Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Kabel88 Skrev:Nogen der kan bekræfte om den er ægte eller bare give tips til, hvordan jeg selv kan finde mere information 
Hvorfor skulle uret ikke være ægte?
Når du rører uret hører du et klang fra værket eller et bump?
Det er sandsynlivis et såkaldt "hammer" eller "bumper" automatic værk der ligger i.
Muligvis også første med rotor, så er der ingen klanglyde ved bevægelse og det bør være cal. 501.
Du kan komme forbi enhver urmager for at få åbnet uret og tage nogle billeder af værket samt indre side af bagkassen og få skrevet serienummer fra værket og ref. nummer så kan vi fortælle dig lidt mere (eller lægge links ind så du selv kan søge)

Du kan selv trække uret lidt op og se om det går og holder tide.
Det er en Seamaster automatic i guld på stål med en original krone (hvis du kan spotte Omega logo i midten af glasset er det også originalt).
•
Svar: 5
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
dwndler Skrev:Kabel88 Skrev:Nogen der kan bekræfte om den er ægte eller bare give tips til, hvordan jeg selv kan finde mere information 
Hvorfor skulle uret ikke være ægte?
Når du rører uret hører du et klang fra værket eller et bump?
Det er sandsynlivis et såkaldt "hammer" eller "bumper" automatic værk der ligger i.
Muligvis også første med rotor, så er der ingen klanglyde ved bevægelse og det bør være cal. 501.
Du kan komme forbi enhver urmager for at få åbnet uret og tage nogle billeder af værket samt indre side af bagkassen og få skrevet serienummer fra værket og ref. nummer så kan vi fortælle dig lidt mere (eller lægge links ind så du selv kan søge) 
Du kan selv trække uret lidt op og se om det går og holder tide.
Det er en Seamaster automatic i guld på stål med en original krone (hvis du kan spotte Omega logo i midten af glasset er det også originalt).
Mange tak, jeg må forbi en urmager. Desværre er den eneste urmager i Esbjerg lige lukket, så må til en anden by. Har I nogle preferencer?
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
...hvis du alligevel skal starte bilen op skal du køre til Poul Halse i Horsens - de er nok de bedste til dette projekt på denne side af Storebælt (måske i DK?)
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
JohnFyn Skrev:...hvis du alligevel skal starte bilen op skal du køre til Poul Halse i Horsens - de er nok de bedste til dette projekt på denne side af Storebælt (måske i DK?)
Jeg har afleveret uret hos Ragnar i Odense og de har meddelt mig at uret er fra 1953. Mekanikken i uret var fint og behøvede ikke service, dog har jeg fået skiftet glasset, da det var meget ridset. Så nu mangler det bare en ny rem, så uret kan blive brugt
•
Svar: 253
Tråde: 6
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg vil skyde på en Omega cal.354 (Bumper) Tillykke med det fine ur. Jeg tror ikke modellen er nem at finde mere.
•
Per Nielsen Skrev:Jeg vil skyde på en Omega cal.354 (Bumper) Tillykke med det fine ur. Jeg tror ikke modellen er nem at finde mere.
Hej Per,
Du havde ret, det er en cal. 354 med omega nr: 2577-19. Uret har fået nyt originalt glas og omega rem, så nu står det rigtigt fint igen. Jeg har lidt svært ved at finde noget om uret på nettet.
•
Prøv dette link [url]"http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&">http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&[/url] eller [url]"http://www.omega-fanatic.com/pages/omega-movement.php">http://www.omega-fanatic.com/pages/omega-movement.php[/url]
der burde du kunne finde oplysninger om dit ur.
•
Jeg er i Øjeblikket ved at renovere en Omega cal. 266 Ref. 2639-16 fra 1954. Jeg søger en komplet balance samt komplet fjederhus. Jeg er i besiddelse af en del Omega reservedele hvis nogen mangler eller vil bytte.
Det ville være dejligt hvis der kom liv i den gamle igen
[attachment=0]<!-- ia0 -->Omega bal..jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
•