Er der mon en > > >
#1
Vintage kyndig der kan være behjælpelig med, at identificere uret som George Foreman er iklædt på billedet?
Uanset hvor meget "støj" jeg fjerner fra billedet digitalt, og zoomer ind kan jeg ikke se navnet på skiven.
Dato, og måske angivelse af måned (?) ser speciel (og flot IMO) ud. Hornene ser også ret specielle ud, så håber det er en smal sag for en Vintage kyndig. Måske er det slet ikke Vintage?

İmage
Cheers, Jesper
Svar
#2
Jeg tror ikke det er vintage. Man ville jo ikke lige tro manden gik med noget billigt, men jeg tror faktisk ikke det er et dyrt ur, snarere noget forholdsvis nyt - placeringen af måned hvis det er det - er mystisk - men det kunne sagtens i virkeligheden være noget kinesik perrelet type (er ikke perrelet men type)- altså de nye mærker med fine gamle mærkers navn og sådan lidt specielle ure. Jeg mener faktisk der var en urserie med japanske kvartsværker som blev blev solgt som en George Formann ur serie med mesteren der viste dem frem på armen, og et sådan ur kunne det her sagtens være

Han gik en overgang med en Hublot kronograf - men det er det jo så heller ikke

Mit gæt - kvartsur i en serie ure udgivet som George Formann wrist watch serie eller noget i den stil - sikkert relativt store nogen af dem (mandens håndled gør det retfærdigt) men det her ser lidt normalt ud i størrelse

vh John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Tak for forsøget John.
Desværre havde du ikke ret - især mht. den del med "billigt".

Har lige fået svar på TimeZone.
Uret er et Ulysse Nardin San Marco GMT.

Det var næsten også for godt til at være sandt: Et flot, atypisk ur ........... og billigt (-;
Cheers, Jesper
Svar
#4
Hej Jesper
Jeg har et ældre et af slagsen, men jeg synes at det ser ud som om at pusheren på Georges' ur sidder modsat af min? Min sidder v kl. 8, hvor det på dit billede ser ud som om den sidder kl. 11? Og måske det er kommet i en større størrelse, jeg mener at mit kun er 39 mm, og jeg går da ud fra at mine piperenser-arme ender i væsentligt tyndere håndled, end hos George Foremann...Icon_e_smile i øvrigt et dejligt ur at bære, lænken er super komfy, og på trods af at jeg ikke kender historikken, så har det de seneste 4-5 år, hvor jeg har været ejeren, gået spot on!
İmage
Der skal helst ikke gå for mange ure, før jeg køber nyt ur.......
Svar
#5
Her er en 2007 model

[url]"http://www.chrono24.com/en/ulyssenardin/san-marco-gmt-mit-2-jahren-garantie--id2038332.htm?query=Ulysse+Nardin+San+Marco+GMT&suchen=Search&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm">http://www.chrono24.com/en/ulyssenardin ... /index.htm[/url]
Svar
#6
Janus2312 Skrev:Hej Jesper
Jeg har et ældre et af slagsen, men jeg synes at det ser ud som om at pusheren på Georges' ur sidder modsat af min? Min sidder v kl. 8, hvor det på dit billede ser ud som om den sidder kl. 11? Og måske det er kommet i en større størrelse, jeg mener at mit kun er 39 mm, og jeg går da ud fra at mine piperenser-arme ender i væsentligt tyndere håndled, end hos George Foremann...Icon_e_smile i øvrigt et dejligt ur at bære, lænken er super komfy, og på trods af at jeg ikke kender historikken, så har det de seneste 4-5 år, hvor jeg har været ejeren, gået spot on!
Tak for dit indspark Janus - og super lækkert ur du har. Ikke hver dag man (jeg) møder sådan et ur. Ved du hvor gammelt uret var da du købte det?

Første forskel jeg lagde mærke til mht. dit eget Ulysse Nardin vs George Foremans er, at dine "vinduer" er placeret kl. 10:30 & kl. 3. På George Foremans kl. 9 & 2.

På Ulysse Nardins hjemmeside, kan man se de har et svimlende stort udvalg i GMT/Dual Time modeller - kan dog ikke finde et med samme kombination af skivefarve & visere som George Foremans, men præcis dén model kan jo sagtens være udgået.
Den som Nicholas Stenstrup linker til fra Chrono24 (godt fundet Nicholas) ser ud til, at være helt magen til med Arabertal & samme type visere - kun farven er skæv ift. Foremans.

Her et par stykker fra UN hjemmeside:

İmage

İmage
Cheers, Jesper
Svar
#7
Kender intet til historien om mit eget, jeg tror jeg købte det i USA, og helt sikkert ganske billigt! Noget af det første jeg bemærkede ved uret var, at glasset changerer som om der er olie eller petroleum på indersiden, og det generede mig! Så jeg gik fluks til urmager Krognos for at høre om han kunne skifte det? Men han belærte mig om, at det bare var charmerende og et tegn på alder, og at det skyldes coatingen på indersiden. Nu må jeg give ham helt ret, ligesom tallene på skiven fremstår meget uldne, hvilket velsagtens er fordi den i sin tid påførte lumen er i opløsning? Og apropos lumen, så er der ikke meget tilbage af det, jeg kan lige få viserne til at lyse sløvt og kortvarigt. Ellers er det et ur jeg er super glad for, og som får megen armtid!
Der skal helst ikke gå for mange ure, før jeg køber nyt ur.......
Svar
#8
I øvrigt står der på bagsiden af mit ur: 213-22 no 539 Dette kan sikkert bruges til at datere uret, jeg ved bare ikke hvor jeg kan slå det op?
Der skal helst ikke gå for mange ure, før jeg køber nyt ur.......
Svar
#9
Janus2312 Skrev:I øvrigt står der på bagsiden af mit ur: 213-22 no 539 Dette kan sikkert bruges til at datere uret, jeg ved bare ikke hvor jeg kan slå det op?

Skriv til Ulysse Nardin via de kontaktoplysninger de har på deres hjemmeside: <!-- e --><a href="mailto:info@ulysse-Nardin.ch">info@ulysse-Nardin.ch</a><!-- e --> eller udfyld denne formular (lidt nede på siden) [url]"http://www.ulysse-nardin.com/en/swiss_watch_manufacturer/Contact/E-Mail_us.html">http://www.ulysse-nardin.com/en/swiss_w ... il_us.html[/url] så vil de uden tvivl vende tilbage med "fødselsdagen" for dit ur.

På deres hjemmeside kan man (også) registrere sit ur i deres database, og melde det stjålet. Smart.

Vend gerne tilbage når du får svar.
Cheers, Jesper
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)