Ældgammelt ur - Nogen værdi?
Hejsa Icon_e_biggrin

Et familiemedlem har uret på nedenstående billeder. Han vil ikke have det mere og spørger mig om det er noget værd? Icon_e_smile Har I en ide om det er værd at forsøge at sælge eller bør det bare smides ud? Icon_e_confused

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
Aner det ikke, men der skal nok være en nørd/samler der synes det er interessant Icon_e_smile
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
ja kan han ikke lige tage det ind til bruun og rasmussen eller - gå forbi f.eks. Mølbak hvis han er i kbh. OG lad os vide hvad det faktisk er. 1765 lyder lidt mystisk men ser da klart sjovt ud (og måske også så det kan sættes i stand) Hvor er du Lars fra Rødding - du kan se det tror jeg
vh John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Gamle standure er ikke i kurs mere med mindre det er en ægte Arboe eller en af de kendte sønderjyder og det er det ikke i dette tilfælde. Det kunne være en simpel bornholmer men det er svært at sige når bagsiden af værket ikke kan ses, der er ofte istemplet initialer på den der har lavet urværket. Urkassen henleder heller ikke opmærksomheden på noget værdifuldt, det er en simpel fyrretræskasse med et meget traditionelt udseende. På auktion sælges den type standure for mellem 500 og 3000 kr.
Svar
1765 er ikke særlig underligt, jeg har selv et stående fra 1748
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)