GMT Master ref. 1675 - ur med sjæl !
Det var ikke længe, at min Explorer II fra 2008 fik lov at være i min urkasse !!

Ikke fordi, det ikke var et dejligt ur - men jeg skal ærligt indrømme, at den ret nemt lod sig fortrænge af denne matskivede skønhed med fuld tritium, plexiglas, "US Riveted" lænke og box & papirer !! Der er noget ved disse ure, der gør mig blød i knæene !! Jeg skal indrømme, at jeg nærmest "flåede" den ud af hånden på Micki fra Dreamwatch, der som sædvanlig brillierede med super service og fornuftige vilkår !! 110 % Good Guy !! Icon_smil

Nå, men jeg er i færd med at pakke til ca. 3 ugers øvelse om bord på HDMS Peter Willemoes, så jeg har ikke tid til andet i første omgang, end at uploade et par billeder - uret kommer med ud at sejle, så måske får jeg tid, til at skrive lidt om mine oplevelser med uret og hvordan det er at have på. GMT funktionen vil være meget nyttig, når vi overgår til ZULU tid ved øvelsens opstart ! Icon_e_wink

Nogle vil måske mene, at den gamle nittede lænke (som er oprindeligt til uret og fra 1977 - uret er solgt i Minneapolis, USA den 30. januar 1978 til urets eneste ejer før mig) trækker uret ned eller er upraktisk i brug, men den er i bemærkelsesværdig god stand og kan sagtens bruges + den er super behagelig at have på. Det er muligt, at den på et tidspunkt skal suppleres med en nyere lænke for at skåne den oprindelige. Men indtil videre gør den fuldgyldig fyldest ! Icon_smil

Her kommer så et par billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Min kollega har et ur fuldstændig ligedan - kigger på det hver dag, og det har bestemt sin charme Icon_smil Ved han var inde i en Rolex AD i Hamborg, og der var de helt vilde med det Icon_e_biggrin

Udover det er det nogle super flotte billeder, Peter! Tillykke med klokken Icon_cool
Alt godt.

Hr. Sonne
Svar
Kanon flot ur! Tillykke med det. I mine øjne er GMT Master II det perfekte rolex.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Sikke et flot ur. Tillykke med det Icon_smil
Svar
Oprindeligt var jeg en smule nervøs for, at min Sub 16800 og GMT Master 1675 ville lægge sig for tæt op ad hinanden - men de ser nu ud til at supplere hinanden meget godt alligevel ! Icon_e_smile

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
teløk med uret

Min keeper er også en GMT, den Rolex jeg har ejet i længst tid (modsat dig sømand...), ja siden 08...Og Den er ikke tilnærmelsesvis på vej væk,,,den bliver....

har haft lidt af hvert i Rolex (dweller, explorer, daytona, sub med og uden date, oysterquartz..) men udover min gamle 1680-er (den første), så er og bliver GMT llC-eren, den mest harmoniske Rolex jeg har ejet...

MEN et eller andet sted, så ku jeg godt tænke mig en oysterquartz i stål igen...(den gnaver et eller sted i mit ben som et must have ikonisk ur...)

Mikaelİmage
Svar
Mikael L. Skrev:(modsat dig sømand...)

He he he ................... der er efterhånden ikke ret mange af mine ure, som jeg har ejet i noget man tilnærmelsesvist kan kalde "lang tid" !! Icon_e_wink

Når jeg sådan kigger på min "urrejse) (skal i øvrigt have opdateret min tråd), så er det gået skræmmende stærkt !! Icon_redface

Men din GMT Master II er også superflot !! Skulle jeg engang have et nyere Rolex, så ville det bestemt være et ur, der ville være på toppen af listen !! Meget mere harmonisk, end den nye Sub, synes jeg !!
/Peter

Svar
+

orker næsten ikke søgningen på en ikke skam poleret oysterquartz med box og paps til en ordentlig pris, men må nok igang med at trykke på de gamle knapper..

God sø Captain..

Mikael
Svar
Jeg er super glad og tilfreds med min GMT Master 1675, men med det originale sorte lynetteindlæg, er den alligevel en smule tæt på min Submariner i udtryk - derfor har jeg i dag bestilt et "near NOS" originalt Pepsi indlæg fra Mark Greenberg på VRF !! Icon_smil

Nu glæder jeg mig bare super meget til at det ankommer - og så går turen til M.C.Mortensen i Herning for at få skiftet indlægget. Har i øvrigt heller ikke set deres nye butik endnu, så det bliver også en oplevelse ! Icon_smil

İmage
/Peter

Svar
pbr Skrev:Jeg er super glad og tilfreds med min GMT Master 1675, men med det originale sorte lynetteindlæg, er den alligevel en smule tæt på min Submariner i udtryk - derfor har jeg i dag bestilt et "near NOS" originalt Pepsi indlæg fra Mark Greenberg på VRF !! Icon_smil

Nu glæder jeg mig bare super meget til at det ankommer - og så går turen til M.C.Mortensen i Herning for at få skiftet indlægget. Har i øvrigt heller ikke set deres nye butik endnu, så det bliver også en oplevelse ! Icon_smil

İmage

Dét glæder jeg mig godt nok til at se! Det kommet stensikkert til at ændre urets udtryk fuldstændig, men på en positiv måde.

Et ønske dog: Kunne man dog bare vende verden til at kalde det PanAm lunette Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)