Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Hej Jesper
Joo det er da rigtig nok meget af det, men selv en del Rolexure på forumer er til salg i 3 - 6 + måneder.
Problemet er at jo mere populær, jo højere gensalgspris, og så, i det mindste herhjemme, kan sådanne ure så stå til salg i rigtig lang tid uanset hvor populære de er.
Men ved at købe et 20.000 kr. ur i pæn stand 5 - 10 år gammelt, og evt. fået service 2 - 4 år tidligere, og sælge det for 15.000 kr. foreksempel 3 år senere efter at man har købt det, ja så sparer man jo også et 3.000 - 5.000 kr. service på det.
Men for at få en god salgspris går da oftes forholdsvis lang tid med et salg.
Men mange "upopulære"mærker herhjemme går godt i udlandet og så kan man jo sælge det på chrono24 eventuelt.
•
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 137
Stenstrup Skrev:Men ved at købe et 20.000 kr. ur i pæn stand 5 - 10 år gammelt, og evt. fået service 2 - 4 år tidligere, og sælge det for 15.000 kr. foreksempel 3 år senere efter at man har købt det, ja så sparer man jo også et 3.000 - 5.000 kr. service på det.
Men der er jo stadig et reelt tab på 5k i dit eksempel.
Som modpol kan jeg nævne, at jeg næsten lige har solgt mit "gamle" Omega PO - købt da det var 6 mdr gammelt i marts 2012 - solgt her i september 2013 til samme pris, som jeg selv gav for det. Dvs ingen omkostning ved at have uret i 1,5 år - og her skal det bemærkes, at den pris jeg købte til i 2012 ikke var et super tilbud, men den pris nylignende PO blev solgt til dengang.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
•
Svar: 10
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Så må vi jo også bare alle indse, at vi har en noget dyr hobby, og så man man jo bide de knaster i sig, som det koster at have et lille stykke horologisk historie på håndleddet.

Det er alligevel bare svært at sluge et tab, uanset hvor lille det er.
Jeg synes dog stadig ikke man skal købe ure for gensalgsværdien, det må være en bonus der følger med, hvis man er heldig. Problemet er mere, når man ikke har råd til at tabe alle de penge, man nu engang har investeret i sin hobby.
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Det bedste er at sørge får at købe noget man vil have i rigtig mange år.
Jeg spekulerer ikke i gensalgsværdi som sådan.
Jeg husker det Omega PO non chrono med Orange krans jeg købte fra nyt og solgte med et tab på, under normale omstændigheder 7.000 kr, (ift. lisyepris), 1,5 år senere. Når jeg siger normale omstændigheder så gav jeg heldigvis kun 10.500 kr for uret, men jeg solgte også urerne ved en forhandler på det tidspunkt og SWATCgroup gav mig stor rabat fordi jeg var en lille omvandredne reklamesøjle.
I 2009 var det temmelig svært at sælge ure uden store rabbatter eller store ualmindelige tab for det meste. Jeg synes at de sidte 2 år har været meget bedre.
•
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 137
Nu var mine eksempler jo mere for at understrege, at Stenstrups påstand om, at til en pris på 20,5k, så kunne man ikke tabe meget, da den pris er meget lavere end listeprisen (?) på 95k. Det var den "påstand" jeg ikke syntes var helt gangbar.
At købe uden skelen til gensalgspris synes jeg er helt fint - underbygger to af mine egne køb jo også ganske fint, men det skal jo også bare være et "bevidst" valg.
•
Svar: 10
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
JJG Skrev:Nu var mine eksempler jo mere for at understrege, at Stenstrups påstand om, at til en pris på 20,5k, så kunne man ikke tabe meget, da den pris er meget lavere end listeprisen (?) på 95k. Det var den "påstand" jeg ikke syntes var helt gangbar.
At købe uden skelen til gensalgspris synes jeg er helt fint - underbygger to af mine egne køb jo også ganske fint, men det skal jo også bare være et "bevidst" valg.
Helt enig, man skal tage et valg, og det vil jo altid være afhængigt af ens økonomi. Og den skal gerne hænge sammen for en 19'årig studerende

(U)heldigvis er urmarkedet opadgående, hvilket betyder lidt højere priser, men helt sikkert også et meget mere interessant udvalg, især på brugtmarkedet!
•