08-01-2014, 08:45 PM
et af mine constellation`s ure er begyndt at gå meget hurtigt sådan ca. 13 sek. pr minut - det har jeg aldrig oplevet før. er der nogen der kan give en forklaring på det/ hilsen Ib
|
mit ur er på steroider
|
|
08-01-2014, 08:45 PM
et af mine constellation`s ure er begyndt at gå meget hurtigt sådan ca. 13 sek. pr minut - det har jeg aldrig oplevet før. er der nogen der kan give en forklaring på det/ hilsen Ib
08-01-2014, 10:06 PM
Hvis jeg skulle komme med et gæt så er "hairspring" fjederen "kortere" end normalt. f.eks. hvis den sidder i klemme i noget. Måske skulle du få en urmager til at se på den.
Så en tråd vedr. et seiko ur som havde fået sin hairspring fjeder i klemme. Der slog de uret let mod håndfladen et par gange med glasset nedad for at frigive fjederen. Urmageren vil nok være det bedste bud.
08-01-2014, 10:47 PM
Hej.
Der er to muligheder, først lige "hairspring" fjederen hedder spiral på dansk, sorry men kunne ikke lade den ligge prøv Omega linkcentral der ligger alle navnene... Så tilbage til spiralen, den kan være slået op, som rene.bechmann skriver om eller omgangene kan være klæbet sammen af olie fra uret, begge dele vil resultere i at uret går meget hurtigt. Hvis et slag ikke kan gøre det, og det vil jeg tror det ikke kan, det er ikke en fejl vi ser på Omega, så er der kun en vej.....urmager Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte... John Rusel 1819-1900 Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/ Mvh Lars
09-01-2014, 11:58 AM
hej Lars og Rene takker for input /hilsen Ib
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|