Seiko verses Patek
I know this is a very unfair match , because Seiko are streets ahead of Patek in most areas of watchmaking . They make a better finished watch
than anything Patek have ever built . And they are technicaly years ahead with new developments in watch making . Also they are masters of
Mechanical and Quartz watches that cover watchmaking fields that Patek can only dream about . They have introduced more new ideas and have more patents than any brand in exsistence . They will service your watch in about 6 days compaired to Pateks 6 months . A Seiko bread and butter model will cost you anything from 2000-5000 kroner . A Patek bread and butter model costs from 100,000 to 200,000 kr.

SO WHY DO MOST PEOPLE DREAM ABOUT OWNING A PATEK ?

Its all about History and of course the most important BRANDING . Some might say they also make sublime tastfull watches with a very high standard of finish . I can agree with this . But if they were in the car making buisness or almost any other field of manufacturer . They would have gone bankrupt years ago . Most of the top Swiss watchmaking brands are doing the same today . They spend more money on branding than they do on giving their customers a good service .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Spændende emne, men det er vel samme grund som at man på gaden kigger efter en gammel og sjælden Morgan, mens man måske kommer til at ignorere en (ellers lige så velkørende) Mazda MX5.
Kan vi kalde det x-faktor? Sjæl? Icon_e_wink
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Willy, du kunne ligeså godt have spurgt, hvorfor folk køber tøj fra Ralph Lauren, når man afgjort kan få betydeligt bedre kvalitet til en lavere pris ved at købe noget andet. Og du giver jo også selv svaret!

For mig er der slet ikke noget odiøst i, at virksomheder på den ene eller anden måde holder fast i et brand, og kan holde fast i kunder, der måske vælger med hjertet i stedet for med hjernen. Sådan er der jo masser af ting, der foregår, og hvis jeg skal forsøge at være en smule dybsindig, så er det vel det, der har gjort vores vestlige verden med dens demokrat og frihed til det, den er.

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:Willy, du kunne ligeså godt have spurgt, hvorfor folk køber tøj fra Ralph Lauren, når man afgjort kan få betydeligt bedre kvalitet til en lavere pris ved at købe noget andet. Og du giver jo også selv svaret!

For mig er der slet ikke noget odiøst i, at virksomheder på den ene eller anden måde holder fast i et brand, og kan holde fast i kunder, der måske vælger med hjertet i stedet for med hjernen. Sådan er der jo masser af ting, der foregår, og hvis jeg skal forsøge at være en smule dybsindig, så er det vel det, der har gjort vores vestlige verden med dens demokrat og frihed til det, den er.

/Bjørn.
Ralph Lauren ? Icon_e_smile Otherwise i can agree . Nobody throws away a marketing position . But nobody ever imagined Rolls Royce
would become a German brand . All i am saying is they should not feel untouchable , that is dangerous . Bad service is something that
can bring any firm down in todays internet world .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Da jeg var 14 år gammel drømte jeg om et smukt Seiko, som min lokale urhandler havde stående i vinduet. Det var bare så smukt og helt perfekt.

Kostede en mindre formue. Mener det var næsten 1600 kr. Vildt.

Jeg har aldrig drømt om et PP.
Mvh Kim 
Svar
avantismo Skrev:Da jeg var 14 år gammel drømte jeg om et smukt Seiko, som min lokale urhandler havde stående i vinduet. Det var bare så smukt og helt perfekt.

Kostede en mindre formue. Mener det var næsten 1600 kr. Vildt.

Jeg har aldrig drømt om et PP.
I have dreamed about beautiful girls , but never about a watch Icon_e_wink
Willy
Svar
Citat:I know this is a very unfair match , because Seiko are streets ahead of Patek in most areas of watchmaking . They make a better finished watch than anything Patek have ever built . And they are technicaly years ahead with new developments in watch making . Also they are masters of Mechanical and Quartz watches that cover watchmaking fields that Patek can only dream about .

