Svar: 24
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej med jer,
Jeg er som så mange andre, blevet vildt fascineret af Omega vintage ure og har lidt spørgsmål.
Jeg har lige købt et Omega Seamaster De Ville 14k fra 1965, det er i perfekt stand og ny serviceret.. men kunne godt tænke mig at vide hvad det kostet i 1965, og hvilken værdi det har i dag?
De billeder jeg har taget har en for stor opløsning, så jeg skal lige ha taget et par nye.. og så bliver de selvfølgelig lagt ind
Håber der er nogen der kan hjælpe..
Mvh.
JJ
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Omega Link Centralen kapitel 1.1 kan hjælpe, i det mindste et stykke ad vejen. Prøv at finde:
"omega original costs – Equivalent value".
Der er en tabel, der omregner oprindelige priser til nutids (2010?) dollars. Det problematiske er så at finde en passende omregning mellem $ & DKr.
Finder man en gammel urpris i DKr. (med årstal), er:
Danmarks Statistik, Forbrugerprisindeks med prisberegner til stor nytte.
Din billedstørrelse kommer i konflikt med den størrelse billeder, som forumet tilbyder at håndtere.
En bedre mulighed for oplægning af billeder er ved at anvende en billedserver, f.eks. PhotoBucket. Vejledning til hvordan står som header over forummet.
(Begrænsningen er begrundet i ønsket om at spare plads på serveren, der hurtigt ville få nok at se til, med den mængde illustrationer som vi alle er vilde med.)
med venlig hilsen - Geodoc
•
Tak for dit hurtige respons, jeg vil kigge på det og se om jeg kan finde lidt svar.. og så får jeg også lige løst det med mine billeder også.
Takker
JJ88
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Jeg har et svensk Omega katalog fra 1966 med prisliste.
Her de dog alle i 18K (du er sikker på din er i solid gold? nemt at se, hvis bagkassen er i stål er uret kun forgyldt på urkassen)
18K Seamaster DeVille i SEK i 1966:
Automatic med dato 1.150 SEK (Stål 450, guld på stål 540 SEK)
Automatic uden dato 1.050 SEK (Stål 410, guld på stål 500 SEK)
Manuel uden dato 875 SEK (Stål 295, guld på stål 355 SEK)
Manuel med dato 925 SEK (Stål 325, guld på stål 385 SEK)
Jeg kender ikke omregningskursen i 1966 til Dkr.
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
[attachment=2]<!-- ia2 -->IMG_1577.jpg<!-- ia2 -->[/attachment]Hej Thomas,
Tak for det, ja jeg er sikker på at det er 14k guld.. jeg har været en tur fobi Jørgen "Kronos" med uret så den er god nok
Jeg skal lige til at arbejde lidt med billederne så jeg kan få langt dem på.. men hvad er forskellen på Seamaster De Ville, Seamaster, Geneve urene, er der et der er bedre/finere end de andre eller?
Jim
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
En god huskeregel ved guldure er, at man kan kigge efter stempler.
Et egern er tegn på 14k (0,585) og kvindehoved står for 18k (0,750).
Omega og andre har som regel stemplet på indre side af hornene, mellem hornene eller i siden af kassen, samt der er som regel også et større stempel på indre side af kassen.
Englænder har brugt 9k (0,375) guld og jeg har set Seamaste De Ville i 10k gold filled, som jeg ikke betragter som guld men som kvalitetsforgyldning.
Og man kan fornemme en stempel på indre side af en af hornene.
Mvh.
Denis
•