15-01-2015, 07:45 PM
Hvordan køber man egentlig dyre ure? Er der ikke et max på visa/dankort pr dag som bliver overskredet hvis man køber et ur til 50.000+ ????
|
Køb af dyre ure
|
|
15-01-2015, 07:45 PM
Hvordan køber man egentlig dyre ure? Er der ikke et max på visa/dankort pr dag som bliver overskredet hvis man køber et ur til 50.000+ ????
15-01-2015, 08:05 PM
Du kan gøre det ved bankoverførsel.
En side bemærkning; hvis du kan bruge x antal hundrede tusinde på et ur, så bliver det kort ikke spærret fordi du bruger 50k+ If you ain't using it, you abusing it!
15-01-2015, 08:40 PM
Du har nogen bare en anden type kort,
End dem vi andre fattigrøve render rundt med. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
15-01-2015, 08:59 PM
Citat:Du har nogen bare en anden type kort,Behøver ikke at være. Det er spørgsmål om bank. Danske Bank, Nordea og Handelsbanken (og flere andre af de store) holder kunderne i kort snør og det eneste hvor der ingen begrænsninger er er deres egne gebyr Jeg er med i en lille andelskasse og kan sagtens betale større beløb uden at kortet bliver spærret. Kr. 15.000 grænse er fælles for alle banker angående det at hæve kontanter fra bankautomat og den er per måned. Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
18-01-2015, 05:17 PM
I 2007, hvor jeg købte en Nautilus, var der stadig nogen tilbage der kendte ordet "check". Hvelplund havde en politik at de ikke tog imod checks, det var jeg bare ikke klar over. Jeg stillede op med en bank noteret check (udstedt af banken på 165.000kr) og fik en undskyldende smil fra den kvindelige ekspedient som fortalte at man ikke kunne betale med en check - heller ikke med en bank noteret check. Paul Hvelplund som stod ved siden af, hørte samtalen, kiggede længe på mig og sagde: "det er i orden, vi tager checken".
Jeg havde ikke mit dankort med og kunne selvfølgelig komme dagen efter og betale med et kort, men en sjov lille historie, synes jeg. Hilsen Michael
18-01-2015, 05:36 PM
Helt enig en lille sjov historie,
Som du har oplevet pga af din ur interesse Har du stadigvæk uret Yoshikazu Akahane. 28/+50.
18-01-2015, 05:56 PM
Ja, jeg har stadig uret. 5711R er ikke længere i produktionen og jeg har fået flere købstilbud - også til nyprisen i 2007, men jeg er meget glad for uret, så det bliver nok en keeper "for the next generation".
Hilsen Michael
18-01-2015, 08:13 PM
Super godt at høre,
også at der allerede nu er et lækkert ur til den næste generation Yoshikazu Akahane. 28/+50.
20-01-2015, 12:31 PM
Nu er jeg lidt off-topic, men jeg har altid et par checks i min pung. Jeg vil hade at stå en lørdag eftermiddag i et supermarked med en fyldt indkøbskurv, og dankort-systemet var brudt ned. Så en check i pungen er min sikkerhed.
Og for bare at komme lidt tilbage til topic, så betalte jeg med en af mine egne checks, da jeg for et års tid siden købte en bil. Normalt ville sælger også kræve en bank-noteret check, men almindelig tillid mellem ham og mig gjorde at han lod mig køre væk i bilen mod at han fik en lap papir med min underskrift og et beløb pænt over de 100k. Både som tal og bogstaver /Bjørn. Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|