Uha - det er svært, hvilket mange allerede har konstateret.
2 meget forskellige ure. Begge gedigne og interessante på hver sin måde.
Indledningsvis synes jeg vi skal udelukke el-cyklen
De Ville er i god overensstemmelse med Omega traditionen, at De Ville-serien er smukke og nydelige ure.
Jeg vurderer uret som en god og klædelig brugskronograf, der næppe vil falde igennem ved nogen lejlighed.
CoAx giver et dejligt "kick" for den, der sætter pris på et innovativt og akkurat værk.
X-33 er (ligeledes) i god overensstemmelse med Omega traditionen; men i boldgaden, der hedder, "Lad os nu udvikle et ur, der er forskelligt fra alt andet".
Jeg vurderer uret som lidt "råt og teknisk", og at det vil "falde igennem " til pænt brug; men bevares nu til dags er alt tilladt.
In house kaliberen 1666 giver et "kick", for den, der sætter pris på enestående ydelse og brugsmuligheder.
(lidt i retning af, hvad ThorUp var inde på)
Egne erfaringer med X-33 er udelukkende gode.
Titanium gør det til en mindre "kold klods" ved udendørsbrug i koldt vejr, på grund af materialets mindre varmefylde.
Skivens illumination kan gøre det ud for en lille lommelygte, der ofte har været til stor nytte en mørk nat på et uvant hotelværelse.
Timer og lydsignal er så letbetjente og kraftige, at de er til faktisk og praktisk anvendelse.
X-33 har opnået kult-status, og vil stige i pris.
Dette forhold har særlig betydning for personer, der mener at deres hobby ikke må koste noget, eller evt. ønsker at tjene på den.
Personligt rækker jeg ud efter de ure, der interesserer mig og køber hensigtsmæssigt, således at min hobby aldrig har "kostet en bondegård".
Dejlige og interessante ure, med hver deres styrke. - Svært valg.
med venlig hilsen - Geodoc