Priser på Rolex ure i USA
Hej alle

Jeg skal måske en smuttur til NY til efteråret. I den forbindelse er jeg lidt interesseret at høre Jer kloge hoveder, om jeg kan forvente at spare penge, ved at købe mit drømmeur fra Rolex derovre?
Svar
Du kan formentlig godt spare penge på selve købet, men du skal betale moms m.v. ved import til Danmark. Det ødelægger regnestykket. Beløbsgrænsen er blot 3250 kr. og det får man trods alt ikke meget Rolex for.
JK

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=78270&vId=0&lang=DA
Svar
For et par år siden boede jeg i Californien, og reelt er der ikke meget at hente, når vi taler nye Rolex fra en AD. Du kan måske være heldig at finde noget brugt til en fornuftig pris, f.eks. i en Pawn Shop, men globaliseringen har også ramt USA(!) - og dermed også priser på ure.

Hvis dollar pludselig falder meget overfor euro kan der måske være noget at hente.

Hvis du mellemlander i Amsterdam eller Heathrow, og du en god krejler, som ikke absolut skal have den seneste nye populære sportsmodel, tror jeg faktisk, at du bedre kan få en god deal i en af de to lufthavne.

/Bjørn.
Svar
Hey.

Er netop væltet hjem fra NY.

Hvis du tager de store AD på 5"th ave. er der intet at spare - rolex 166610 til en pris på 8550 usd. dertil kommer sales tax (8,25% mener jeg) = 9255 usd = 53218,- DK sådan cirka med en kurs på 575,- pr 100 usd.

Det er i øvrigt en lav kurs at sætte pt. jeg er afregnet minimu 5,80 pr dollar.

Derudover er der butikker rundt omkring i NY der også sælger Rolex - watch out - der er mange kopier, og også gode kopier - et godt råd, køb intet i rolex i canal street.. Icon_e_smile

God tur Icon_smil
Svar
Der er intet - eller meget lidt at hente på nye Rolex i USA.

Du kan derimod være heldig i tax-free områder som f.eks. Caribien. Generelt får du cirka 10% på stål, 15% på G/S og 20% på helguld i Caribien - og no sales tax. Til gengæld snyder de lidt på vægtskålen med nogengange lidt højere listepris end USD listepris.

Derudover Bjørns gode råd med Heathrow (primært ladies og g/s + 18kt solid) + Amsterdam. Kender mange der har haft godt held med Amsterdam.

Man kan være heldig i spanien også - især uden for sommerhalvåret.

Mvh FH
Svar
Vær dog opmærksom på at hvis du handler i taxfree område og bliver stoppet i tolden i DK med sprit nyt ur med boks og papirer o.a. så ryger prisen pænt i vejret Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Hej...

Der er mange muligheder for Rolex køb i NY.....!

Diamant området
Pan shops.
Grand Central st (i kælderen mell to spor)

Men der er mange forretninger der også leverer, og bor du fx på New Jersey siden, så kan du få sendt uret over fra forretningen på Manhatten og så få det salgstal free....!så sparr du noget der!

Rolex Seadweller 16600 2008
IWC BP 5002 2005
Svar
Bjarne Skrev:Vær dog opmærksom på at hvis du handler i taxfree område og bliver stoppet i tolden i DK med sprit nyt ur med boks og papirer o.a. så ryger prisen pænt i vejret Icon_cool

Ja!
Svar
Hvordan kan man blive "stoppet" man går vel frivilligt ind og viser hvad man vil fortolde. Alt andet er jo smugling.

Der skal ure kunne købes med 50% rabat udenfor EU, eller er besparelsen for lille når der ryger 30% oveni og man ikke er dækket af købeloven.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)