Cortebert lommeur
Min mand har arvet dette cortebert lommeur, er der nogen der kan se ud af stempel, hvor gammel uret er?
Svar
Det vil hjælpe rigtig meget, hvis du også viser et billede af selve uret og især af værket.

/Bjørn.
Svar
Her er billede af urværket
Svar
Hej <!-- e --><a href="mailto:hesv@rn.dk">hesv@rn.dk</a><!-- e -->
Undskyld, men prøv nu lige at læse Bjørn's svar: Det vil hjælpe rigtig meget, hvis du også viser et billede af selve uret og især af værket.
Så må jeg tilføje, lukket kasse, billeder af front og bagkasse, billeder af værket hvor vi kommer TÆT på så vi kan se om der er noget caliber-nummer, billede af bagkassen som du har, men skarpt og tæt på så man nemt kan læse hvad der står.
Uha, det var nogle frygtelige krav, men når vi snakker ure . . . så hænger vi os i bagateller eller skal vi sige detaljen, og dem kan jeg ikke se på dine billeder de er uskarpe eller rystede.
Så har du mulighed for at kigge forbi Rødding igger jeg gerne på det og tegner og fortæller hvad jeg ved og kan finde ud af. . . bøger er nu stadig dejlige... Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Mit bud vil være at uret er tidligere end 1940. På det tidspunkt begyndte Cortebert med incablock i deres lommeure. Cortebert var i tidernes morgen et meget estimeret fabrikat. De producerede dere egne værker og var endda underleverandør til Rolex. Produktionen så dagen lys i landsbyen Cortebert i 1790.
I dag ejes navnet Cortebert af et lille italiensk familiefirma
Mvh.
Per Nielsen
Svar
Her er flere billeder
Svar
@ Per Nielsen:
Citat:Cortebert var i tidernes morgen et meget estimeret fabrikat. De producerede dere egne værker og var endda underleverandør til Rolex.
Vil du ikke skrive lidt ang. Corteberts rolle som underleverandør til Rolex ?
Tak i forvejen !
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Google "Cortebert" og søg i Wikipedia, der får du meget om historien om Cortebert og de nuværende ejere af navnet, det italienske familiefirma PERSEO. Der får du meget mere end jeg er i stand til at fortælle.
Mvh.
Per Nielsen
Svar
Rolex /Panerai 3646 - "Kampfschwimmer" - havde et Cortebert Cal.616 ( med Rolex gravure ) som motor - -
Svar
Er der nogen der ved hvor gammelt dette ur er
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)