Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg ved selvfølgelig godt at der er foretrukne modeller inden for speedmaster, Rolex submariner osv., men jeg er lidt overrasket over at det også er forkerte modeller.
Efter min mening er modellen rigtig hvis det er den man kan lide. Er den så mindre populær, skal det jo naturligvis afspejles i prisen, hvis man køber brugt.
Jeg ejer vist rigtig mange "forkerte" modeller, hvis man ser sådan på det, men ikke et eneste jeg ikke er glad for og ville nyde at bære. Faktisk kan man næsten sige at jeg foretrækker forkerte modeller. De rigtige modeller ser man jo alle vegne og jeg kan vel egentligt bedst lide noget man ikke ser så tit.
Måske i virkeligheden også medvirkende til at jeg valgte Omega De Ville Hour Vision som nyt Omega med cal 8500 frem for fx Omega Seamaster Planet Ocean med samme vært da jeg besluttede mig for også at indlemme noget nyere i samlingen.
Jeg lod også mit speedmaster med cal 321 ryge til fordel for et mindre populært Seamaster med samme værk og min Rolex Submariner indgik i byttehandelen til et Omega Seamaster Ploprof....
I får lige lidt billeder af mine forkerte modeller
Vh baun
•
Svar: 15
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Flotte eksempler fra din samling, Baun.
Ja, det jeg mente med forkerte modeller er f.eks. ved Speedmaster, hvor man tilsyneladende SKAL vælge professional med 861 el. 1861 værk, hvis uret om nogle år skal være til at sælge i en efterfølgende handel.
Jeg syntes, som alm. uvidende lægmand, at f.eks. racingmodeller med praktiske safirglas og avancerede co-aksial værker, virkede attraktive. Men nu er jeg i tvivl.. Meget i tvivl. Jeg gider ikke bruge ligeså mange penge på noget som senere er uinteressant.
Må i øvrigt sige at det er en positiv oplevelse, at i engagerer jer i mine spørgsmål, som i sikker finder ret trivielle. Så hatten af for det.
Hilsen
Lars
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Du skal gå efter de modeller du selv foretrækker og så sørge for at finde den du vil have til den rette pris, så går det aldrig helt galt.
Vh baun
•