Svar: 9
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej alle,
Jeg har besluttet for at mit naeste ur skal vaere et Audemars Piguet. Jeg har talt med flere urforhandlere (bor i udlandet) der baade forhandler Rolex og AP, og hovedparten af dem proever at tale AP'et ned til fordel for rolex - med argumentationer som at Rolex uret holder vaerdien bedre - Har nogle af jer en holdning hertil?
Jeg staar pt med overvejelserne omkring en af foelgende ure:
1. Royal Oak 15400OR.OO.D002CR.01
2. Royal Oak 15300OR.OO.D002CR.01 (udgaaet, dog stadig muligt at faa) eller
3. Audemars Piguet Royal Oak Dual Time. 26120OR.OO.D002CR.01
Jeg synes alle 3 ure er fantastiske men, nogle herinde der kan hjaelpe lidt paa vej og har en holdning til hvilket af disse 3 man skal gaa efter - her taenker jeg saerligt paa fremtidigt vaerditab samt det faktum at jeg har laest mig til at det ikke er alt i 15400OR der laves "inhouse" ?
Pft tak for input!
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Rolex and AP keep their value very well . AP Royal Oak is more of a dress watch and if you get any deep hacks in the sharp case edges that cannot be polished out , then you have problems . In my opinion it is entirly unsuited to be used as a do anything watch . Many i know who have owned a AP have been a little afraid to wear them . This is the price you pay for beauty

A Rolex is a much stronger watch in every department . The case and bracelet , and the caliber is built for strength . And the workmanship on a Rolex case and bracelet is superior to anything on a AP .
I would get the AP if i worked in a gentle enviroment , or wanted a dress watch . The Rolex can take anything you can throw at it , and still look good enough to double as a dress watch . If you buy a used AP make sure it is recently serviced , and check the case for hacks . You will hear a lot of fairy stories about people who say the Royal Oak watches are robust . Do not believe this
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Hej Willy,
Mange tak for dine input - det er altid godt at faa en secon opinion saerligt naar der er tale om (for mig) et betydligt koeb.
Jeg har pt et Rolex Sub som "hverdags ur" og ville for alt i verden aldrig af med det - saa mine tanker paa AP vs. Rolex er mere et "dress up watch".
Ved du noget om evt. vaerditab paa sigt? Og om man boer gaa efter 15300or eller 15400or/
Tak
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
samkar Skrev:Hej Willy,
Mange tak for dine input - det er altid godt at faa en secon opinion saerligt naar der er tale om (for mig) et betydligt koeb.
Jeg har pt et Rolex Sub som "hverdags ur" og ville for alt i verden aldrig af med det - saa mine tanker paa AP vs. Rolex er mere et "dress up watch".
Ved du noget om evt. vaerditab paa sigt? Og om man boer gaa efter 15300or eller 15400or/
Tak
My choice would be the 15400 because i think 41mm is the future . It depends really on the size that fits you best . I do not think there is any real difference between them regarding future value . The Oak is a great classic and there will always be a demand for them . I personally prefere the dark dials , because of the light contrast to the case and bracelet . Lots of luck in your search , let us know how you get on
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg har haft både 15300 og 15400. Jeg synes 15300 er det flotteste af de to men jeg synes den var lige lille nok til mig med sine 39mm.
15400 kan godt se for stor ud til nogen så du skal prøve den på armen.
Jeg tror ikke der kan være meget tvivl om at 15300 holder prisen bedst idet den nok har den mest ideelle størrelse for de fleste og at den er udgået.
Mvh
Klaus
•
Hej Willy og KlausM,
Igen tak for jeres svar - det er vaerdsat.! Umiddelbart har jeg besluttet mig til en 15300 eller 15400.
Nyprisen paa en 15400 ligger ca paa 215 t.kr - jeg kan gennem mit netvaerk faa uret til godt 160 t.kr (for nyt) - Mit spoergsmaal er saa om et vaerditab (5 aar ud i fremtiden hvis uret er velholdt) vil vaere stoerre end min besparelse, og i saafald hvad vil i vurderer en gensalgspris ca. vil vaere om 5 aar (jeg ved der self er tale om udbud/efterspoegsel).
Jeg ved at der intet klart svar er paa ovenstaaende, men en indikation ville vaere rar.
mange tak!
Sam
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Når man kigger på nettet kan man uden de store anstrengelser få en 15400OR til de 160k så det er udgangsprisen og ikke 215k. Ja værditabet vil være større end besparelsen (for den er 0).
Det er et rent gæt men mon ikke du taber ca. 30% over de 5 år så uret kan sælges for en 110-120k.
Har du set den brugte 15300OR der er til salg her på siden?
Mvh
Klaus