22-11-2014, 10:11 AM
|
Hvem kender dette ur?
|
|
22-11-2014, 08:15 PM
Det lader til at være en ældre Chronograph Suisse Cie, hvis jeg ikke tager helt fejl. Højst sandsynligt med et Landeron værk. De producerede dele til andre urmærker, men havde også sit eget product brand. Jeg har haft en enkelt i samlingen for nogle år siden, men blev aldrig helt overbevist. Denne her er dog lige mig, med flot patineret skive og blånede visere.
Er det en du overvejer at købe eller?
24-11-2014, 04:38 PM
Jeg undersøgte lige billedet nærmere. Ifølge instagram, hvor billedet er lagt op, så er der tale om et 1944 Longines 13ZN chronograph, "Double Swiss" (Suiza). Hvis dette er tilfældet, så koster uret nok en del.
Kunne bestemt godt tænke mig det. Det er virkelig flot. Har du nogle links til det ur du omtaler? Mvh Carl
24-11-2014, 09:54 PM
Det har du da helt ret i
Nja.. Men prøv at google og søg det ud på ebay. Men hvad er det præcist det tiltaler dig ved Longines'en? For du vil sagtens kunne finde noget virkelig interessant for bare 4000-5000,-
24-11-2014, 10:28 PM
Først og fremmest faldt jeg for skivens patina, de blå visere og den blå rem. Synes hele uret spiller max. Det behøver ikke nødvendigvis at være Longines, men mere et ure a la det design. Og helst ikke mindre end 40 mm. Hvis du kan anbefale noget, må du meget gerne det.
09-12-2014, 11:26 PM
Mit ur siger he hej:grin:[attachment=0]<!-- ia0 -->uploadfromtaptalk1418160786925.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
10-12-2014, 09:16 AM
Citat:Først og fremmest faldt jeg for skivens patina, de blå visere og den blå rem. Synes hele uret spiller max. Det behøver ikke nødvendigvis at være Longines, men mere et ure a la det design. Og helst ikke mindre end 40 mm. Hvis du kan anbefale noget, må du meget gerne det. Der findes meget få vintage chronoer i 40mm størrelse og stort set ingen som er endnu større. Du må bestemme om du er BigWatchGuy eller VintagePerson - der er meget stor forskel... Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS ! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)