Willy, dit provokerende pjathoved !
Patek drømmer om intet andet end at videreføre traditionen og tjene penge ved at sælge den.
"New developements" refererer sikkert til Springdrive. Ikke et ondt ord om det, bortset fra at Patek næppe drømmer om videreudvikling af quartzure... At Seiko også er bedre finished er noget pjat - og det ved du, Willy.
Objektivt set får man mere ur per krone ved at købe Seiko. Man får også mere bil per krone ved at købe en Fiat Panda mod f. eks. Mercedes. Men vil man sidde i økonomi- eller i executive klasse, det er det sagen drejer sig om.
Hvis et uvidende øje betragter Seiko og Patek er konklusionen: "Begge er (sådant ca.) runde, har tre visere og siger tik-tak" og ang. Fiat Panda contra Mercedes: "Begge har fire hjuler og et rat og siger brum-brum".
Når sagkyndigt kigger de her sammenlignede objekter, ser han en lysårs forskel i håndværkermæssige kvalitet.

Længre er det vist ikke. Er det ikke OK at man kan vælge den løsning som huer én ? Moder Danmarks kvælende omfavnelser udlukker allerede en del for os i dagligt liv, derfor er det vigtigt at man har områder hvor man kan vælge den ufornuftige og luksoriøse.
Du har altid haft noget mod det sofistikeret og udtrykt dit sympati for det "usnobbede" og folkelige. Har jeg ret ?
Jeg har ikke meget tiløvers for det populistiske og folkelige.
Sådant er folk her på forumet også delt, på alle områder og ang. alt.

Peace og stads... John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:
Citat:I know this is a very unfair match , because Seiko are streets ahead of Patek in most areas of watchmaking . They make a better finished watch than anything Patek have ever built . And they are technicaly years ahead with new developments in watch making . Also they are masters of Mechanical and Quartz watches that cover watchmaking fields that Patek can only dream about .

Willy, dit provokerende pjathoved !
Patek drømmer om intet andet end at videreføre traditionen og tjene penge ved at sælge den.
"New developements" refererer sikkert til Springdrive. Ikke et ondt ord om det, bortset fra at Patek næppe drømmer om videreudvikling af quartzure... At Seiko også er bedre finished er noget pjat - og det ved du, Willy.
Objektivt set får man mere ur per krone ved at købe Seiko. Man får også mere bil per krone ved at købe en Fiat Panda mod f. eks. Mercedes. Men vil man sidde i økonomi- eller i executive klasse, det er det sagen drejer sig om.
Hvis et uvidende øje betragter Seiko og Patek er konklusionen: "Begge er (sådant ca.) runde, har tre visere og siger tik-tak" og ang. Fiat Panda contra Mercedes: "Begge har fire hjuler og et rat og siger brum-brum".
Når sagkyndigt kigger de her sammenlignede objekter, ser han en lysårs forskel i håndværkermæssige kvalitet.

Længre er det vist ikke. Er det ikke OK at man kan vælge den løsning som huer én ? Moder Danmarks kvælende omfavnelser udlukker allerede en del for os i dagligt liv, derfor er det vigtigt at man har områder hvor man kan vælge den ufornuftige og luksoriøse.
Du har altid haft noget mod det sofistikeret og udtrykt dit sympati for det "usnobbede" og folkelige. Har jeg ret ?
Jeg har ikke meget tiløvers for det populistiske og folkelige.
Sådant er folk her på forumet også delt, på alle områder og ang. alt.

Peace og stads... John
I beg to differ John . Take a look at this [url]"http://azfinetime.wordpress.com/2014/05/16/seiko-credor-masterpiece-spring-drive-minute-repeater-gbls998/">http://azfinetime.wordpress.com/2014/05 ... r-gbls998/[/url]
I have nothing against the top brands having owned Patek- Lang- AP etc etc . What i am against is the
niave idea that no one can better them . There are idiots who are loved by the people and clever people hated by idiots . I hate being put in a category , because like the world i change opinions all of the time . Fixed ideas are the plague of mankind . We should instead try to learn
something new everyday . Of course i was writing tongue in cheek , but i am sure that if Seiko wanted to they could beat PP hands Down
in any field except tradition and history Icon_e_smile
Willy
Svar
Willy,

What does "was writing tongue in cheek" mean?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
phrede Skrev:Willy,

What does "was writing tongue in cheek" mean?
It means i was writing on the borderline between the truth and lies . Icon_e_smile
Willy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)