Den "store lume-shot" tråd !! :-)
Fik lige en ide til en tråd, som kunne være sjov at se om var levedygtig ! Icon_e_smile

Tror godt nok, at den har været oppe før, men jeg har ikke lige kunnet finde den gamle tråd.

Men ideen er, at få en tråd, hvor folk kan vise deres lume-shots af de ure, som de har - både sjovt, interessant, men også nyttigt, idet vi ofte ser spørgsmål om, hvordan lumen er på forskellige ure, der bliver omtalt.

Men vil gerne lægge ud med de lume-shots, som jeg lige umiddelbart kan bidrage med ved en hurtig gennemgang af min Photobucket konto Icon_e_biggrin

Rolex Explorer II ref. 16570 - produceret i 2006 men solgt fra forhandler i 2009:

İmage

AP ROO Diver fra 2011:

İmage

Omega Seamaster Aqua Terra fra 2013 (bemærk blå lume):

İmage

Seiko Orange Monster fra 2012:

İmage

Citizen JP2000-8E "Pingo" fra 2010:

İmage

Panerai 176:

İmage

Rolex Sea-Dweller Deepsea fra 2009:

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
God idé med sådan en tråd. Her er nogle af mine:

1. IWC Ref. 3717:

İmage

2. Breitling Colt GMT:

Den fotointersserede vil kunne aflæse lukketiden på dette billede Icon_e_smile
İmage

3. Omega Speedmaster Broad Arrow:

İmage
Svar
ADOS STANDARD 8 DAYS
(Produceret mellem 1935 – 1945)
Værk: JAEGER-LECOULTRE CALIBRE: 206

İmage
Svar
BobT Skrev:ADOS STANDARD 8 DAYS
(Produceret mellem 1935 – 1945)
Værk: JAEGER-LECOULTRE CALIBRE: 206

Imponerende !! Icon_e_surprised Er den relumeret ??
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Nej det tror jeg bestemt ikke. Jeg har i øvrigt ikke haft en geigertæller mod.

Den lyser jo natten igennem, ikke så kraftigt som på billedet, men nok til jeg se hvad klokken er med nattesyn.
Svar
BobT Skrev:Nej det tror jeg bestemt ikke. Jeg har i øvrigt ikke haft en geigertæller mod.

Den lyser jo natten igennem, ikke så kraftigt som på billedet, men nok til jeg se hvad klokken er med nattesyn.

Det er altså imponerende - uret er jo mindst 68 år gammelt !! Icon_smil
/Peter

Svar
Gik lige min photobucket igennem, og dette var hvad jeg fandt Icon_smil

SKX007 opladt af sollys:

İmage

SKX007 i helt mørke:

İmage

Får næsten lyst til at skrive "i natten er alle katte grå" = "i 100% mørke kan man tage et godt lume foto af hvilket som helst ur". Det kræver mere af urets lume at fange uret med det lange lys på i omgivelser hvor der rent faktisk også er lys i forvejen.

Sent from my iPhone via Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Og af Sumo:

İmage

Sent from my iPhone via Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Hvor ser den Aqua Terra svedig ud i mørke! Helt majestætisk

İmage

Jeg synes rolex's nye blå lume er nice! Icon_e_smile
Svar
Der kommer lige en mere.. İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)