Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Kristofferj Skrev:HVIS jeg var i risikogruppen for at udvikle livsstilssygdomme ville jeg kaste mig ud i det så hurtigt som muligt, da jeg har set hvordan en usund livsførelse kan ødelægge ens krop totalt.
Meget interessant udsendelse, som jeg så på TV for nogen tid siden, men Øhhh....
Er vi ikke alle i den risikogruppe?
Og skal sund livsstil ikke starte så tidligt som muligt?
Egentlig synes jeg at udsendelsen måske også mellen linjerne peger på at overdreven motion og selvfølgelig ekstrem motion kan være mere skadeligt end gavnligt.
Som med så meget andet: For lidt og for meget er ikke så godt. Hvad der er værst ved jeg ikke, men jeg tror ikke der er meget sundhedsfremmende i ironmand, maraton løb osv. Tror mere det er som narkotika. Man får kick af adrealin og endorfiner og en vis afhængighed af det også. Ikke specielt sundt, men muligvis rigtig dejligt, opløftende og selvbekræftende (positivt). Godt for noget, men ikke den rent fysiske sundhed.
Hvordan lever de mennesker i verden som lever bedst (uden helbredsproblemer) og længst?
vh Baun
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
baun Skrev:Kristofferj Skrev:HVIS jeg var i risikogruppen for at udvikle livsstilssygdomme ville jeg kaste mig ud i det så hurtigt som muligt, da jeg har set hvordan en usund livsførelse kan ødelægge ens krop totalt.
Meget interessant udsendelse, som jeg så på TV for nogen tid siden, men Øhhh....
Er vi ikke alle i den risikogruppe?
Og skal sund livsstil ikke starte så tidligt som muligt?
Egentlig synes jeg at udsendelsen måske også mellen linjerne peger på at overdreven motion og selvfølgelig ekstrem motion kan være mere skadeligt end gavnligt.
Som med så meget andet: For lidt og for meget er ikke så godt. Hvad der er værst ved jeg ikke, men jeg tror ikke der er meget sundhedsfremmende i ironmand, maraton løb osv. Tror mere det er som narkotika. Man får kick af adrealin og endorfiner og en vis afhængighed af det også. Ikke specielt sundt, men muligvis rigtig dejligt, opløftende og selvbekræftende (positivt). Godt for noget, men ikke den rent fysiske sundhed.
Hvordan lever de mennesker i verden som lever bedst (uden helbredsproblemer) og længst?
vh Baun
Det er de færreste 23 årige der har forhøjet kolesterol, blodtryk og blod sukker. Så derfor er jeg ikke i risikogruppen for at få blodpropper eller udvikle gammelmands sukkersyge.
Men det er HELT sikkert at det er bedre at dyrke for meget motion, end slet ikke at bevæge sig. Hellere få skiftet hoftet om 60årig end at få en blodprop.
Den højeste levealder finder man på den japanske ø hokkaido. Japanske kvinder lever i gennemsnit omkirng 85, hvorimod danske kvinder kun lever omkring 77.
Grunden til at de lever så længe i Japan er(TROR MAN) at de ikke er overvægtige og lever mest at grønsager og fisk.
•
Svar: 339
Tråde: 25
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Kalle : nu var det jo damer ,der blev 77 i gennemsnit , en gruppe du vist ikke hører til :) for mænd er den nogle år lavere.
Og når vi nu snakker levealder , synes jeg tit ,man glemmer at tage med i billedet , hvordan de sidste leveår er! En del mennesker er meget syge de sidste 10år af deres liv.
•