"Korrekt" rem/spænde til 1965 Seamaster?
Hej eksperter Icon_e_smile

Jeg købte for 5 år siden nedenstående Seamaster fra 1965 (ref. ST 166.0002, cal. 562, serienr. 22.XXX.XXX) hos Uhrmageriet i Aarhus. Det trænger nu til ny rem/spænde og jeg er interesseret i at bringe det så tæt på det oprindelige udseende som muligt.

Når jeg slår det op i Omegas database (http://www.omegawatches.com/spirit/histo...?ref=14478), så har det en glat sort læderrem på billedet, men kan jeg være sikker på, at det blev leveret sådan? Og er der nogen der ved hvilken type spænde, der sad på sådan et ur fra fabrikken?

Jeg har selv kigget på følgende:
Rem: http://www.watchobsession.co.uk/HIRSCH-W...trap-BLACK
Spænde: http://www.uhrmageriet.dk/andre_varer/om...nker#clasp

Er jeg mon på rette spor?

Mvh Lars

PS. Det er godt nok nogle flotte samlinger I viser frem herinde. Er helt Icon_mrgreen af misundelse Icon_e_biggrin

İmage

İmage
İmage
Svar
Fint ur du har og meget flotvistadsat.

En enkel og tynd rem er nok tættest på det originale

İmage

İmage

Vh baun
Svar
Tak for svar!

Jeg tror jeg holder fast i den rem, jeg har linket til, som er helt enkel og uden syning. Jeg kan se på dit billede, at spændet ser noget anderledes ud, end det jeg har fundet, som nok er af nyere dato. Har du et bud på, hvor jeg kan finde et gammelt originalt spænde?

Mvh Lars
İmage
Svar
LKH Skrev:Tak for svar!

Jeg tror jeg holder fast i den rem, jeg har linket til, som er helt enkel og uden syning. Jeg kan se på dit billede, at spændet ser noget anderledes ud, end det jeg har fundet, som nok er af nyere dato. Har du et bud på, hvor jeg kan finde et gammelt originalt spænde?

Mvh Lars

De kan skam findes - et godt bud, er at lede lidt på Ebay og så måske have lidt tålmodighed Icon_e_wink

Der er dog både originale og reproduktioner derude og det kan være svært at se forskel, hvis man ikke lige ved, hvad man skal kigge efter.

Et andet bud, er at høre hos nogen af de urmagere/urhandlere som har vintageure som speciale - det er muligt, at de ligger inde med noget. Alt efter hvor du befinder dig i landet, så ville jeg prøve at kontakte Mølbak eller Krognos i København - eller Poul Halse i Horsens ........... bare for at nævne et par eksempler Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Tak for tip om vintageforhandlere, jeg prøver at tage fat i dem.

Problemet med Ebay er, at jeg faktisk ikke ved, hvordan et originalt spænde årgang 1965 så ud, og så bliver det svært at finde det rigtige Icon_e_confused

Mvh Lars
İmage
Svar
LKH Skrev:Tak for tip om vintageforhandlere, jeg prøver at tage fat i dem.

Problemet med Ebay er, at jeg faktisk ikke ved, hvordan et originalt spænde årgang 1965 så ud, og så bliver det svært at finde det rigtige Icon_e_confused

Mvh Lars

Ja, så er det selvfølgelig ikke lige så nemt Icon_smil

Her er et eksempel på et ægte Omega spænde fra midt 60´erne (fremskaffet af Peter Halse):

İmage[/URL]

Dette er til gengæld en nyere reproduktion (købt af mig selv på Ebay):

İmage[/URL]
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Lige en opdatering...

Mølbak havde et spænde fra 1965 på lager til en fornuftig pris på et par hundrede. Det viste sig, at det er lidt mere "kantet". Remmen bestilte jeg fra Watch Obsession, hvilket forløb uden problemer. Jeg har vedhæftet et par billeder herunder. Tak for hjælpen Icon_e_smile

İmage

İmage
İmage
Svar
Også et fint vintage spænde fra Omega.

Jeg tror denne model er lidt senere end den anden. Jeg har købt flere Omegaer fra slut 60'erne med dette spænde.

Men et godt sæt du har nu.

Vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)