Ur-ønsker for 2015?
D'herrer!

Hvad er jeres ønsker for 2015 udi ure?

Min er, for mig selv, overraskende kort for de schweiziske ure og ca som følger:

1) Rolex Datejust:
İmage

2) Seiko Marinemaster 300m SBDX001:
İmage

3) Grand Seiko Spring Drive Diver Ti SBGA031:
İmage

Det underlige er, at jeg er i tvivl om jeg nogensinde kan bruge så meget på et Seiko.. Jeg har svært ved at forklare overfor mig selv hvorfor det forholder sig sådan. Gensalgsværdi, prestige, historie, japansk...!?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Kan sagtens sætte mig ind i det med at bruge penge på et mærke, man ikke helt forbinder med ure i den prisklasse. Jeg forstår heller ikke folk der giver 30k for et TH Carrera.
Mine ønsker er noget der skal supplere min lidt "følsomme" speedy. I tankerne har jeg tudor BB, MM300 eller en seamaster 300m fra '97 Icon_e_biggrin
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Har så mange ure i forvejen, men jeg kan lide denne

Schaumburg AQM Wood 45 mm i diameter
İmage

Og en watchwinder kommer med istedet for en æske til uret.

İmage
Svar
De som er mest i tankerne hvis jeg skal have et ur mere i tilfældig rækkefølge.

G.H Sport Evo Panorama date.
Rolex Deep Sea.
Grand Seiko Diver.

Meen jeg syntes ikke jeg er klar til at lægge hvad de ure koster,
Så det ligger ikke i kortene lige pt.

Et andet ønske som jeg nok "rykker" lidt mere på er en blasted lænke til min Promaster.

Frygt ikke en GS matcher ALT swiss til min. Samme pris,
Og er også til at sælge igen (dog nemmest uden for DK)
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ville nok gå på denne her, det er nærmest et steal
Intet ur nyt som brugt kan matche måden det er bygget efter til den pris.

[url]"http://www.chrono24.dk/seiko/grand-seiko-spring-drive-diver-ti--id3032856.htm?query=Grand+Seiko&dosearch=true&searchexplain=1&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm">http://www.chrono24.dk/seiko/grand-seik ... /index.htm[/url]

Shit det er lækkert. Icon_razz
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Sidder og Savler over præcis dén....

-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Har tidligere haft en Speedy Broad Arrow, købt billigt i US for nogle år siden, og solgt, men savner den lidt, og 1957-udgaven er lige min smag. så nok et projekt for 2015..

İmage
Svar
Et eller andet med Valjoux 72 eller 726 i dykker konfiguration

Og denne reproduktion:
İmage

Den dukkede ligepludselig op på markedet og skulle have været samlet af Fortis NOS dele, men det var ikke tilfældet.
Har haft en før og den er utrolig velbygget med et vintage NOS ETA 2783. Selv super compressor delen af uret er perfekt og virksomt.

Martin
Svar
Mnielse Skrev:Et eller andet med Valjoux 72 eller 726 i dykker konfiguration

Og denne reproduktion:
İmage

Den dukkede ligepludselig op på markedet og skulle have været samlet af Fortis NOS dele, men det var ikke tilfældet.
Har haft en før og den er utrolig velbygget med et vintage NOS ETA 2783. Selv super compressor delen af uret er perfekt og virksomt.

Martin
Citat:
That watch has real character .+1
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Mikael L. Skrev:Har tidligere haft en Speedy Broad Arrow, købt billigt i US for nogle år siden, og solgt, men savner den lidt, og 1957-udgaven er lige min smag. så nok et projekt for 2015..

İmage
Citat:
The more i look at the broad arrow , the more i like it .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)