre lidt på den famøse herrens mark og nogen gang går det i gennem at man viser kopier af afsendelses-postformular, nogen gang vil de ikke høre om sagen og tager moms for værdien af en ny lænke.
Pakken kan jo også nemt smutte i gennem helt uåbnet... så, det er ren gamble.
Officielt skal du fylde en del alle mulige slags tolddokumenter og eksportere din lænke fra landet til reparation og så når den kommer retur, fremvise dem dokumenterne... (sådant skaber man arbejde for ineffektive statsansatte som flytter papir fra en bunke til den anden og ikke har deltaget videreuddannelsen omkring kundebetjening).
Og at tage den original lænke til HK er nu at skyde spurve med kanoner. Specielt pga. at brugt GS jubilélænke er nemt at finde for 2 - 3K (se f. eks. på chrono24.com men køb kun indenfor EU, så du ikke behøver at bøvle med momsen). Naturligvis, hvis den nuværende lænkens affektionsværdi er høj, er det lige meget.
Der er én i DK som - i flg. sin egen forklaring - sender lænkerne til Italien for at blive ombygget. Har ingen anelse om hvad han vil have for arbejdet. Han hedder John Fogtmann, bor i Esbjerg og står bag R-ure.dk. Du kan jo maile ham og spørge (<!-- e --><a href="mailto:john@r-ure.dk">john@r-ure.dk</a><!-- e -->). Manden har ikke altid blevet rost her, men ikke pga. uærlighed. Mest fordi han er aldeles ikke hipt men sådan en old-school jyske grejler, lidt i stil med PR-mønter i Aarhus, dog absolut uden at ellers sammenligne dem Icon_e_wink Anyhow, jeg har handlet med ham et par gange i årenes løb og har altid fået god og ærlig service. John F. var en af de allerførste urpushere i DK og i flg. ham selv var jeg hans allerførste Rolex-kunde (købte et gammel Rolex Precision) - en gang i primo 90´ene Icon_e_wink
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Et andet kendt dansksproget urforum har netop berettet om en urbutik i New York, <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.centralwatch.com">www.centralwatch.com</a><!-- w --> som har flere Rolex på læderrem til salg. Og det ser ikke dårligt ud!
/
Kristen
Svar
Netop. Og specielt en GS Datejust har sin berettigelse på læderrem !
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)