Valg af Speedmaster
Hej!

Det kan godt være, at I vil hakke mig ned angående dårlig viden omkring ur, "du da dum, du vil have sådan et ur, når du ikke ved mere osv"
Men jeg vil faktisk gerne blive klogere og derfor skriver jeg her.

Jeg står og vil give mig selv et uge i gave, når jeg kommer ind på mit drømmestudie.

Her har jeg kigget rigtig meget på Omega Speedmaster Moon Watch fra omkring 1969-1971.
Jeg har prøvet at finde forskellene og jeg har lidt svært ved præcist at se, hvad de fysiske forskelle er.
[attachment=0]<!-- ia0 -->Skærmbillede 2014-12-11 kl. 18.25.55.png<!-- ia0 -->[/attachment]
Jeg kan enormt godt lide modellen og synes, det er et æstetisk flot ur.

Desuden har jeg nu et Omega Chronostop Seamster fra 1967 [ST145.008], så vil ikke have et ur, der er dårligere end det. Icon_e_smile

Mit spørgmål lyder altså, hvad er forskellen, og hvilken model skal man vælge af de gamle speedmaster måneurer, hvis man vil have det originale og det med det bedste urværk?

Venlig hilsen,
Nicolai.
Med venlig hilsen,
Nicolai :-)
Svar
Uh ha.

Jeg har selv en fra 1971, med Lemania 1873 / Omega 861. Den koerer utrolig godt, har tabt hoejst omkring et minut i de sidste 10 dage. Jeg anbefaler den meget. Reservedel situationen er ogsaa nogenlunde afslappet.

Tidligere modeller med 321 koster omtrent det dobbelte, vaerket er ikke "bedre" i sig selv, men helt bestemt mere exklusiv - ogsaa konstruktivt, pga kolonne hjulet. Og reservedele er svaert at finde - du bliver noed til at sende den ind til Omega.

Ude fra kan man ikke se nogen stor forskel, hvis man ikke lige er expert og kigger noejagtigt.

Dit spoergsmaal bliver ellers stillet ofte...

f.x.
http://omegaforums.net/threads/speedmast...1861.6563/
Skift ur, når du står op!
Svar
Hej - og velkommen til!

Olof har jo skrevet det meste - du kunne måske ha' god gavn af at dykke ned i "Omega Link-centrale" (under "Omega") hvor der ligger rigtig MEGET info om Omega og Speedmaster, baseret på især Torben (Geodoc)s viden og Chuck Maddox mange artikler om Speedmaster.....

Hvis du skal have det "rigtige" skal det jo være med cal. 321, men i fin og original stand koster de jo en "bondegård"!

Held og lykke med jagten - og studiet!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)