Hjælp til afmontering af led!
Hey, fik afvide jeg skulle bruge værktøkerne nedenfor til at afmontere led af min speedmaster.. Nogen der kan hjælpe til hvordan ??
Lænken har nemlig ingen pile, som viser hvad vej stifterne skal trykkes ud..

İmage

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Saa toer jeg godt sige at de gaar ud hver vej. Det har jeg i hvert fald set foer paa non-Omega laenker.
Skift ur, når du står op!
Svar
olof Skrev:Saa toer jeg godt sige at de gaar ud hver vej. Det har jeg i hvert fald set foer paa non-Omega laenker.

Den skulle gerne være original, i følge Klitgaard Aalborg, og sælger ..

Svar
Jeg er ret sikker på at lænken er samlet med "remstifter" Se enderne af mellemleddene der er en lille udfræsning hvor du kan få en lille skruetrækker ind for at presse remstiften ud af sædet. På billedet kan man se udfræsningen på de tre led efter låsen.
Svar
Per Nielsen Skrev:Jeg er ret sikker på at lænken er samlet med "remstifter" Se enderne af mellemleddene der er en lille udfræsning hvor du kan få en lille skruetrækker ind for at presse remstiften ud af sædet. På billedet kan man se udfræsningen på de tre led efter låsen.

Ja, men han spoerger jo i hvilken retning. Og jeg har jo ikke sagt, at det ikke er et original Omega laenke, men bare at det kan godt vaere saadan, at de kan skubbes ud til hver side, selv om det er Omega. Icon_e_biggrin
Skift ur, når du står op!
Svar
Nååår Olof, da du skrev non-omega lænker, tænkte jeg det som ''none'', altså ingen. Skidt pyt. Jeg prøver at spørge Klitgaard Aalborg, inden jeg prøver Icon_e_biggrin Tak for hjælpen !
Svar
Stifterne skal ikke skubbes ud af siden, det er samme princip som når man monterer en læderrem.
Svar
Per Nielsen Skrev:Stifterne skal ikke skubbes ud af siden, det er samme princip som når man monterer en læderrem.

Hvordan så?

Svar
Hej Jakob
I mellemleddet sidder der en fjederstift (spring bar) samme type der bruges til montering af en læderrem bare meget kortere selvfølgelig. Den ene ende af fjederstiften lirkes ud af sit sæde med en skruetrækker. Der er typisk 2-3 led på hver side af låsen hvor operetionen er mulig.
Svar
Per Nielsen Skrev:Hej Jakob
I mellemleddet sidder der en fjederstift (spring bar) samme type der bruges til montering af en læderrem bare meget kortere selvfølgelig. Den ene ende af fjederstiften lirkes ud af sit sæde med en skruetrækker. Der er typisk 2-3 led på hver side af låsen hvor operetionen er mulig.

Tak for det! Icon_e_biggrin

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)