Rolex GMT larmer
#1
Det lyder nærmest som den self winding mekanik.
Det er de sidste par maaneder begyndt at larme meget, det har det aldrig gjort før.
Kan der være noget løst eller...?

Her video af uret som "larmer" naar jeg bevæger armen.
https://www.youtube.com/watch?v=PauNEwA9DKY
Svar
#2
Ja, der kan godt være noget løst!
Cheers, Jesper
Svar
#3
Ja, det passer nok meget godt, da jeg jo virkelig bruger uret og det faar nogen tæsk ind imellem.
Jeg maa dog sige at jeg er meget overrasket over hvor præcist det gaar. Sidst jeg stillede det var 1. Januar 2014 og det har tabt under 30 sekunder paa smaa 2 maaneder. Det maa da siges at være ret godt.
Svar
#4
Det kunne lyde som om, at rotorakslen er defekt, så rotoren rammer bagkassen på uret, når den drejer rundt.

Det er noget, som du skal have en autoriseret Rolex urmager til at ordne. Hvis det ikke skyldes dit brug og dit ur er under 2 år gammelt, så burde det kunne gå under garantien.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Uret er lidt over 5 aar gammelt nu - som tiden dog gaar...
Svar
#6
Ja, så dækker garantien jo ikke længere ! Icon_smil

Men jeg vil nu alligevel anbefale dig, at få uret forbi en urmager og få det lavet, inden skaden medfører andre følgeskader på værket - det kan KUN blive dyrere ! Icon_e_wink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
Jeg er aldeles enig med pbr - Nedenfor har jeg gransket lidt i fænomenet:

İmage
i linket til: Watch Repair & Service, hvorfra billedet stammer...
... er der en omtale af et tilfælde, der lyder som det beskrevne.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#8
Tak for svar...
Har sendt det ind til service hos Tourneau. 6-8 uger tager det Icon_e_surprised
Jeg skal nok skrive hvad saadan et service koster herover.
Hvad koster det i DK?
Svar
#9
Klarlund er efter sigende blevet ret dyr, jeg kan huske, at der er nævnt omkring 7000. Men søg her på forum, der har været en diskussion.

/Bjørn.
Svar
#10
bjorn_e58 Skrev:Klarlund er efter sigende blevet ret dyr, jeg kan huske, at der er nævnt omkring 7000. Men søg her på forum, der har været en diskussion.

/Bjørn.


Var det ikke kun, når det drejede sig om vintage ?

Men Klarlund er generelt dyrere end andre AD´ere !

Jeg vil tro, at du vil kunne få lavet et service hos andre AD´ere for et sted mellem 4-5.000 kr., men så skal du jo lægge udgiften til reservedele oveni også.

Der er dog andre, end lige Rolex AD´ere, der vil kunne udføre et service (og sikkert noget billigere), men jeg ved ikke, hvor gode muligheder de har for at skaffe Rolex reservedele.

Alt afhængig af, hvor du befinder dig i landet, så kan jeg varmt anbefale M.C.Mortensen i Herning, der er autoriserede Rolex forhandlere og serviceværksted - de er altid rimelige og er ikke smittet af "Klarlund sygen" !! Icon_e_wink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)