Omega Seamaster 600 - Alder?
Hej, jeg har arvet et gammelt Omega Seamaster 600 ur. Jeg ved ikke noget om det, bortset fra vedhæftede billeder.
Det går ikke, men har sikkert ligget ubrugt i mange år - så hvad årsagen er skal undersøges nærmere. Det trænger til en rensning også udvendig. MEN - Kan nogen fortælle mig mere om uret?
Ca. alder, type af værk og om det er værd at ofre et urmagerbesøg på?
På forhånd tak.

mvh
Johnhel
Svar
Modellen kom i ca. 1962 og er lavet flere år frem. Urværket er caliber 601 og referencen er sandsynligvis 135.011. Alderen kræver at uret åbnes og serienummer på urværk aflæses og der ud fra det kan det alderbestemmes.

I ny serviceret stand med nyt/poleret glas kan det sælges for 3.500 - 4.000 kr. Uden service omkring kr. 2.500. Det kan bestemt betale sig at få lavet, det er på højeste mode med disse vintage Omega'er.

Find en vintageurmager der ikke koster en bondegård, ellers er der et par urmagere her i gruppen der måske kan hjælpe dig med et service.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tak for oplysningerne. Det lyder spændende. Kan du sende kontakt oplysninger til de nævnte urmagere - evt. personligt - hvis man kan det i dette forum?

mvh Johnhel
Svar
Det er da et fint lille ur som jeg har magen til i min lille samling.
Svar
[attachment=0]<!-- ia0 -->Seamaster 600 001.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]Prøver med billede
Svar
Hej Per, det ser jo fint ud. Mit ur har dog tal i kl. 3, 6, 9 og 12.
Det er pakket og sendes i morgen til Vendsyssel...

mvh Johnhel
Svar
Det vil jeg glæde mig til Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)