Rolex vs. Franc Müller
Hej

Jeg har kig på et Franck Müller transamerica på vintagewatches.dk, og har tilbudt dem, at bytte med et ældre rolex Datejust, som er i fin stand og både har lænke, boks og papirer. Jeg synes dog, det er en noget hamper pris de tilbyder mig. Det vil betyde, at jeg cirka vil skulle give dem 10.000 kr, for at bytte mit ur til deres. Jeg kan godt forstå, at de tilbyder mig en lavere pris, end private ville gøre, da de skal tjene på salget, men jeg synes dog at det stadig er MEGET lavt endda. Nogen tanker om dette?
Svar
"Hvad er prisen på rugbrød?" blev en studerende spurgt af censor til en eksamen i erhvervsøkonomi! Efter ½ times fortælling om nul-punktsomsætning, pris-kurver, udbud og efterspørgsels-kurver mm. kunne den studerende ikke komme med flere forklaringer og censor så stadig ikke helt tilfreds ud! Censor trak vejret dybt og sagde med træthed i stemmen: "Prisen på rugbrød er den som kunden er villig til at betale!"

Og ligeså er det vel med ure - prisen på et givet ur er den som køber og sælger bliver enige om er den "rigtige" pris som de begge er tilfredse med!

Du er ikke helt tilfreds med tilbuddet fra sælger, men det kan der jo være en anden der er og så skifter uret/urerne ejermænd!

Som du er inde på er det jo svært at bytte med et firma, da der i mange tilfælde stilles nogle ekstra krav om garanti, mm. når de skal sælge videre. På den anden side kan det være svært (for dig) at finde en privat sælger der lige præcis har det du ønsker og savner det du har til salg/bytte!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Helt enig. Jeg håber dog også, det vil kunne fange en lidt højere pris, ved en privat handel. Men generelt, omkring vintagewatches, synes jeg, det er nogle fine priser. Undrer mig bare over, at FM uret er så billigt... Standen ser fin nok ud, er dog lidt loren ved lænken. [url]"http://www.vintagewatches.dk/franck-muller-transamerica-pv-20963.html">http://www.vintagewatches.dk/franck-mul ... 20963.html[/url]
Svar
Smag kan jo ikke diskuteres, men jeg synes ikke de er kønne!

Der er et par stykker til salg på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.crono24.de">www.crono24.de</a><!-- w --> til ca. 4.000 €.

Ved ikke hvilken Datejust du har, men det lyder vel rimeligt nok med de 10k i bytte!

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Smag kan nemlig ikke diskuteres, og det kan man så diskutere, om man synes er godt eller skidt Icon_e_biggrin

Synes bare det er nogle interessante ure, og nogle, som man kan komme i nærheden af brugt, selvom nyprisen siger brugtpris gange 4 eller 5! De er alligevel horologiske interessante, omend entry-modellerne ikke rammer noget der ligner ratrappante modeller fra patek, men det gør prisen jo så heller ikke.

(off topic, og dog)
Nogen der har erfaringer med vintagewatches.dk?
Svar
AndersReckendorff Skrev:(off topic, og dog)
Nogen der har erfaringer med vintagewatches.dk?

NOPE, prøv at se i "Good/Bad Guys"-afdelingen!

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Vær opmærksom på at en Franck Muller er stort set usælgeligt og du højest sandsynligt vil tabe en del på den byttehandel hvis du vil af med FM igen

Ville overveje det et par gange mere inden jeg kastede mig ud i en sådan handel
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Bjarne Skrev:Vær opmærksom på at en Franck Muller er stort set usælgeligt og du højest sandsynligt vil tabe en del på den byttehandel hvis du vil af med FM igen

Ville overveje det et par gange mere inden jeg kastede mig ud i en sådan handel

Har du selvfølgelig helt ret i.. Synes bare det er et lækkert ur Icon_smil
gensalgsværdien holder sig generelt ikke særlig godt, på andre mærke end de helt klassiske som rolex, omega, osv. I hvert fald som jeg har forstået det.
Jeg har også kig på et Jaeger Le Coultre Reverso (Især det, som micki fra dreamwatch har til salg), men skal lige have skrabet de allersidste penge sammen.
Svar
Jeg vil så sige at uret koster ca. 95.000 kr fra nyt (listepris), så du kan ikke tabe meget ved et køb af det. Men service er sikkert temmeligt dyrt på det.
Men på chrono24 er det et med hvid skive til 30.000 kr. ubrugt fra 2008.

Så de 95.000 kr fra nyt er måske overdrevent. Det var på e-bay det stod.
Svar
Stenstrup Skrev:Jeg vil så sige at uret koster ca. 95.000 kr fra nyt (listepris), så du kan ikke tabe meget ved et køb af det. Men service er sikkert temmeligt dyrt på det.
Men på chrono24 er det et med hvid skive til 30.000 kr. ubrugt fra 2008.

Så de 95.000 kr fra nyt er måske overdrevent. Det var på e-bay det stod.

Bare fordi listeprisen er høj er det ikke ensbetydende med, at man ikke kan tabe ret meget, selvom prisen virker meget lav i forhold til listeprisen...... Hvis der ikke er ret mange potentielle købere og man kun kan skyde det af til 5k, så er det jo et pænt stort tab, hvis man selv har givet 20k for det.

Har selv prøvet med et ur i et mærke, som ikke handles ret meget, som jeg havde til salg i næsten et år inden det blev byttet væk - til under 30% af listeprisen, som var på 13-14k. Uret var i nylignende stand, men gav alligevel mig et tab på 5k selvom jeg syntes jeg havde gjort en god handel da jeg selv købte det fra nyt med et pænt afslag fra forhandleren.

Tilsvarende med det B&M jeg har nu - selvom det er købt til en fornuftig pris, så er det ikke et mærke der er særligt meget salg i her i DK (ved ikke om der er i andre EU-lande), så skal jeg af med den, så kommer det nok også til at koste et tab på 3-4k - selvom det fortsat er i stort set nylignende stand.

Uanset listepris, så skal man skal man se sig godt for, hvis det ikke er en keeper - for det pågældende FM er det derfor ikke utænkeligt, at et kort bekendtskab kan koste et tab på 4-5k, hvis man fortryder og vil bytte det til noget andet.
MVH Jesper
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)