Jeg har noget nyt
İmage

Der er ogsaa en ny skive paa vej:

İmage

Hvis kassen seer lidt moerk ud skyldes det ikke lyset - den blev behandlet hos Wempe i Tyskland, ikke PVD, men en slags lys graa overflade, som graphit. Seer godt ud! Valjoux 726.
Skift ur, når du står op!
Svar
Jeg er misundelig:-)

Martin
Svar
Der er altså noget over de gamle chronografer !!! Icon_smil

Tillykke med den - den er superflot ! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
også jeg er misundelig. Behøver den ny skive egentlig?
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Icon_mrgreen
Det var bestemt ikke meningen, men maaske hjaelper det at vide, at jeg ogsaa ofte er misundelig.

Skiven seer i natura bedre ud (ellere rettere sagt, mindre daarligt) end paa et billede af saelgeren, som blev taget i bedre lys:
İmage

Saa jeg er glad for at jeg har fundet den, men man kunne sagtens leve med den som den er. Og i skal nu ikke graede for meget, chronografens time-viser rykker ikke frem, selv om saelgere siger den blev serviceret i 2012 - det saedvanlige med disse gamle damer fra Valjoux...
Svar
Jeg burde maaske have skrevet, at jeg havde koebt to Enicar chronografer, naesten samtidigt. Nu maa der vaere slut for en tid...

Sent ankomst af nr. 2, med Valjoux 234:
İmage
(et billede fra saelgeren). Den behoever ny fjeder, saa jeg tager den lige med til uremageren, naar jeg henter nr. 1.

Denne viste sige ikke at vaere serviceret alligevel, ellers er det blevet gjort af en idiot... snavs, det saa naermest ud som fedt. Ogsaa tegn af rust pee en del skrue hoveder og chronograf arme - der maa have vaeret fugtighed i uret, som vel ogsaa har skadet skiven.
Svar
Altsaa lige et update.

Jeg var lidt i tvivl om, hvad slags rem der ville passe bedst. Havde proevet med noget i sort/orange, men farvetonen passede ikke til den roed-tone paa skiven. Har nu saet det her paa, moerkblaa lizard, som jeg allerede havde liggende, og som ikke rigtigt passede til det ur, som havde den paa. Det kan man vel leve med.

İmage

Jeg viser ikke vaerket - i ved jo godt hvordan en Valjoux 72(-6) i gul guld tone seer ud. Icon_mrgreen
En ting er jeg ikke glad over - jeg havde lige aabnet den igen, og set at kolonne-hjulen mangler en tand. Det burde min uremager egentlig have set, saa han faar den lige tilbage. Reservedelen skal jeg dog foerst skaffe.

Og saa Valjoux 234, ogsaa med gul guld vaerk, jeg skal nok lave billeder af den...
İmage
Jeg har fundet ud, at skiven ogsaa blev leveret i blaa og sort, men det her er altsaa den hvide version, og jeg har efter en lille proeven frem og tilbage faaet en moerk brun rally rem paa.
Svar
De er da blevet super flotte...
Hvad måtte du af med til urmageren?
Svar
Jeg gider ikke tale om det... Icon_redface
Jeg faar jo ogsaa rabat hos ham. Hvis Du er virkelig interesseret, kan jeg sende PM. Men han tager saadan imellem 220 og 250 EUR til en manuel chronograph.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)