Service af ur?
#21
Hej Nicholas
Det ændrer så bare ikke på mit syn på service, men jeg kender heller ikke til "halve service", enten gør man det ordentligt eller også lader man være,andet er i mine øjne at røvrende kunden, så tror jeg ikke jeg kan sige det tydeligere...
Og så undskyld mit grove sprog, men det kan bringe mit "vand" i kog, når sådan noget bliver lukket ud på et offentligt forum, folk tror jo på det der står.... Icon_e_surprised
Som der altid bliver sagt om sælgere, ham skal du købe "ikke uret", men sælger..... Tror du ikke det er ligesådan med urmagere og andre håndværkere...... Icon_e_wink
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#22
Der er nok ingen tvivl om at servicen eller udførelsen af service generelt må være anderledes hvis et sted at der tages 3.000 kr. for service og et andet sted 1.500 kr. Jeg ved at hos Klarlund har de helt nye speciale poleringmaskiner og en del af reservedele har de hjemme. Det koster selvfølgelig noget ekstra. Desværre gør beliggeden nok også noget.

Det er da også klart at nogle steder udskifter de stumper der er slidte, uden at være slidft op, nu da uret alligevel er ved dem og så stiger prisen jo også. Jeg synes ikke at urmagernes løn er vildt forskelligt, men husleje prisen for en forretning er selvfølgelig meget forskellig fra eksepelvis en urmager i Randers og Så på strøget i København og der kan der godt være noget forskel i prisen, der skal hjælpe til at etale de ekstra omkostninger.
Svar
#23
Jeg tror at urmagerens og forretningens holdning til ure og service i højere grad indikerer hvordan kvaliteten af en service er, end prisen.

Vh baun
Svar
#24
Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Hørt, Hørt.... Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#25
Lars Skrev:Hej Nicholas
Det ændrer så bare ikke på mit syn på service, men jeg kender heller ikke til "halve service", enten gør man det ordentligt eller også lader man være,andet er i mine øjne at røvrende kunden, så tror jeg ikke jeg kan sige det tydeligere...
Og så undskyld mit grove sprog, men det kan bringe mit "vand" i kog, når sådan noget bliver lukket ud på et offentligt forum, folk tror jo på det der står.... Icon_e_surprised
Som der altid bliver sagt om sælgere, ham skal du købe "ikke uret", men sælger..... Tror du ikke det er ligesådan med urmagere og andre håndværkere...... Icon_e_wink
+1 Agree completly . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#26
Man kan måske afslutningsmæssigt sige at du får hvad du betaler for. Og nogle af de ting er måske ikke så relevant direkte for kvaliteten af service, men ikke desto mindre skal dem, der forlanger en høj servicepris også sørge for en meget høj service for at retfærdiggøre deres pris, ellers holder det jo ikke, og det kan en del jo godt gøre. Men prisen har da i allehøjeste grad noget at sig da der er flere urmager, der tilbyder service. Men kan godt se at nogle herfra ønsker den billigste service muligt og derfor går til ikke AD med mindre det er uundgåeligt. Jeg havde en kunde med et nyere Vulcain urværk, der skulle have service. Jeg kunne sende det til alm. service og sparer kunden for den halve pris, men da værket ikke gik og den mekaniske alarm ikke kunne slå, ville jeg ikke rende rundt og få det billigste tilbud. Det røg direkte på fabrikken og så kunne jeg også bedre give 2 års garanti på værket. Havde kunden synes at prisen var for høj for service, ville jeg ikke have noget med det at gøre, for det mig, der står med bøvlet hvis tingene ikke er i orden.
Svar
#27
Hvorfor pokker synes du at du kan konkludere det afslutningsvist Stenstrup?

Det er da på ingen måde fællesnævner for debatten.

Jeg mener man får meget mere for pengene hos visse seriøse, ordentlige urmagere der gør et fint og fulstændigt job til en rimelig pris. Man får ikke en pind mere hos dyre city urmagere ( selvom de også er seriøse og ordentlige) der forlanger det dobbelte. Så nej man får ikke hvad man betaler for, nødvendigvis.

Vh baun
Svar
#28
Man får ikke altid hvad man betaler for, men af alle mennesker Baun, ved du da også at eksempelvis gamle speciale vintage Omega og gamle vintage Rolexure må forbi fabrikken i nogle tilfælde for at få absolut bedst service med helt nye dele i sig. Jeg har set Daytona 6263 som måtte forbi fabrikken, da en AD ikke havde mulighed for at give det totalt service. Og en AD Omegaforhandler så et special Omegaur Speedmaster med 321 værk i miserabel stand. Han sagde at uret måtte forbi fabrikken for at få den bedste service. Og ja, prisen blev så dobbelt op, men de gode urmagere melder heldig fra for selv at ordne tingene hvis fabrikken selv kan eller vil. Dog var urerne også noget miserabel.

Men jeg ved kun hvad jeg selv har opdaget i faget. De fleste tager da heller ikke deres dyre mercedes eller Jaguar eller Rover til en Toyotaforhandler eksepelvis og får tingene lavet 30 - 50 % billigere. Ikke i det område jeg arbejder i som er Rungsted/Birkeområdet hvor "rige" med deres Range Rover kommer forbi forn at få fjernet fugleklatter, der har lavet mærker i lakken og betaler en del for det (ved firma Terminalen).

Jeg ved ikke om det lyder snoppet med de dyre service, (som jeg til dels er glad for i nogle tilfælde), men alle urmagere har jo ikke adgang til præcis de samme ting og langt de fleste vil naturligvis have en leverandør som er fast for dem for at få de bedste indkøbspriser.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)