Lidt for smart
#1
Under overskriften: Lidt for smarte urskiver kan blive forbudt omtaler JP, at SmartWatches kan skyde en hvid pind efter skiver á la mærkeure.

İmage

En række urfirmaer slår ned på reproduktioner af deres urskiver, med henvisning til ophavsret og mærkevarebeskyttelse.
Det er jo(?) nok et spørgsmål om krænkelsen er en faktisk ulempe.
Eller om "misbruget" modsætningsvis kunne blive en formidabel markedsføring i et segment, der ellers er aldeles upåvirkede af, og uvidende om schweizernes produkt og ordinære markedsføring.???

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#2
Jeg har selv lige været inde på siden, og set det store udvalg af skiver både runde og firkantede.
Netop muligheden for at skifte udseende er da "smart", og vel nærmest i tråd med sådanne "ures" "natur".
At der så ikke er en lovlig forbindelse med de forskellige forlæg, er da "dumt".
/
Kristen
Svar
#3
Yes agree there . Think of the free publicity they could get .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Det kan vel kun betragtes som en ikke lovlig anvendelse af varemærker og måske beskyttet design, men urfirmaerne skulle da hellere muliggøre en lovlig anvendelse og så på den måde være med på "lidt sjov" på den "smarte" måde.
/
Kristen
Svar
#5
Den slags "sjov" er jeg ret sikker på at de aldrig vil gå med på,
Da det i flere tilfælde vil udvande værdien af deres brand.

Som vil dybest set snart er det eneste de har tilbage at forsvare.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: